Raises bij zeer diepe stacks

• alcoatjez
      alcoatjez
      Silver
      Ik heb het artikel over raises in SNGs gelezen en pas dit sindsdien ook toe.

Ik speel één keer per maand een live game. Het zijn ongeveer 30-35 spelers op 9-handed tafels.
      Deze live game heeft zeer diepe stacks en iedereen speelt (vooral in het begin) erg loose. De vorige keer dat ik speelde had de eerste twee uur nog niemand een walk in de blinds gehad!

We starten met 50/50 blinds en dan elk half uur omhoog. 50/50, 50/100, 75/150, 100/200, 150/300 enz.

Hoeveel zouden jullie nu zetten als standaard raise in de eerste blindlevels? Ik heb altijd 3BB + 1BB voor elke limper gedaan, maar neig na het lezen van het artikel nu eerder naar 5BB. De vorige keer kreeg ik uiteraard (te) veel callers.
  • 3 antwoorden
    • erwintjee
      erwintjee
      Bronze
      Hoe diep zijn de stacks, is denk wel relevant als je een passend antwoord op je vraag wilt :)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ik heb zelf vorige week woensdag voor het eerst in een live MTT gespeeld. Was in de kroeg met 18 man (2x9). In principe zat ik met 5 LAG fish 2 nits, en een TAG reg. Had de ideale tafelpositie: de 2 nits zaten links van me en de TAG rechts. In principe speelde ik vrij weinig handen, turnde 1 keer de nuts toen 1 van de lag fish zo vriendelijk was om zijn stack te geven. Mijn standaard raise was ook gewoon 3x + 1 per limper. Dit was wel met marginale handen (als ATo etc) Als ik echt een goede hand preflop had(JJ+, AQ+) dan raisde ik 5 + 1 per limp. De fish aan tafel merkten dat toch niet op, dus speelde ik mn value handen ook echt voor value.

Doordat de structuur best wel lekker was kon ik daarna eigenlijk door af en toe wat te raisen mn stack wel op peil houden.

Toen we 5 handed was ik chipleader, er zat nog 1 fish in + de TAG die ik eerder had genoemd. De overige 2 waren van de andere tafel, en dit waren wel goede (waarschijnlijk ook winnende) regs. Echter had ik zoveel chips dat ik ze gewoon kon bully-en (MET 2.5x RAISES ) Uiteindelijk ben ik tweede geworden (waren 2 plaatsen betaald) door wat pech, en ook omdat mijn tegenstander gewoon simpelweg de beste speler die ik die avond had gezien.

In de kroeg kun je gewoon het beste straightforward spelen, geen gekke bluffs maken en raisen en betten voor value.
    • alcoatjez
      alcoatjez
      Silver
      Bedankt voor je antwoord, klinkt goed.

Sorry, ik was inderdaad de start stack vergeten: we beginnen met 15000 chips.