FL 0.25/0.5 KQo na limp

• liessens
      liessens
      Bronze
      Ik ben op dit moment mijn eerste sessie FL cash aan het spelen. Het gaat best redelijk. Ik wist al fish die naast mij zat leeg te melken. Hij limpte vaak preflop(altijd sb tegen bb) en speelde dan heel straight forward postflop. Ik wou liefst beginnen met full ring, maar er was maar een tafel actief en na tijdje liep die ook volledig leeg. Dus voornamelijk 6max aan het spelen. Dit rustig aan het 1tablen zodat ik altijd goed kan nadenken over beslissingen. Ik ga tegelijk paar handjes al posten. Niet perce mega moeilijke handjes, maar goed mijn gedachte gedurende hand uit leggen en zien of ik al goed denk voor fixed limit.

Preflop lijkt mij de isolate standaard. Zijn range is vrij weak hier en bestaat niet uit handen die mij dominate hebben, tenzij trap, maar ook hierbij lijkt mij raise beter, waarna hij waarschijnlijk 3bet en ik weet dat ik met de nodige voorzichtigheid hand moet verder spelen. Op de flop dan standaard c-bet

Op turn hit ik mijn overcard en donked hij uit. Dit kan nog met wijde range lijkt mij. Flushdraws misschien/1pair handen die K zien en willen weten waar ze staan/gehitte kings/gehitte 2pairs/random bluffs.

Ik besluit dus voor value/protection te raisen. Hij 3bet mij echter. Ik lig niet noodzakelijk achter, maar besluit hier in call down te gaan. Echter checked hij hier. Ik denk dat ik hier hem altijd wel beat heb. 2pairs+ en pairs op aces zie ik hem hier altijd wel betten en besluit dus nog value bet te maken.

De river valt de aas. Op zich niet zo'n mooie kaart aangezien QT/a high flushdraws/A7/AJ/A3 mij nu beat hebben. Ik besloot nog wel te callen, omdat ik hier nog wel voldoende verwacht voor te liggen op lagere K's/flushdraws die gemist hebben

[converted_hand][hand_history]Party, $0.25/$0.50 Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Preflop: Hero is BTN with K:club: Q:diamond:
      UTG calls, 2 folds, Hero raises, 2 folds, UTG calls

Flop: (5.4 SB) 7:club: J:diamond: 3:club: (2 players)
      UTG checks, Hero bets, UTG calls

Turn: (3.7 BB) K:heart: (2 players)
      UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls

River: (9.7 BB) A:diamond: (2 players)
      UTG checks, Hero bets, UTG folds

Results: 9.7 BB pot (0.4 BB rake)
      Final Board: 7:club: J:diamond: 3:club: K:heart: A:diamond:
      UTG mucked and lost (-4.5 BB net)
      Hero mucked K:club: Q:diamond: and won 9.3 BB (4.8 BB net)
      [/hand_history][/converted_hand]
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Lijkt me niks mis mee!!

Even in kort mijn gedachtes (die overeen in grote lijen overeenkomen):
      - Pre idd gewoon raise
      - Flop standaard c-bet
      - Turn kun je over twisten maar denk dat je KQ te sterk is om te callen
      - River hij lijkt niet blij met de A (vind zijn check hier erg zwak en duid er op dat hij heel vaak geen A heeft) en dus prima om hand hier over te nemen en initiatief terug te pakken
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Welkom op het FL handjudging forum liessens!

Preflop standaard raise zoals de charts ook aangeven. Op de flop een standaard c-bet.

De turn hit je je top pair. UTG's donk is vaker een slechtere hand dan een betere hand, dus moet je hier zeker raisen. Nu hij 3-bet moet je echter enkel nog downcallen, omdat hij hiermee wel aangeeft wat sterks te hebben.

Op de river checked hij opeens. Dit is een rare move. Zoals gezegd is de A inderdaad een slechte kaart voor je. Deze situatie is dan ook is erg tegenstander afhankelijk. Je gaat tegen sommige spelers wel een c/r zien als je hier zelf bet. Hierop zou je dan eigenlijk moeten folden, maar zo'n makkelijke beslissing is dat ook niet. Er valt dus ook wel wat te zeggen voor een check-behind.

Met de beschrijving die je van de speler gegeven hebt, lijkt het er echter meer op dat hij gewoon straightforward speelt en je dus inderdaad meestal voor zal liggen nu, waardoor betten voor value op de river wel een goed idee is.

Well played dus. :)