Donkey Kong on NL10FR BSS

• Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Hallo mensen,

na een tweetal jaren van pokeren ben ik zojuist met dank aan een wonderbaarlijk slecht gespeelde hand tot een schrikbarende conclusie gekomen:

:heart: me is not verry good at this game : :f_cry:

De tijd dat ik gepokerd heb was voornamelijk op wekelijks een avond bij vrienden met een aantal biertjes achter de kiezen, dus erg verwonderlijk dat ik niet veel geleerd heb is het niet.
      Kortgeleden heb ik echter om de dode uurtjes te vullen wat geld op pokerstars gestort en kwam ik tot de wonderbaarlijke ingeving dat winnen de fun in het spelletje toch wel wat verhoogt. Dus nu is mijn geniale masterplan:

:heart: beter worden. :s_biggrin:

Goed streven toch?
      Hiervoor heb ik het volgende bedacht:
      :diamond: Voor elk uur dat ik poker, ook een uur poker studeren
      :diamond: In den beginne maximaal 4 tafels tegelijk
      Na elke sessie gespeelde handen doorkijken op zwaktes
      Actief worden op de (handbeoordelings)fora van pokerstrategy.
      anything else that comes to mind.

Bij het spelen/nakijken van mijn laatste sessie vielen mij de volgende zwakke punten op:
      Te vaak bij een twijvelgeval toch callen
      Te loose stealen (vooral uit CO)
      The veel pocketpairs openen uit EP
      Much, much more...
      In de loop van de tijd zal ik aan dit lijstje meer punten toevoegen en hopelijk andere punten door kunnen strepen.

In dit blog hoop ik interresante handjes te kunnen posten (wss ook whining maar daar kunnen jullie denk ik wel tegen), te posten welke video's ik heb gekeken/welke artikelen ik heb gelezen + ik denk wekelijks een update van winst/verlies + graph te posten. Heb eergisteren de trail van Hold'em Manager gedownload en dat bevalt me wel dus ik denk dat ik die ook aanschaf als de trail afgelopen is.

Oh yeah, me is student Natuur- & sterrenkunde in Amsterdam. Leuke studie maar wel intensief. Waar veel studenten zeeën van tijd hebben (had ik ook in mijn vorige studie) is een dag van 9 tot 5 verplicht op de universiteit geen uitzondering (vaak ivm practica). Dus hoeveel handen ik kan spelen is mij nog niet helemaal duidelijk.

Anything I forget?

EDIT: Oh, lolli, mi fail: playing BSS FR NL10 on pokerstars with BR: $243.21
  • 17 antwoorden
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      GL ! :f_biggrin:
    • devilrosier
      devilrosier
      Bronze
      hey Akkorokamui,

Leuk dat je je even voorstelt.
      Ik ga je blog zeker volgen.

Wat speel je precies en op welk room? Is misschien wel handig om te weten :f_biggrin:
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Dank u goede heren.

@The DEVIL :f_eek:
      NL10 BSS op pokerstars. Had mijn fout ook al door en heb openingsposts al aangepast.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      WTF..
      Deze titel is gewoon vies..
      :rage:
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      WTF..
      Deze titel is gewoon vies..
      :rage:
      Wat is der vies aan dan? :f_confused: :f_cool:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      :( .
      Nuja, iedereen zen eigen voorkeuren hé! ^^

Het heeft er wel voor gezorgd dat ik je post heb gelezen, dewelke zéér goed gestructureerd is en waar mooie doelen etc in staan!

Hopelijk zul je snel vooruitgang zien in je spel! ^^
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Mi change title. Was zelf ook niet helemaal tevreden...

Anyhoe, just wachted 3betting on NL10 by Gamblewithme. <---Smart guy, I had some w00t-I-would-definetly-have-folded moment. So I learned a lot. I think mi is ready for NL20 :f_cool:
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Zojuist ongeveer 800 handen gespeeld. Begon erg sterk, maar merkte aan het eind dat mijn concentratie begon te falen. Aan het eind toch nog ongeveer 7 bb/100. Ga dadelijk in Hem handjes nalopen, zal vervolgens ook wat handjes posten. Mss vanavond nog wat spelen, we zullen zien.

Morgen zal er niet veel gebeuren pokerwise, lange dag op de uni. Wel een leuke dag; een beetje kloten met supergeleiders en vloeibare stikstof :evil:
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Speel je shorthanded of fullring? :)
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Full Ring
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oke nice, Ik volg ;)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Wat vind je van sterrenkunde btw? En wa zou je er later graag mee doen?
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Wat vind je van sterrenkunde btw? En wa zou je er later graag mee doen?
      In my opinion is Sterrenkunde vrij saai. Ik heb ook meer voor deze studie gekozen voor het Natuurkunde gedeelte. Dat sterrenkunde minder leuk is komt ook wel doordat het niveau tijdens de bachelor vrij laag ligt en ik wat meer uitdaging zoek.

