NL2 KK vs AA

• crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      En tot slot post ik dit handje nog. Sorry voor de spam :P

Deze hand gewoon badluck? Of had ik toch ergens nattigheid moeten voelen? Betsizing is ok? of niet?

--

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      CO:
      $2.00
      BU:
      $1.68
      SB:
      $1.56
      BB:
      $0.61
      MP1 (Hero):
      $1.87
      MP2:
      $4.60
      MP3:
      $1.63

Preflop: Hero is MP1 with K, K.
      Hero raises to $0.06, 4 folds, SB calls $0.05, BB calls $0.04.

Flop: ($0.18) Q, 4, T (3 players)
      SB bets $0.02, BB raises to $0.04, Hero raises to $0.24, SB folds, BB calls $0.20.

Turn: ($0.68) 5 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.40, BB calls $0.31.

River: ($1.39) 9 (2 players)

Final Pot: $1.39.

Results follow:

BB shows a pair of aces(Ac Ad).
      Hero shows a pair of kings(Kc Kd).

BB wins with a pair of aces(Ac Ad).
      Hero wins with a pair of kings(Kc Kd).
  • 4 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Ik zie dat je met premium handen dikwijls gecalled wordt pre-flop op 2NL. Misschien is het daarom een goed idee om pf standaard naar 4 bb's te raisen.

Deze hand: ik vind em goed gespeeld. Pre-flop raise is standaard (al zou ik KK op 2NL nr 4bb's raisen dus).

Flop moet je protecten, en de BB heeft veel meer handen in zijn range waartegen je het goed doet (Q-x, FD, 10-x,...) dan handen die je beat hebben (double pairs, sets en AA).

Turn kan je best nog doorbetten ook al komt de FD aan, om te protecten tegen handen harten-x.

Nh dus.

PS het is wel handig als je de resultaten weglaat (dus niet in de titel zet dat villain AA had), anders kan je de mening van de beoordelaars beïnvloeden.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Hey,

Ik zie dat je met premium handen dikwijls gecalled wordt pre-flop op 2NL. Misschien is het daarom een goed idee om pf standaard naar 4 bb's te raisen.

Deze hand: ik vind em goed gespeeld. Pre-flop raise is standaard (al zou ik KK op 2NL nr 4bb's raisen dus).

Flop moet je protecten, en de BB heeft veel meer handen in zijn range waartegen je het goed doet (Q-x, FD, 10-x,...) dan handen die je beat hebben (double pairs, sets en AA).

Turn kan je best nog doorbetten ook al komt de FD aan, om te protecten tegen handen harten-x.

Nh dus.

PS het is wel handig als je de resultaten weglaat (dus niet in de titel zet dat villain AA had), anders kan je de mening van de beoordelaars beïnvloeden.
      +1

Ik raise op NL2 altijd naar 4BB en op 5Nl ook nog, inderdaad wat moneystef zegt, met 3BB called echt alles je, dat is ook mijn ervaring, raisde op het begin ook altijd met 3BB, had dit verward met de 3bet die je doet na een bet, dit is vaak 3x zijn bet, zo staat het ook in de artikelen overigens.

vanaf 10NL denk ik dat je er hier 3BB van kan maken, maar daar ben ik nog niet aangekomen, dus weet ik niet zeker!

Voor de rest nice hand! Just bad luck.
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef

Hey,

--

Thanks voor je reactie, en ja sorry! Ben nog vrij nieuw hier met handen posten, zal in vervolg ook zoiets in titel weglaten :)

En ja, inderdaad wel beter naar 4 bb's preflop denk ik. Maar ik denk dan altijd bij KK en AA wil je zo graag iemand mee hebben, en als je dan first position in 4 bb's raised, is het vaak insta-fold overal. Maar goed, op lange termijn waarschijnlijk wel beter ja, om de redenen die jullie zeiden.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik sluit me aan bij de comments. Preflop raise ik vanuit EP altijd 4BB, zelfs op NL50...dus op NL2 kan het zeker. Je zit nu in MP, maar ook daar zou ik dat gewoon doen, zeker als er fish achter je zit (die callen toch veel vaker).

As played: nh ;)