flushdraw+middle pair

• liessens
      liessens
      Bronze
      Preflop call ik volgens charts. Echter is er enkel sprake van chart. Call uit bb en call bij 1caller. Je kan in deze situatie toch wider callen dan beide deze charts lijkt mij?

Ook is er geen chart call uit sb, terwijl je ook hier betere odds krijgt.

Op de flop heb ik genoeg value voor 3way te cappen, zou ik die 2way ook hebben? Turn zet ik aggressie verder, al denk ik dat ik hier al beter direct c/c had gespeeld. Aangezien ik niet voor value kan betten en eigenlijk nooit op beide spelers FE heb. River heb ik ze nooit beat en dus simpele c/f

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PartyPoker
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG lolzv47 ($13.50)
      CO juliashah ($20.50)
      BTN ellis_roeder ($10.20)
      SB Maj0rMojo ($12.45)
      BB liessens ($26.66)

Pre-Flop: (1.4 SB, 5 players) liessens is BB 6:spade: K:spade:
      1 fold, juliashah raises, ellis_roeder calls, 1 fold, liessens calls

Flop: J:spade: 6:club: 4:spade: (6.4 SB, 3 players)
      liessens checks, juliashah bets, ellis_roeder calls, liessens raises, juliashah 3-bets, ellis_roeder calls, liessens 4-bets, juliashah calls, ellis_roeder calls

Turn: 2:club: (9.2 BB, 3 players)
      liessens bets, juliashah raises, ellis_roeder calls, liessens calls

River: 3:heart: (15.2 BB, 3 players)
      liessens checks, juliashah bets, ellis_roeder calls, liessens folds

Final Pot: 17.2 BB
      ellis_roeder shows
      J:club: 8:spade:
      juliashah shows
      A:spade: A:diamond:

juliashah wins 16.4 BB (net +10.4 BB)

ellis_roeder lost 6.0 BB
      liessens lost 5.0 BB
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zou hem zelf in deze spot niet cappen, denk dat je nu erg vaak tegen AA / KK oid zit en dus zou ik na zijn 3-bet slechts callen en kijken hoe het bord zich ontwikkeld. Valt de flush of 2 paar dan kun je denk ik beter op turn agressie gaan tonen (daar c / r) om zo meer value uit ze te halen.

Je zult hier te vaak achter liggen (en je dus nog moeten verbeteren, waarbij je ook een andere FD, met de A niet uit moet schakelen).

Maar goed kan nu zijn dat ik te veel als FR speler denk (en ik ben zelf misschien ook te tight in zulke spots) en je hier best iets agressiever mag spelen.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Voor deze preflop situatie is inderdaad geen chart, maar de call is hier zeker goed. Met bijna elke suited hand kan je (zeker SH) 3-way wel 1 bet callen als je op de BB zit en de actie sluit.

Als je in deze situatie op de SB had gezeten had je echter beter kunnen folden. De SB hoeft weliswaar ook 0.5 SB minder te betalen, maar heeft ook het nadeel om de slechte positie te hebben in het spel.

De flop is prima. Je hebt een flushdraw plus een pair gehit, dus je moet zeker raisen voor value. Je kan en moet hier ook cappen voor value, omdat je maar liefst 9+5 = 14 outs naar two pair of flush op de turn hebt. Hiermee heb je een groter dan gemiddelde equity op de flop. Tegen 1 andere speler zou je nooit moeten gaan cappen, vooral niet omdat je OOP zit.

Turn standaard cbet met iniatief dan en call op de raise voor je outs. River goede fold, want je gaat nooit meer winnen.

Equilator uitkomsten tegen de handen die ze daadwerkelijk hadden:

Flop equity: 45.6% (veel groter dan de gemiddelde equity van 33.3% dus!)
      Turn equity: 29.7% (amper lager dan de gemiddelde equity van 33.3% dus!)

Deze equity waardes worden ook maar ~1% lager als je CO op 66, JJ+ zet en BTN op Jx, 77-TT.