beginnen fl cash

• liessens
      liessens
      Bronze
      Mijn maingame is mttsng op stars. Ik heb beslist om een tweede game erbij te pakken en dit is op fixed limit cash gevallen en dit om een aantal redenen

1kan het op party spelen, zodat ik bonus kan clearen en strategypoints kan verzamelen
      2Er is zeer veel doorgroeimogelijkheid. Dit is natuurlijk zeer verre termijnvisie. In 45mans of eventueel 180mans, kan ik nog lang doorgroeien en ik zie mij niet direct binnen het jaar de hoogste limiet crushen en willen upmoven, maar er niet de mogelijkheid toe hebben. Het kan ook goed nooit gebeuren.
      3Ik ben zeer geïntresseerd in mixed games mtt's. Hier volume in maken, is echter quasi onmogelijk en het is dus eerder een tussendoortje, maar ik zou mij hier wel in willen verbeteren. Hierbij kan fixed limit cash dubbel positief effect hebben. Sowieso voor fixed limit holdem verbetering, maar ook andere limit varrianten.
      4Ik hoop hiermee mijn algemene hand reading skills te verbeteren
      5Ik heb het moeilijk om mij bij 1main game te houden en wat afwisseling behoedt mij van uitspattingen

Genoeg waarom, eigenlijk hoort dit meer in mijn blogje dan in het discussieforum :D

Maar nu een vraag dus, ik ben een relatieve beginner in fixed limit. Heb wel al wat mixed games/fixed limit mtt's /sng's gespeeld, maar de vraag is nu op welke limiet te beginnen.

Ik heb een split BR. Zowel 170dollar op stars, als party. Ook nog ongeveer 400 op full tilt.

Ik zou dus 0.5/1 kunnen beginnen qua BRM van pokerstrategy. Echter besef ik dat in het begin ik met moeite BE zal spelen en misschien zelfs de rake niet zal kunnen beaten. Hiermee ik heb in principe geen probleem mee, maar het moet wel beetje verantwoord blijven. Normaal speel ik mttsng wel winstgevend, maar het is ook weer niet de bedoeling dat ik al die winst integraal investeer in put gooi met fixed limit te spelen.

De vraag is wat voor soort BRM ik zou hanteren en hoe hoog mijn niveau moet zijn om op 0.5/1 of 0.25/0.5 te beginnen

Edit; voor ik ga beginnen, ga ik zoveel mogelijke strategie artikelen lezen. Is het slim om al direct ook alles van gold te lezen of eerst enkel allles tot en met brons/silver?
  • 3 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zou zeggen begin rustig aan op 0,10 / 0,20 of 0,25 / 0,50. Je kunt mijns inziens beter eerst wat lager feeling krijgen als nu al hoger beginnen en dik verliezen. Qua BRM wordt voor FR 300 BB aangehouden dus dan heb je idd genoeg voor 0,5 / 1,00 maar of dat slim is als relatieve beginner vraag ik me sterk af.......

Qua artikelen is t/m Silver voorlopig maar dan genoeg -> Gold is namelijk al veel SH en diepere theorie. Kortom mijn advies print Bronze SHC (of in begin zelfs de Basic) en ga daar een tafeltje of vier spelen op FR tafels. Als je gevoel hebt dat je het door begint te krijgen pak je er wat tafels bij en probeer te kijken waar je grenzen liggen. Heb je die gevonden en blijf je leuke winrates pakken dan lijkt me dit mooi moment om omhoog te gaan.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Het antwoord op de vragen hangt er van af of je SH of FR wilt gaan spelen. SH wordt in ieder geval 500+ BB aangeraden voor BRM voor FR 300 BB. Zou zelf aanraden om voor een veilige BRM te kiezen vooral omdat je nog weinig ervaring hebt, maar goed een juiste BRM is voor iedereen anders m.i. Voor SH zou ik ook zeker de gold artikelen lezen als je er zin in hebt. Basic charts zou ik wel overslaan omdat je het met de bronze charts dan meteen in een keer goed kan leren. Met het oog op "door groei mogelijkheden" kan je beter meteen op SH focussen omdat die op hogere limieten meer gespeeld wordt i.h.a. SH is wel meer variantie gevoelig en wat lastiger voor FL beginners.

Voor 0.25/0.50 en 0.50/1 denk ik dat de basis en vooral het postflop standaard spel in standaard situaties er wel goed in moet zitten en moet je wel wat handreading kunnen om dit te verslaan. Je moet dus vooral geen grote leaks meer hebben.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oké ik was dus met basic begonnen en vond deze al beetje vrij tight enzo. Deed dan basic quizes en scoorde wel redelijk, maar bij mijn fouten dacht ik, van huh stond toch anders in die artikels en dan lees ik daarna brons en werd het allemaal duidelijk. Ik ga mij dus idd niets aantrekken van basic. Al heb ik het wel allemaal gelezen.

Ik ben nog wel niet zeker of ik full ring of short handed ga beginnen. Heb je daar andere starting hand charts voor nodig, want lijkt mij niet correct om gewoon 3posities te schrappen. Ik lees sowieso eerst alles tot en met silver. Dan zal ik wat handjes gaan spelen en als ik voel dat dat lukt, ga ik gold er bijpakken. Ook in het begin laag aantal tafeltjes beginnen: 4tal ofzo, zodat ik goed charts kan checken enzo