NL2 JJ op K99 flop

• SaBijl
      SaBijl
      Bronze
      Deze hand pak ik de pot met JJ.

Pf raise is standaard denk ik.
      Ik vind de c-bet van Villian erg klein en het geeft me het vermoeden dat hij een flushdraw heeft of mss een K met een zwakke kicker. Denk nl dat hij een K met een goede kicker en 9x groter c-bet of evt. slowplayed.
      Ik besluit te raisen om hem te laten folden, hij called.

De turn is een blank die ik check (moet ik hier betten?)

De river maakt zijn draw niet compleet en na zijn passiviteit op de turn denk ik dat ik de beste hand heb. Ik bet, hij foldt.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,1
      CO:
      $1
      BU:
      $5,32

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J:heart: , J:diamond: . CO posts a blind of $0,02.
      4 folds, Hero raises to $0,08, CO calls $0,06, BU calls $0,08, 2 folds.

Flop: ($0,27) K:spade: , 9:spade: , 9:diamond: (3 players)
      Hero checks, CO checks, BU bets $0,08, Hero raises to $0,25, CO folds, BU calls $0,17.

Turn: ($0,77) 4:heart: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($0,77) 3:club: (2 players)
      Hero bets $0,38, BU folds.

Final Pot: $1,15
  • 4 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ok leg even uit, waarom bet je hier op de river nog eens, voor value? Hij gaat je meestal toch niet meer callen met een pocket.

Ik zal hier gewoon check-fold spelen op de river, hij heeft hier veel kx handen in zijn range en tegen een lagere pocket win je showdown, deze gaat hij wss niet meer betten gezien het board.

Ook de check-raise op de flop een beetje te agressief denk ik, waarom zou je dit doen, je hebt je hand hier veranderd in een bluff, terwijl je een goeie hand hebt voor de showdown, laat hem hier zijn pockets maar doorbetten, zo te zien is hij redelijk agressief, hoewel het nog maar een klein sample is.
      Als hij checkt op de turn kan je altijd nog voor value betten, dit is anders wanneer hij een raise gecalled heeft zoals nu!

zo denk ik erover :f_biggrin:
    • SaBijl
      SaBijl
      Bronze
      He Rik, bedankt voor je input!

De raise op de flop is idd wat aggressief, maar ik vind een c-bet van 1/3 pot wel erg zwak overkomen vandaar dat ik denk dat ik met een raise de pot vaak oppak. Ook wil ik CO uit de pot drukken; ik wil niet 3-way naar de showdown met JJ.

Een check op de river vind ik zelf vrij weak, villain toont weinig sterkte en ik heb toch een vrij prima hand. Check ik en bet hij; wat moet ik dan? De bet van mijn kant plaatst hem voor het blok; een Check/raise op de flop en nu een bet op de river is komt sterk over op hem.
      Raised hij mijn bet hier op de river dan sta ik echter wel voor een groot probleem, ik ben zeer waarschijnlijk beat maar moet toch wel callen met zo weinig behind. Dus wat dat betreft is er wel wat te zeggen voor een check.

Ben benieuwd wat de judge hiervan vindt :pokerface:
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Dit komt ook vrij sterk over!

Daarom verander je je hand in een bluf toch, hij gaat je hier alleen callen met een betere hand als de jouwe en aangezien hij jouw raise callde op de flop heb is er een goeie kans dat hij een Kx hand heeft hier.
      Zoals je zegt heb je een redelijke hand, waarmee ik naar de showdown zou willen.

Benieuwd wat de JUDGE zegt, volgens mij werken ze niet in het weekend :D
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      euhmja , als je wil betten cbet je gewoon , hier ch-minraisen gaat nergens over , snap niet goed het plan :)
      als je met ch-r value wil halen uit draws moet het veel groter , maar in een Multiway pot is de kans dat je tegen K/9 zit al vrij groot , en dan jah...
      de riverbet gaat ook nergens over, enige handen die je callen die je beat zijn lage PP :)