Kennethjeu's MSS

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Hej allemaal,

ik heb er lang over getwijfeld of ik al dan niet een pokerblog zou beginnen... wel ik heb besloten om een pokerblog te maken en wel over mijn nieuwste uitdaging: MSS. Ik ben een tijdje lang actief geweest op de SnG's, maar ik vind er men draai niet, zowel niet op de normale als op de DoN's (al speelde ik vrij winstgevend op de DoN's, ik was het overtighte gedoe echt beu).

Om te beginnen wat over mezelf, ik zal het beperken tot deze paragraaf, dus als het je echt niet intereseert wie ik ben, je bent vrij om deze en volgende paragraaf over te slagen (of deze blog te sluiten, moet jij weten ik lig er niet echt van wakker).
      Ik ben Kenneth, ben 22 jaartjes oud en studeer (momenteel) Bouwkundig Ingenieur aan Artesis Hogeschool in Antwerpen. Ik heb een vrij mooie sportgeschiedenis achter me, atletiek was tot enkele jaren geleden het grootste deel van men leven. Ik heb een 6tal jaren atletiek op het hoogste niveau in België beoefend, waar ik in totaal volgende leuke titels op men naam heb weten schrijven in het spurten:
      • 1 x Zilvere medaille op Belgische Kampioenschappen (BK)
      • 3x Bronze medaille op BK
      • 1 x Vlaams Kampioen
      • 1 x Zilver op Vlaamse kampioenschappen
      • 10tal x Provinciaal Kampioen
      • en nog een paar interprovenciale kampioenschappen en andere verdiensten die ik nu niet zo meteen kan bedenken...

Al bij al een leuk lijstje aan verdiensten en een super periode die ik nooit zal vergeten! Ik heb er vele mooie tijden beleefd, enkele trieste tijden en vele tijden waar ik beloond werd voor al men zware werk! Stages met de vrienden maakten het plaatje compleet, vooral omdat een spurter zijn training veel bestaat uit rusten! (MAAR, onderschat het niet, voor een spurter is die enkele honderden meters spurten even zwaar als een marathon! :f_cool: )
      Die mooie tijd heb ik spijtig genoeg achter me 'moeten' laten als ik ben begonnen aan mijn hogere opleidingen. Daar heb ik ook een mooi lijstje van (spijtig genoeg). De dingen die ik tot nu toe al heb uitgeprobeerd:

Eerst ben ik in het Belgische leger getrokken, of Defensie zoals ze zich graag noemen. Ik was namelijk geselecteerd als Leerling Piloot-Sociale en Militaire wetenschappen. De selectieprocedure van een volledig jaar (die ik twee keer heb moeten ondergaan, ik was er het eerste jaar niet door...) had ik dan toch weten te slagen. Ik had me door talloze gesprekken met verschillende psychologen geworsteld, ik was geslaagd voor talloze medische en fysieke proeven en was blijkbaar slim genoeg om het ingangsexamen met glans te slagen en ik was dus bij de weinige gelukkigen dat jaar (dat jaar waren er 6 piloten geselecteerd uit de honderden kandidaten). Vol goede moed en spanning vertrok ik op men eerste kamp, 6 weken Elsenborn. Hier werden we dan echte soldaten, we kregen daar een opleiding in het hanteren van een wapen, we leerden theorie over verschillende soorten aanvallen waarin we zouden kunnen terecht komen, leerden marcheren, etc. We werden echt gevormd tot soldaat met alles erop en eraan. Het enige 'probleem' was dat ik me daar iets te mooie dingen bij voorstelde... Men vader had jarenlang in het leger gezeten en had er mooie verhalen aan over gehouden die hij dan natuurlijk met mij deelde. Ik had dus alleen maar het mooie deel van het leger leren kennen. Tot ik daar zelf aankwam... In men gloednieuwe pak werd ik ingedeeld in het enige peleton waarbij er 3 para's aan het hoofd stonden. Ik had dus de pech (er waren dat jaar 4 peletons) om in HET zwaarste en hardste peleton terecht te komen. Daarbij had ik dan ook nog eens de pech dat ik één van de 2 piloten was (Luchtmacht) die in een peleton van de grondmacht was terecht gekomen en ik daarom een 'speciale' behandeling kreeg van men oversten. Al bij al was het dus een schokkende ervaring en na 4,5 week was ik op het punt gekomen dat ik het niet meer aan kon en heb ik men zak ingeladen en ben ik terug naar huis gekomen. Als ik er nu op terug kijk was dat misschien wel een van de stomste dingen die ik ooit heb gedaan, maar geen terugkeren meer aan. Ik zal er mee moeten leren leven...

