NL5 set op de flop

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zit hier in BB en UTG +2 limpt hier, over 60 handen, heeft hij er al 20 gespeeld dus hij is vrij loose, hij raised daarvan 8 % dus een goede hand had hij hier neem ik aan vanuit deze positie wel geopend, aggression factor 5,8!

Op de flop hit ik mijn set en beter vervolgens 0,30 cent in een pot van 0,42, wat te klein is zie ik al gezien de suited kaarten hier.
      Mag meer tegen pot sized aanzitten, klopt?

Ik word hier gereraised en natuurlijk raise ik hem hier weer om te beschermen tegen een monsterdraw, flush met A bijvoorbeeld, hij is agressief gezien zijn AF 5,8 dus dit kan hij met een flush best eens doen.
      Hij gaat vervolgens allin en ik besluit dat ik hier wel broke wil gaan tegen deze speler. Als het nu een 7/4 speler was geweest had ik hier denk ik gefolld, doordat hij dan een hogere set kan hebben, maar denk dat ik hier gewoon broke kan gaan, zal vaak tegen een flush draw zitten denk ik, eens?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,66
      UTG2:
      $6,35

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 3:heart: , 3:club:
      UTG2 calls $0,05, 6 folds, Hero raises to $0,20, UTG2 calls $0,15.

Flop: ($0,42) K:heart: , 5:spade: , 3:spade: (2 players)
      Hero bets $0,3, UTG2 raises to $0,60, Hero raises to $1,40, UTG2 raises to $6,15 (All-In), Hero calls $4,06 (All-In), UTG2 gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($11,34) 9:spade:
      River: ($11,34) 2:club: (2 players)

Final Pot: $11,34
  • 4 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Nice hand en natuurlijk ga je altijd broke met een set op deze flop.

Wel moet je 3bet op de flop groter. Als je raist naar 1,4$ geef je villain goede oods:
      Hij moet slechts 0,8$ callen in een pot van 1,6$, wat zeer goede odds zijn voor een fd. Ik zou daar raisen naar 2$.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Nice hand en natuurlijk ga je altijd broke met een set op deze flop.

Wel moet je 3bet op de flop groter. Als je raist naar 1,4$ geef je villain goede oods:
      Hij moet slechts 0,8$ callen in een pot van 1,6$, wat zeer goede odds zijn voor een fd. Ik zou daar raisen naar 2$.
      Ja idd! ben dan vaak aan het raisen zonder dat ik nog aan sizes denk,denk dat hij het er toch al in gaat gooien altijd, dus probeer net te doen of ik niets heb wat niet op zijn plaats is hier, als er een draw ligt, goeie!
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als villian hier zelf een premium heeft, zal hij zelf wel openen (33/8). nu zal hij vaak met kleine pockets, (suited) connectors e.d. proberen een flopje te zien. raisen pf is denk ik wel fine, andere kant zit je uit positie en ik geloof niet dat villian hier pockets oid gaat folden. hier checken is denk ik ook wel fine.

flop is uiteraard bet. beetje groter mag wel, gezien de FD. dat villian hier minraised, duidt op de micro's vaak wel op een sterke hand, en waarschijnlijk gaat hij hier toch bijna nooit meer folden. hier dus gewoon naar 1,80-2,00$ ofzo raisen. as played is broke natuurlijk fine!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Iemand die preflop limp/called is sowieso al geen sterke speler. Dus ik geef Villain hier ook niet per se credit voor een monster.

Je raise preflop vind ik zeker goed. Het geeft je het initiatief en meerdere mogelijkheden om de hand te winnen:
      - villain foldt preflop
      - villain foldt tegen een c-bet
      - je hit je set en actie :s_biggrin:

Ik zou je raise preflop wel groter maken. Ik maak er standaard 4BB van + 1 BB per limper + 1BB omdat ik OOP zit. Dat komt neer op 0.30.

De sizing van je bet op de flop is ok, de sizing van je reraise moet inderdaad groter. 2$ lijkt me daar inderdaad beter.

Verder kan je hier inderdaad zonder al te veel zorgen broke gaan. Villain dit hier zeker doen met zwakkere handen.