AK donkbet op river

• pelleke
      pelleke
      Bronze
      Ik kreeg een vervelend gevoel op de turn van deze hand, toen MP3 raiste. Mijn eigenlijke vraag is of mijn donkbet op de river in dit geval OK was.

Hoewel de basis-strategie hier niet heel duidelijk in is, lijkt het erop dat ik had moeten checken, alleen betten als je top pair krijgt op de river.

Wat denken jullie?

Party, $0.02/$0.04 Limit Hold'em Cash, 8 Players

Preflop: Hero is SB with K A
      UTG+2 calls, 2 folds, MP3 calls, 2 folds, Hero raises, BB folds, UTG+2 calls, MP3 calls

Flop: (7 SB) 7 7 A (3 players)
      Hero bets, UTG+2 calls, MP3 calls

Turn: (5 BB) 3 (3 players)
      Hero bets, UTG+2 calls, MP3 raises, Hero calls, UTG+2 calls

River: (11 BB) T (3 players)
      Hero bets, UTG+2 calls, MP3 raises, Hero calls, UTG+2 calls

Ik zal echt niet al mijn pech-handen posten, maar deze wist ik echt niet zeker.
      Results:
      17 BB pot (0.7 BB rake)
      Final Board: 7 7 A 3 T
      UTG+2 mucked A J and lost (-5.5 BB net)
      Hero mucked K A and lost (-5.5 BB net)
      MP3 showed 6 7 and won 16.3 BB (10.8 BB net)
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Er wijst veel richting een 7 -> hij limpt pre en callt vervolgens slechts dus een goede A zie ik hem niet hebben. Dat ie flop slechts callt wil niet veel zeggen, bord is prima dus hij kan hier prima call flop, raise turn spelen.

Dit bij elkaar op tellend denk ik dat ik zou slechts zou check callen. Je ligt voor tegen veel A handen maar de kans dat ie een 7 heeft is ook aanwezig.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Op de river heb je het initiatief niet en er is ook niks veranderd tov de turn. Op zich is de standaard lijn dan ook c/c, zeker tegen onbekende spelers. Zijn turn raise is vrij sterk, alhoewel dit ook wel regelmatig met Ax gedaan wordt. Om die reden is je river donkbet niet zo heel erg hier, omdat je zeker voor ligt op de caller tussen jou en de raiser in en je dus ook nog wel regelmatig voor ligt op de raiser.

Aan de andere kant zal de raiser normaal de river niet vaak meer raisen met een slechtere hand, terwijl hij wel vaak door bet met een slechtere Ax hand. Dit spreekt dus weer in het voordeel van een river c/c. Daarom is c/c river hier de aanbeveling tegen onbekende tegenstanders.