AA tegen callingstation

• crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Hoi mensen, ik ben onlangs begonnen op 2NL, tot nu toe speel ik nog maar ongeveer quitte..

Ik denk ik zal ook eens wat handjes posten met de grootste losses.

Komt die, villain was aardig fishy/calling-station.
      Ik bet vrij agressief vanwege draws ook. Wel goed gespeeld? Of niet?

--

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      CO:
      $9.35
      BU:
      $0.72
      SB:
      $2.08
      BB:
      $2.00
      MP2:
      $2.46
      MP3 (Hero):
      $1.94

Preflop: Hero is MP3 with A, A.
      MP2 folds, Hero raises to $0.06, CO folds, BU calls $0.06, SB calls $0.05, BB folds.

Flop: ($0.2) 2, T, J (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.16, BU folds, SB calls $0.16.

Turn: ($0.52) 9 (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.32, SB calls $0.32.

River: ($1.16) T (2 players)
      SB bets $0.10, Hero calls $0.10.

Final Pot: $1.36.

Results follow:

SB shows a full-house, tens full of nines(Th 9d).
      Hero shows two pairs, aces and tens(Ah As).

SB wins with a full-house, tens full of nines(Th 9d).
  • 9 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Ik zou, zoals gezegd in de andere hand, pf standaard naar 4bb's raisen op 2NL omdat je toch veel gecalled wordt. Als er echt veel gecalled wordt kan je zelfs 5 of 6 bb's overwegen.

Als de SB inderdaad een fishy calling station is, zou ik meer betten. Flop mag 18-20c, turn pakweg 46c en river raise ik nog naar pakweg 60-70c.

Een fishy calling station called namelijk alles, dus in de meeste gevallen zal hij dus een zwakkere hand hebben dan jij. Misschien is het wel verstandig te kijken of hij even loose called op flop, turn en river. Sommige calling stations callen namelijk bijna alles op de flop, en geven op op de turn, anderen geven pas op op de river, en de leukste geven zelfs op de river niet op.

Maar nogmaals tegen een huge fish moet je wel bet-bet-bet spelen met een overpair imo.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Hey,

Ik zou, zoals gezegd in de andere hand, pf standaard naar 4bb's raisen op 2NL omdat je toch veel gecalled wordt. Als er echt veel gecalled wordt kan je zelfs 5 of 6 bb's overwegen.

Als de SB inderdaad een fishy calling station is, zou ik meer betten. Flop mag 18-20c, turn pakweg 46c en river raise ik nog naar pakweg 60-70c.

Een fishy calling station called namelijk alles, dus in de meeste gevallen zal hij dus een zwakkere hand hebben dan jij. Misschien is het wel verstandig te kijken of hij even loose called op flop, turn en river. Sommige calling stations callen namelijk bijna alles op de flop, en geven op op de turn, anderen geven pas op op de river, en de leukste geven zelfs op de river niet op.

Maar nogmaals tegen een huge fish moet je wel bet-bet-bet spelen met een overpair imo.
      +1

je moet de turn groter betten ivm met protection tegen flushdraws, hoewel dat misschien niet werkt bij een calling-station, dan is het om value te halen denk ik.

Op de river zou ik zelf ook nog betten (vanaf vandaag haha)
      Ik denk vaak ook, ik heb vast verloren dit en dat maar in het algemeen wil zo'n bet zeggen dat ze wel iets hebben maar niet al te veel, dus raisen voor value hier!

Denk dat dit een goeie pokerspeler onderscheid van een slechte: :f_biggrin:

Kijk eens onder het kopje "Moed"

En check mijn blog!
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Thanks voor reacties.

Ik snap jullie redeneringen, alleen snap ik niet waarom ik river zou moeten raisen.
      Ja het is misschien waar dat die bet zou kunnen betekenen dat die niet veel heeft. Maar als dat zo is, dan callt die waarschijnlijk toch niet? Alleen betere handen callen dan een raise op de river?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door crazyrocks
      Thanks voor reacties.

Ik snap jullie redeneringen, alleen snap ik niet waarom ik river zou moeten raisen.
      Ja het is misschien waar dat die bet zou kunnen betekenen dat die niet veel heeft. Maar als dat zo is, dan callt die waarschijnlijk toch niet? Alleen betere handen callen dan een raise op de river?
      je zegt dat het een fish/calling station is, dan gaat hij je hier toch nog vaak afbetalen met slechter!
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis

je zegt dat het een fish/calling station is, dan gaat hij je hier toch nog vaak afbetalen met slechter!
      Ja inderdaad dat is ook wel weer zo..
      Maar het was ook meer het type speler (wat ik me zo herinner, weet zo ff niet de precieze stats ook) dat draws chased, maar op river dan weer niet callt als die niets (of erg weinig) heeft.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door crazyrocks
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis

Ja inderdaad dat is ook wel weer zo..
      Maar het was ook meer het type speler (wat ik me zo herinner, weet zo ff niet de precieze stats ook) dat draws chased, maar op river dan weer niet callt als die niets (of erg weinig) heeft.
      Als je elephant gebruikt, kan je ook gewoon de stats erbij laten zetten, net zo handig, gewoon rechtsonder op stats klikken en ze staan erbij!

Succes!
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als villian een calling station is, heeft een raise op de river imo niet echt zin. als villian goedkoop naar de showdown wilt, dan speelt hij gewoon check/call op de flop turn en river. hij gaat hier de river enkel zelf donken met een tophand (ondanks de kleine sizing, maargoed daar is het een vis voor, die doen sowieso vaak maar wat).. hij gaat hier imo enkel donken met 10x of een andere hand die jou overpair beat. zijn minibet raisen lijkt logisch, maar je gaat hier vaak enkelt calls krijgen van betere handen.

toevallig vanmiddag nog een stukje in nederpoker magazine gelezen over dit soort donkbets van fishes op de river. call is hier imo fine, ook al lijkt dit vrij nitty met AA. is ook weer sterk speler / stats afhankelijk, maar een calling station zal hier vaak check/call spelen en niet opeens uit zichzelf donken zonder tophand.

NB: sizing flop en turn kunnen hier trouwens wel groter. een station gaat hier met elke draw, J of 10 toch any bet callen. flop potten en turn (nagenoeg) potten is dus fine.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      JUDGE??

Ik denk toch echt dat je hier voor value moet raisen, ik heb vaak meegemaakt dat ik hier tegen een fish gewoon nog goed zat, omdat hij zo klein bet om goedkoop tot de showdown te komen. Als je dan nog een redelijk klein bedrag raised betaald hij dit ook wel. Als hij een monster heeft, raised hij je nogmaals en kan je folden!

Benieuwd wat JUDGE hier over zegt
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Als je hier tegen een fish speelt dan zou ik er preflop al 4BB van maken, want ze callen toch sneller en ze hebben dat niet in de gaten.

De flopbet is prima, de turnbet zou ik gewoon pot betten. Elke J callt, elke draw callt, dus dan kan je er maar beter max value uit halen.

Op de river...ik call daar ook gewoon. Vooral omdat het een calling station is, en als een calling station zelf gaat donken...dan is dat meestal wel sterk.

Je kan hier een heel kleine raise overwegen als je denkt dat hij gaat betalen met een Jx hand. Maar ik denk niet dat hij een Jx op de flop en turn gaat callen, om er dan op de river mee te donken.