NL2 BB hit goede draw

• crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Waarschijnlijk had ik hier gewoon niets moeten doen? Maar goed, ik dacht ik hit een redelijke draw en maak een semi-bluf.

Kan dit soort dingen werken, of gewoon niet meer doen?

--

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $2.03
      MP3:
      $0.58
      CO:
      $1.97
      BU:
      $2.67
      SB:
      $2.11
      BB (Hero):
      $1.83
      UTG2:
      $3.20
      MP1:
      $2.58

Preflop: Hero is BB with 4, 9.
      3 folds, MP3 calls $0.02, CO calls $0.02, BU folds, SB calls $0.01, Hero checks.

Flop: ($0.08) T, 9, 3 (4 players)
      SB checks, Hero bets $0.06, MP3 calls $0.06, CO folds, SB folds.

Turn: ($0.2) A (2 players)
      Hero checks, MP3 checks.

River: ($0.2) Q (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0.02, Hero calls $0.02.

Final Pot: $0.24.

Results follow:

Hero shows a pair of nines(4d 9d).
      MP3 shows a pair of tens(Kd Tc).

MP3 wins with a pair of tens(Kd Tc).
  • 7 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Je hebt hier echt een monsterdraw. Ik zou echter voor een check-raise gaan hier, al kan een bet ook wel. Een check raise heeft het voordeel dat bv 10-x of 9-x hier meestal wel bet en dat je ze dan kan laten folden met een check raise (en je dus hun bet oppikt zonder dat je moet hitten), en zelfs als ze callen zit je nog goed. Als ze je verder raisen, is het gewoon een shove all in.

Voordeel van een bet is wel dat je pakweg KJ en dikwijls 9-x laat folden, terwijl die nu gratis naar de turn kunnen als niemand bet.

Het hangt dus een beetje af van hoe de tafel speelt: als er veel gebet wordt op de flops, check raise, als er passief gespeeld wordt kan je best betten...
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik denk niet dat je deze draw hier zeer aggressief kunt spelen om de volgende reden.

Je hebt niet de nutflushdraw
      Je zit in een multiway pot dus je gaat te vaak gecalld worden
      Je zit op NL2, waar veel calling stations spelen

Je gaat vaak tot de river gecalld worden door mensen met Tx. Je hebt ook grote reversed implied odds tegen een hogere fd. De pot is niet geraised voor de flop en is echt nog zeer klein. Als je hier de flush hit en je er komt een grote pot, ga je vaak achter liggen tegen een betere flush.
      Ik vind het ook geen monsterdraw. Had je een A flush met top pair, of twee overcards zou beter zijn.

Je bet op de flop vind ik wel goed. Je hoopt dat een paar spelers callen en als je de flush op de turn hit kun je blijven betten.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Ik denk niet dat je deze draw hier zeer aggressief kunt spelen om de volgende reden.

Je hebt niet de nutflushdraw
      Je zit in een multiway pot dus je gaat te vaak gecalld worden
      Je zit op NL2, waar veel calling stations spelen

Je gaat vaak tot de river gecalld worden door mensen met Tx. Je hebt ook grote reversed implied odds tegen een hogere fd. De pot is niet geraised voor de flop en is echt nog zeer klein. Als je hier de flush hit en je er komt een grote pot, ga je vaak achter liggen tegen een betere flush.
      Ik vind het ook geen monsterdraw. Had je een A flush met top pair, of twee overcards zou beter zijn.

Je bet op de flop vind ik wel goed. Je hoopt dat een paar spelers callen en als je de flush op de turn hit kun je blijven betten.
      +1

Ik zou ook betten op de flop hier, maar iets minder groot zou ik zelf doen, gecalled worden ga je hier vaak toch op 2NL met zoveel spelers nog in the game.
      Denk dat je in verhouding met je outs daarom beter kleiner kan betten en hier meer aan verdient op de lange termijn, halve pot lijkt mij hier daarom beter.

Wat vind jij hier van ninjaconsul, of Judge?

Check mijn blog eens!
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Bedankt voor de reacties mensen!

Al zijn ze wel beetje tegenstrijdig, maar als ik het goed begrijp was de bet in ieder geval wel ok, dat was mijn grootste vraag. Ik wist namelijk nog niet echt of je zulke draws kan uitbetten. Maar in vervolg iets kleiner betten ja, wordt inderdaad bijna altijd wel gecallt in zo'n multiway pot.

Al ben ik het inderdaad wel met ninjaconsul eens, het is toch geen echte monsterdraw? Een goede draw wel, maar inderdaad geen nutflushdraw (niet eens hoog) en ook geen top-pair.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door crazyrocks
      Bedankt voor de reacties mensen!

Al zijn ze wel beetje tegenstrijdig, maar als ik het goed begrijp was de bet in ieder geval wel ok, dat was mijn grootste vraag. Ik wist namelijk nog niet echt of je zulke draws kan uitbetten. Maar in vervolg iets kleiner betten ja, wordt inderdaad bijna altijd wel gecallt in zo'n multiway pot.

Al ben ik het inderdaad wel met ninjaconsul eens, het is toch geen echte monsterdraw? Een goede draw wel, maar inderdaad geen nutflushdraw (niet eens hoog) en ook geen top-pair.
      Het is vooral een monsterdraw omdat je tegen zowat alles meer dan 50% equity hebt. Het enige wat hier op jouw voorligt zijn sets en 10-9. Zelfs tegen AKs heb je 52% equity. Ik begrijp dus niet goed wat jullie punt is met dat het geen nutflushdraw is. Nu over de term "monsterdraw" kan gediscussieerd worden maar je kan in ieder geval nauwelijks iets beters floppen met 9-4s als starthand. Dat het geen toppair is, is gewoon niet relevant, je zit namelijk met een zwakke kicker.

Het grote voordeel van een check raise is dat je veel handen waartegen je flipt (10-x,9-x, A-xs, ...) kan doen folden op de flop. Als iedereen behind checkt, is het nog geen ramp want je hebt nog steeds mogelijkheid op een flush, double pair of trips...

In ieder geval is het idee achter betten of check-raisen wel degelijk dat je ofwel fold equity wil creëren (als je denkt dat je tegenstanders kunnen folden) ofwel de pot wil opbouwen (als je denkt dat je tegenstanders calling stations zijn die met 10-x en 9-x blijven callen als jij flush hit). Beide doelen worden beter bereikt door een hogere bet, dus ik denk zeker niet dat je uit deze hand moet onthouden dat je de flop net lager moet betten.

Nu ja ieder speelt volgens zijn strategie natuurlijk, dus als je niet overtuigd bent door mijn argumenten, uiteraard feel free om het op een andere manier te spelen :) .
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik bet hier eigenlijk ook wel uit omdat ze niet zo heel vaak gehit gaan hebben en dus niet zo heel veel gaan cbetten. Je hebt wat FE en daarbij bouw je de pot al op voor de turn. Ik zou wel 2nd barrelen op deze turn eigenlijk. Je hebt alweer FE+outs (+je ligt voor op veel FD's) + sterke handen raisen deze flop al.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      De flopbet vind ik ook prima. Je hebt een mooie draw (monsterdraw mag wel gezegd worden hoor, een pair +FD....zet maar in de equilator).

De turn bet ik ook door om de reden die Farma aangeeft. Een sterke hand had hier wel geraised en die A is een scarecard voor alle handen die daar gecalled hebben (behalve AT),

As played kan je natuurlijk nooit callen op de river...je beat helemaal niks meer.