NL2 Top 2 pair vs set op drawy flop

• Anomic
      Anomic
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1:
      $2.12
      MP2:
      $2.06
      MP3:
      $2.61
      CO:
      $2.03
      BU:
      $2.00
      SB:
      $1.95
      BB (Hero):
      $2.00
      UTG2:
      $2.20

Preflop: Hero is BB with 8, 9.
      UTG2 folds, MP1 raises to $0.04, MP2 calls $0.04, 4 folds, Hero calls $0.02.

Flop: ($0.13) 9, 7, 8 (3 players)
      Hero checks, MP1 bets $0.06, MP2 folds, Hero raises to $0.20, MP1 raises to $0.56, Hero raises to $1.96, MP1 calls $1.40.

Turn: ($4.05) 5 (2 players)

River: ($4.05) Q (2 players)

Final Pot: $4.05.
      Results follow:

MP1 shows three of a kind, eights(8 8).
      Hero shows two pairs, nines and eights(8 9).

MP1 wins with three of a kind, eights(8 8).

Was dit een fold na zijn reraise? Ik vermoedde dat hij een set zou hebben maar misschien zou hij ook zo spelen met een (over)pair en/of OESD maar top 2 pair folden leek me niet juist. Een call leek me dan ook weer niet juist omdat het board drawy is. Shoven of folden leek me de enige optie na zijn re-raise en ik dacht dat hij misschien TT ofzo zou kunnen hebben. Achteraf ziet mijn shove er wel overdreven uit..

Of was dit misschien al een fold preflop?
  • 3 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik denk dat je hier preflop wel gewoon had kunnen folden.

Als je meegaat ga je voor minimaal 2pair of een straat op de flop lijkt mij. je krijgt hier 2 pair.
      Waarom check je, het board is behoorlijk draw heavy, hij kan nu behind checken als hij een OESD heeft. (gratis kaart)

je kan hier denk ik gewoon broke gaan! (Alles erin)

Dit is toch wat je wilde hier, 2 pair hitten?

Voor de volgende keer:

Zet geen resultaten in je post, hierdoor worden mensen onbewust beinvloed, ook al zeggen ze van niet!

Je kan ze ook in een spoiler zetten volgens mij en via elephant gewoon wegklikken rechtsonder!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop kan je idd gewoon folden. Tenzij het dikke fishes zijn met hoge wtsd.

as played is het best deze flop gewoon uit te leaden want ze gaan niet zo vaak betten en krijgen ze een free turn. As played maak ik de raise groter op de flop ter protectie vooral. Tegen bijna alle tegenstanders kan je na een reraise wel broke gaan hoor. (Sommige nits niet denk ik :) )
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Anomic,

je kan deze hand inderdaad beter folden preflop. Je speelt OOP met een hand die eigenlijk nooit sterk kan floppen...en dat gaat je geld kosten op termijn.

Het is nu natuurlijk wel zuur dat je tegen een set aanloopt, maar dat is resultaatgericht kijken.

As played ga ik inderdaad de flop leaden omdat dit soort flops vaak behindgecheckt worden. Als je geraised wordt hangt het nog af van de tegenstander. Tegen een passieve speler fold ik tegen zijn raise, als hij iets agressiever is (dus als er ook kans is dat hij TT+ zo speelt), dan ga ik hier ook op de flop broke.