Anyhoe, zojuist besloten that I'm gonna start from scratch. Zojuist de basic artikelen gelezen + artikelen over pot odds, en een print-out van de SHC gemaakt. Ik ga eerst mijn spel weer net, simpel en georganiseerd maken voordat ik weer fancy dingen ga invoegen. Dit besluit is ook wel enigszins beïnvloed door een waardeloos gespeelde laatste hand gisteren, waarin ik (I'm almost ashamed to say, door de gedachte "Oh, what the hell") een stack op totaal onnodig verloren ben. Het was een mooie stack, ongeveer 115bb. Als iemand hem terugvind kan die mij even pm'en. 10% vindersloon.
      So, voor mijn eigen improvement zal ik een deel van mijn openingspost nog maar eens aanhalen:

In onzekere situaties folden

And now: I have two HEM related questions waarvan ik zeker ben dat ik ze met een simpele search kan vinden, but I'm lazy that way:
      1 Is er een manier om in de HUD een hand te markeren zodat ik hem later kan analyseren (wat een duur woord voor kopiëren naar dit forum )
      2 Als ik in de hud de cursor boven mijn naam plaats komt er een pop-up naar boven waarin staat: "In the bottem 2 percent op players." I'm not that bad am I? zegt die tot nu toe bij praktisch alle spelers; enige uitzondering was een 40/15 oid fish, die was in bottem 9

En nee, jullie krijgen de hand waarin ik mijn stack kwijtraakte niet te zien, I know it sucked en hij is veel te beschamend.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Vraag1;

Jep, als je HUD op tafel hebt, dan is er ook een vierkantje waarin de laatste 3 potten staan (Naam + $ in pot). Als je op de naam klikt, dan krijg je een pop-up waarin je de hand kunt markeren (aanvinken).

Ook kun je vanuit dit scherm makkelijk de hand converteren+kopiëren door op 2+2 te klikken! ^^ (als dit HEM2 is, dan is PokerstrategY.com ook een optie denk ik)

Vraag2;

Geen idee.
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Danku Copymeistrr.
      Bij mij verscheen de popup achter mijn tafels, zag ik niet, dus ik maar klikken totdat ik zag dat HEM iets van 20 verschillende windows open had staan. :s_frown:
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Zo, gisteren tegen verwachting in toch nog een kleine 700 handen kunnen spelen. Ging wel lekker, totdat de klok de 23:59 passeerde, toen binnen vijf handen twee stack verloren, een doordat ik met een set zevens tegenover een geslowplayde set tienen zat, was denk ik weinig aan te houden. De andere stack verloren door een hand waarover ik om het licht te zeggen erg onzeker ben:

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($10.44)
      UTG+1 ($4.25)
      MP1 ($13.71)
      Hero (MP2) ($10.15)
      CO ($13.28)
      Button ($5.15)
      SB ($10.05)
      BB ($10.97)

Preflop: Hero is MP2 with Q, Q
      2 folds, MP1 calls $0.10, Hero bets $0.50, 4 folds, MP1 calls $0.40

Flop: ($1.15) 2, 7, J (2 players)
      MP1 bets $0.80, Hero raises to $2.50, MP1 calls $1.70

Turn: ($6.15) K (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $3.50, MP1 raises to $10.71 (All-In), Hero calls $3.65 (All-In)
      // Ik denk niet dat ik hier deze bet had moeten maken of wel? Mijn gedachtegang op dat moment was dat een flush onwaarschijnlijker werd door zijn donkbet op flop, en ik bette dus om de king te representen, wat best onwaarschijnlijk is als ik er nu over nadenk...

River: ($20.45) 9 (2 players, 2 all-in)

Total pot: $20.45 | Rake: $1

Vervolgens bijna een stack teruggegrind tot deze hand, waarbij ik de villain op een flushdraw zette, en daardoor denk ik te aggressief doorgebet heb. I've got much to learn....

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (MP3) ($10.54)
      CO ($4.15)
      Button ($10)
      SB ($4)
      BB ($5.49)
      UTG ($10.15)
      UTG+1 ($4.60)
      MP1 ($4.32)
      MP2 ($12.55)

Preflop: Hero is MP3 with A, 10
      4 folds, Hero bets $0.40, 3 folds, BB calls $0.30

Flop: ($0.85) 10, K, 8 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.60, BB calls $0.60

Turn: ($2.05) 4 (2 players)
      BB checks, Hero bets $1.30, BB calls $1.30

River: ($4.65) J (2 players)
      BB checks, Hero bets $2.85, BB calls $2.85

Total pot: $10.35 | Rake: $0.50

Dus, gisteren twee stack verloren. Zal vanmiddag eens zien of ik ze nog terug kan krijgen vandaag, zodat ik niet dat lelijke rode getal in mijn HEM heb staan. Bijkomend probleempje is echter dat ik nog maar een stack kan verliezen voordat ik moet downmoven.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kzou ook wel met QQ behind checken hoor. Hij zal daar juist erg veel flushes in zijn range hebben. Jx fold hij nu wss dus je isoleert je ongeveer tegen beter. Daarom check ik wel.

AT is de flopbet wel goed al zou ik het niet doen tegen mensen die erg vaak op cbets folden. Turnbet zou ik niet maken, potcontrol met die hand is beter, hij heeft meestal veel Kx.

Op de river heb je showdwonvalue en kan je dus behind checken