NL2 AA betsizing

• crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Hallo,

Is de betsizing ok? Moet misschien nog ietsje hoger ivm draws?
      En de call op river na zijn reraise is fout zeker? Of kan ik daar niet meer weg?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $2.47
      MP3:
      $5.05
      CO:
      $2.39
      BU:
      $2.12
      SB:
      $1.01
      BB:
      $0.98
      UTG2 (Hero):
      $2.00
      MP1:
      $2.00

Preflop: Hero is UTG2 with A, A.
      Hero raises to $0.08, MP1 folds, MP2 calls $0.08, 5 folds, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.19) 6, 2, 8 (2 players)
      Hero bets $0.12, MP2 calls $0.12.

Turn: ($0.43) 5 (2 players)
      Hero bets $0.30, MP2 calls $0.30.

River: ($1.03) 3 (2 players)
      Hero bets $0.52, MP2 raises to $1.97(All-In), Hero calls $0.98.

Final Pot: $4.5.

Results follow:

MP2 shows a straight, six high(2h 4h).
      Hero shows a pair of aces(As Ac).

MP2 wins with a straight, six high(2h 4h).

Deze hand heeft me net bijna laten tilten.
      Ik speel break-even op NL2 na zo'n 10k handjes (kan niet eens NL2 beaten).
      Ik win structureel lichtjes wat 'gecompenseert' wordt door dit soort handen, erg frustrerend.
      Ok dat was de venting. Moest ik even kwijt. :P
  • 4 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Op de flop zou ik inderdaad iets groter betten. Dicht tegen de pot aan. Op NL2 word je heel vaak met niets gecalld en haal je zo meer value.
      Om dezelfde redenen kun je groot blijven betten op de turn.
      De river is hier inderdaad checkfold. Niemand tenzij de grootste maniacs gaan bluffraisen op de river.

Laat je niet ontmoedigen! Je speelt break-even dus kost het je niets en het is een leuk spelletje. Je speelt vooral voor het plezier, en de winst zal na een tijd vanzelf wel komen. Op 10K handen kan ook nog een hoop variance zitten. Blijf vooral aan je spel werken met de artikels en video's, en post de handen waar je aan twijfelt op het forum.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik sluit me helemaal bij Ninjaconsul wat betreft het niet laten ontmoedigen. Als je limieten wil beaten dan vraagt dat doorzettingsvermogen, en het feit dat je nu handen post duidt er wel op dat je aan je spel wil werken.

Als je dat blijft doen, dan ga je zeker snel vooruitgang maken.

Ik zou hier ook op de flop richting pot betten, en op de turn zou ik dat ook doen. Draws en overpairs callen hier toch. (ik heb geen info over de speler, maar in het algemeen zal dit wel zo zijn).

Eigenlijk zou hij elke sterke hand (zoals een set of 86 bv) moeten raisen op de flop of op de turn. En in principe mag je er ook wel vanuit gaan dat hij op één van die straten gaat raisen (waarop je in principe wel kan folden dan).
      In dit geval zou ik gewoon flop groot betten, turn ook groot betten en river shoven. Ik vind c/f eigenlijk een beetje te zwak. Die 3 verandert niks en de FD hebben gemist...daarnaast kan je hier nog best tegen 99+ zitten.

Als je op de flop 19c bet, op de turn vervolgens 0.5c , dan kan je op de river 1.31 shoven in een pot van 1.54 ...
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      checkfold river is inderdaad te zwak in mijn post, dat moet betfold zijn.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Als hij vrij aggro is (dan moet je wel een sample hebben) lijkt me een check/shove op de river zelfs het beste omdat er redelijk wat gemist heeft :rolleyes: . Maar zonder sample idd wat darko zegt