NL5 KJ BB met 3 limpers

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zit in de BB, er word geraised en 2 man callen, ik besluit hier mee te gaan vanwege de odds die ik krijg, wanneer ik hier een straight hit, zal ik hier afbetaald gaan worden.

Vervolgens eigenlijk een klote flop want ik hit top-pair met een goede kicker, maar met zoveel man in de pot geen goede hand. Ik besluit daarom te checken (had ik hier moeten donkbetten, nee toch!)

Vervolgens bet MP1 weer, iedereen called en er zit 2,62 in de pot, ik hoef maar 0,60 bij te leggen, dit is gezien de odds regel niet profitabel om te callen zie ik nu, maar ik heb aardig wat implied odds, dus besluit te callen hier. Een fold was denk ik beter geweest hoewel ik niet eens zeker weet of ik de beste hand heb als er een K komt en ook als ik mijn straat nog weet te hitten, weet ik niet of ik de nuts heb!

Ik moet zo weinig bijleggen voor zo'n grote pot dat ik mij laat verleiden om mee te gaan.

op de turn is de pot 8,32 nadat iedereen heeft ingezet en ik hoef maar 1,70 te betalen, weer laat ik me verleiden om te callen, ik heb nog een kans op een straat en dan win ik deze grote pot. Ik houd hier geen rekening mee, dat waarschijnlijk iemand al wel met KQ aan tafel zit, over pairs en sets.

Op de river word er weer gebet en besluit ik alles er maar in te gooien de pot is nu al zo groot, als ik dan nog win tegen MP2 win ik iniedergeval nog iets. helemaal verkeerd gespeeld, was ook veeeeel te laat en ik was veel te moe.

hebben jullie dat wel eens dat je je laat verleiden in een grote pot omdat je maar zo weinig hoeft bij te leggen, terwijl je gewoon weet dat je achter staat?

Is eigenlijk weinig te zeggen over deze hand haha, gewoon verkeerd gespeeld, tot de flop goed en toen had ik moeten folden lijkt me?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5
      MP1:
      $2,5
      MP2:
      $5,47
      MP3:
      $3,68

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:heart: , J:club:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,20, MP2 calls $0,20, MP3 calls $0,20, 3 folds, Hero calls $0,15.

Flop: ($0,82) J:diamond: , T:heart: , 3:spade: (4 players)
      Hero checks, MP1 bets $0,6, MP2 calls $0,60, MP3 calls $0,60, Hero calls $0,60.

Turn: ($3,22) 9:diamond: (4 players)
      Hero checks, MP1 bets $1,7 (All-In), MP2 calls $1,70, MP3 calls $1,70, Hero calls $1,70.

River: ($10,02) 5:club: (4 players)
      Hero checks, MP2 bets $1, MP3 raises to $1,18 (All-In), Hero raises to $2,50 (All-In), MP2 calls $1,50.

Final Pot: $16,20

Results follow (highlight to see):
      MP1 shows (As Ac)
      MP2 shows een straight, koning high (Kd Qd)
      MP3 shows een straight, koning high (Ks Qc)
      Hero shows (Kh Jc)

MP2 wins with een straight, koning high (Kd Qd)
      MP3 wins with een straight, koning high (Ks Qc)
  • 3 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      he rick! pf callen kan hier wel.. je moet 0.15 bij leggen om een pot van 0,67 te winnen, dus dit zijn wel aardige odds.. anderzijds zit je wel oop. je moet hier wel echt spelen met de intentie om een monster (2 pair, straight oid) te floppen, omdat er natuurlijk nog zat handjes zijn die je hier pf al dominated hebben (kq, aq, ak). de kans op een runner-runner straat is natuurlijk minimaal, en hier krijg je sowieso de odds niet voor op de flop. anderzijds je hit top pair, K kicker, dus ik call hier vaak de flop ook nog wel. turn is wel een easy fold, zeker omdat mp2 en mp3 ook callen. je bent hier nagenoeg altijd al beat. river is eigenlijk een 'blanc' en zal de situatie niet echt veranderen..

je intentie moet hier dus zijn om op de flop al 2 pair of een straight te hitten, omdat je te vaak dominated bent door andere handjes als je slechts een pair hit. zeker met zoveel spelers nog in de hand is het de vraag of je hier op de flop nog goed zit, maar maar op de turn / river al helemaal niet meer en dus zal je moeten folden..
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      KJo is redelijk zwak om te callen. Tegen goede spelers zal ik dit toch vaak folden hier. Je bent sterk dominated en hebt veel reversed implied odds. En je zit vooral uit positie waardoor je minder value zult halen mocht je sterk hitten.

Op de flop zou ik hier meteen donken hier. Op een raise kun je dan folden. Krijg je callers krijg dan moet je heel voorzichtig verdergaan. Met de 9 op de flop geef je de hand meteen op. KQ is aangekomen, er zijn veel two pairs T9, JT.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Rik,

dat laten verleiden leer je snel genoeg af hoor ;) .

As played..er zijn hier preflop veel opties:
      - raisen, als je geen calling stations hebt en de initial raiser foldt vaak tegen 3bets, dan is raisen (en je hand in een bluf veranderen) zeker een optie.
      Maar...de initial raiser heeft een shortstack, dus als je hier raist krijg je een nare spot hij shoved, dus raisen schrappen we :) . (als hij fullstack was blijft het wel optie)

- folden: je krijgt wel een goede prijs, maar er zijn ook reverse implied odds. Dat betekent dat je vaker een grotere pot zal verliezen wanneer je hit, dan winnen. Maar, als je postflop spel goed is kan je hier wel callen. Persoonlijk zou ik hier folden en call ik eerder met lagere SC die niet snel gedomineerd zijn.

- callen: dan moet je inderdaad hopen op two pair/ straight draw (die lastig speelt OOP) én je moet in staat zijn je hand weg te leggen als je toch hit.

As played:
      ik zou hier altijd leaden op de flop en folden tegen een raise. Als ik gecalled word dan speel ik c/f op deze turn (zoals Ninjaconsul ook aangeeft).
      Je besluit om te callen op de flop, wat niet optimaal is dus, maar ik kan het nog wel begrijpen.

De turn is echt áltijd een fold. De pot is wel groot en zo, maar je weet dat je voor je stack gaat spelen als je daar callt, en dat wil je niet met deze hand.

Maar goed, weer wat geleerd he. Je moet fouten maken om beter te worden :) (en ervan leren)