Dan ben ik begonnen aan mijn studies Handelsingenieur aan de UA, waar ik net iets te veel vakken gebuisd was en ben ik overgestapt naar Bouwkundig Ingenieur aan Artesis. Daar zit ik nu in mijn 2e jaar en ben ik nu midden in de examenperiode, worst time ever om over school te praten dus doen we dat ook niet!

Mijn pokercarrière is nog vrij jong, ik ben op 28 augustus '11 op PokerStrategy.com beland en heb er met de $50-quiz men eerste stapjes in de pokerwereld gezet. Tot de dag van vandaag weet ik niet precies wat ik wil spelen... Ik heb tot nu toe vooral geprobeerd om SnG's te spelen en heb door zo goed als breakeven te spelen al wat dollartjes verdiend door rakeback/bonussen... Nu wil ik dus eens iets nieuws proberen en stap ik over op de cashgames. Omdat zowel SSS als BSS me niet 100% aanspreekt heb ik gekozen voor de gulden middenweg en ga ik het een tijdje proberen om via de MSS wat aan men spel te werken! Ik zal in deze blog proberen wat over men spel na te denken en hier en daar wat handjes te posten die me om een of andere reden zijn bijgebleven... Verder hoop ik wat maatjes te maken hier op PS (al dan niet op skype) om wat te praten over poker en over de koe'tjes en de kalfjes... We zien wel wat er van komt...

Genoeg gezeverd hier en zal al meteen het eerste handje met jullie delen dat me vandaag is bijgebleven! :s_cry: Spijtig genoeg eentje die ik verloren heb...
  • 2 antwoorden
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Charts voor me, FDB op Europoker, HM ready to go en we zen vertrokken!

On Game, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players

BB: $11.11 (111.1 bb)
      UTG+2: $3.35 (33.5 bb)
      MP1: $11.16 (111.6 bb)
      MP2: $10.74 (107.4 bb)
      MP3: $9.85 (98.5 bb)
      CO: $14.01 (140.1 bb)
      Hero (BTN): $3.80 (38 bb)
      SB: $9.90 (99 bb)

Preflop: Hero is BTN with A A
      UTG+2 raises to $0.40, MP1 calls $0.40, 3 folds, Hero raises to $1.50, 2 folds, UTG+2 raises to $3.35 and is all-in, MP1 calls $2.95, Hero raises to $3.80 and is all-in, MP1 calls $0.45

Flop: ($11.10) Q 4 6 (3 players, 2 are all-in)
      Turn: ($11.10) 2 (3 players, 2 are all-in)
      River: ($11.10) J (3 players, 2 are all-in)

Results: $11.10 pot ($0.74 rake)
      Final Board: Q 4 6 2 J
      UTG+2 showed K K and lost (-$3.35 net)
      MP1 showed Q Q and won $10.36 ($6.56 net)
      Hero showed A A and lost (-$3.80 net)

Auch... Maarja, life of pokerstar i guess :f_biggrin:
      Voor de rest vandaag niet echt speciale handen, nog enkele foutjes (maar ik weet wat ik fout heb gedaan en ik leer er uit).

Verdict van vandaag: $ -7.79
      Bankroll: $242.21
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      Hallo Kenneth..

Aangezien je het erover hebt maatjes te maken op PS via Skype.
      MSS Skype (studie)groep
      Er is een Skype groep bestaande uit mede MSS'ers.

Veel succes..

Groet van een mede MSS'er.