NL5 88 set op de flop met 2 suit

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik krijg hier in MP2 88 in mijn hand, ik open-raise deze naar 4BB en word geminraised naar 0,40 cent, deze call ik natuurlijk, hier voldoet de 20call regel.

Vervolgens op de flop 8AK met 2 harten, een super flop lijkt mij, Ik bet hier 0,68 cent in een pot van 0,85 cent om hem geen odds te geven voor zijn draw, maargoed denk niet dat hij hier veel handen vast heeft, een QJ zal hij mij niet mee reraisen denk ik om hem vervolgens uit positie te moeten spelen, gezien zijn stats denk ik dat niet.

Ik word gecalled en op de turn een klaveren vier, sb checkt naar mij toe en ik bet bijna de pot, ik word vervolgens geraised en ga allin.

Onder de hand had ik echt heel erg het gevoel dat hij hier wel een AA of KK moest hebben, ik heb de sessie ook opgenomen en daar benoem ik het ook. Ik dacht er even over na om mijn hand te folden, maar dacht bij mezelf een set kan ik hier niet folden, ik kan hier ook tegen een Ak zitten, maar als ik nu nadenk, ik zit hier natuurlijk vaker tegen een KK en AA dan tegen een AK, gezien zijn slowplay en dan opeens op de turn zo gaan raisen dan is het haast wel duidelijk dat hij een set heeft hier hoger als de mijne niet?

Zijn er mensen die het er hier ook in hadden gegooid? Of had ik misschien beter check-call kunnen spelen, maar dan laat ik denk ik value liggen tegen AK, wat denken jullie dat hij hier vaker heeft, AK of AA,KK?

Ik weet het niet :f_cool:

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $12,19
      Hero:
      $5,59

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 8:heart: , 8:diamond:
      2 folds, Hero raises to $0,20, 3 folds, SB raises to $0,40, BB folds, Hero calls $0,20.

Flop: ($0,85) A:heart: , K:heart: , 8:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,65, SB calls $0,65.

Turn: ($2,15) 4:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $2, SB raises to $4,25, Hero raises to $4,54 (All-In), SB calls $0,29.

River: ($11,23) 6:heart: (2 players)

Final Pot: $11,23
  • 6 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      zijn minraise pf kan hier van alles zijn. ik zie ze dit op de micro's doen met pockets (incl. AA en KK), maar ook vaak zat met ak. flop bet ik sowieso uit, gezien het drawy board. 0.70$ is fine.

turn bet ik ook zelf uit, omdat je anders het initiatief weg geeft en je value mist tegen ak. check raise komt erg sterk over, maar gezien het geld dat hier al in de pot zit, de mogelijkheid dat ak sowieso ook nog in zijn hand zit (dit zit hij hier ook als 'de nuts') is dat voor mij een easy call. als je hier tegen AA of KK zit, is dat gewoon een cooller..
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Nh, al bet ik flop wel hoger, tegen pot aan. Als hij hier KK of AA heeft, niets aan te doen...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kvind de flopsize wel goed.

Goed gespeeld rick!! nice. Had hij AA miss? Want wss post je hem niet als je wint :D
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Kvind de flopsize wel goed.

Goed gespeeld rick!! nice. Had hij AA miss? Want wss post je hem niet als je wint :D
      Waarom zou je niet hoger betten? Hij gaat toch niets folden als je 75c-80c bet van wat hij called als je 65c bet... Dan kan je toch beter een grotere pot bouwen? Of doe je aan pot control ;) ?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Geen potcontrol hoor :) . Ten eerste voor balancing al maakt dit niet veel uit op die stakes. Maar toch ziet een grotere sizing er sterker uit. Villain ziet er echt niet sterk uit met zijn flopcheck dus als je pot gaat Kx folden en nu miss niet. Op deze manier gaat het er ook mooi in. Tis niet dat de sizing bijzonder klein ofzo is he :) . Tis meer dan 2/3 pot dus zit wel goed
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      NH Rik, de sizing is goed en ik ga hier never ofte nooit mijn set wegleggen :)