Een deal maken

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Misschien een gekke vraag, op het risico af een idioot gevonden te worden, maar ik heb een deal gemaakt op een 90 man/ 0,25$ toernooi. Gewoon voor de lol, je weet nooit of ik die kennis nog eens serieus kan gebruiken, maar vooral om de eerste te zijn en iets te doen wat afwijkt. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan en wat wordt hiervan gedacht.
      Interessant doen is niet de reden, wel leuk om te doen, de reacties zien, weinig kosten en slaap.

Groetjes,
  • 17 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Versta het maar half. Gaat dit om een deal qua $-verdeling?
      Of is de titel misleidend?
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Op welke room heb je dit gedaan? En wat is verschil in pay-out voor de eerste en de tweede plek?

Als je zeker weet dat je tegen een reg zit waar je geen edge op hebt, zou je kunnen dealen. Maar als je zeker weet dat je een edge hebt op je tegenstander, kan je beter gewoon spelen. Zoiets was geloof ik de conclusie uit een discussie die we tijdje terug met een aantal mensen hadden.

Edit: de discussie ging wel over 180-mans.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ye was op skype toch, die discussie? :tongue:
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Speel veel o,25/ 45 en 0,25/ 90 man. Speelde een tijdje wat hoger en moest weer terug, proberen eerst daar te winnen. Volgens mij is het aantal handen gespeeld tot de finaletafel een goede indicatie hoe sterk de spelers zijn (graag daarover een mening). We zijn met 2 man over, geen reg, ongeveer gelijk in stack en ik vind het een redelijke speler.( qua niveau). Was moe en de uitkomst vond ik minder interessant dan eens proberen hoe je een deal maakt. De prijsverschillen zijn laag en wilde eens iets vreemds doen.Meer in het kader van hoe werkt dat en hoe reageren ze. Wil alleen nu graag een mening. Ging niet om het geld, als het een reg was zou ik hetzelfde voorstellen. Wel jammer dat ik de HU won, maar wel een leuke ervaring.

Groetjes,
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ja als je zelf een edge hebt moet je vrijwel nooit dealen en als je een negatieve edge hebt vrijwel altijd.

Als je gewoon vs een reg zit waarvan je weet dat je even goed bent, kun je netzogoed dealen om variance te verkleinen. Ik weet dat het tussen goede regs in 180mans veel voor komt. Mijn ego is te groot om in 45mans een deal aan te vragen denk ik :D
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Kan je deals maken in 180 mans? WTF... that's a first for me eerlijk gezegd
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ik ben een beginnende speler, wil vooral veel leren en ik durf te stellen dat je feitelijk op dat niveau, nooit een deal moet maken. Op dat level moet je iedere strijd aangaan, ook om te leren. Mijn punt is dat als je hoger gespeeld hebt en redelijk veel van dat niveau er idee opkwam om dit eens te doen.
      Komt ook uit de gedachte dat mijn eerste doel is om vooral te leren zonder schade.Ik geloof dat je met plezier en een lange termijn strategie vanzelf winst maakt en dat het goed is om alle aspecten te leren.Vandaar deze actie. Ik kan idd ook wel berekenen hoe of wat, maar een soort nieuwjaarsduik, ben je mooi de eerste. En benieuwd ook naar de reacties. Persoonlijk denk ik dat het vooral om de grap gaat om dit te doen. Lekker de eerste zijn, hoe stom ook.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik wil ook graag een deal maken in mijn STT's maken, maar dat gebeurt bijna nooit! :(
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Ik wil ook graag een deal maken in mijn STT's maken, maar dat gebeurt bijna nooit! :(
      dan weten je villains duidelijk dat ze een edge hebben op je :D
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      hoe bedoel je dat ze dan duidelijk weten dat ze een edge hebben. Geloof dat ik af gezien ven mij stomme momenten wel solide speel en dat mijn rating OPR best redelijk is.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      was niet op jou bedoeld maar op "Copy" zijn comment :D
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      dan weten je villains duidelijk dat ze een edge hebben op je :D
      Weten ze bij hem sowieso wel
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Yeah, zou best wel kunnen :( .
      Wel ooit al eens een STT gewonnen! (brag obv!)
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Toen luckboxte je HU met je 20 BB shove met 23o tegen mijn azen ja!
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Yeah, zou best wel kunnen :( .
      Wel ooit al eens een STT gewonnen! (brag obv!)
      Baas!

En ssacr mag ik vragen hoe oud jij bent? :)
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Hoe maak je überhaupt een deal op Stars ? Moet je dan iets in de chat zetten of zo ? Wordt best wel eens tijd dat ze een dealmaking module implementeren daar, als zelfs PartyPoker -met een draak van een client- zoiets heeft.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Hoe maak je überhaupt een deal op Stars ? Moet je dan iets in de chat zetten of zo ? Wordt best wel eens tijd dat ze een dealmaking module implementeren daar, als zelfs PartyPoker -met een draak van een client- zoiets heeft.
      Op info drukken als je aan FT zit. Dan kun je daar discuss deal aanklikken. Als iedereen dit heeft gedaan, gaat het tournemants in break, wachten tot der iemand van Stars is. En die helpt je dan verder met bv ICM ofzo.