poker setup 40 inch scherm????

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ik heb op dit moment 2 schermen en ben bezig om derde aan te sluiten. Tot dus ver speelt het heerlijk en heb nog geen nek klachten.

Ik zit al beetje na te denken over de toekomst want ik wil later dit jaar toch die 3 schermen omruilen voor 1 scherm. Dacht zelf aan een 40 inch, scherm is dan een meter breed en 60 cm hoog. Ik heb een onwijs relaxte fauteui waarmee ik op ongeveer 1 meter / 1.10 meter van het scherm wil gaan zitten.

Omdat de pokertafels per tafel ongeveer 15 bij 21 cm kan ik dan 3 rijen van 4 tafels easy spelen en dit moet denk ik voldoende zijn, speel nu 8 tafels en dan heb ik nog ruimte voor 4 tafels extra.

Ik speel momenteel op 1 scherm 4 tafels maar de boel overlapt elkaar enigszins en dat is op lange termijn -ev voor mij persoonlijk.

Heeft iemand ervaring met het spelen op een wat groter scherm? Is hud goed leesbaar als je zo kort op je scherm zit
  • 34 antwoorden
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Hangt beetje af van welk 40inch scherm je wilt gebruiken obv. :tongue:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      40 inch op 1.5 meter kan wel, maar waar je nu geen rekening mee houdt is dat je dan gewoon met een resolutieprobleem zit.
      Stel je koopt een full hd scherm van 1920x1080 dan passen daar evenveel tafels op als op een 1920x1080 23 inch scherm.
      Komt wel bij dat kleinere tafels dan makkelijker te overzien zouden moeten zijn, maar toch.

Met 3 schermen heb je dus 3 keer die resolutie en kun je 3 keer meer tafels spelen.

Je moet er ook nog eens rekening mee houden dat 1-1.5 meter een kijkafstand is voor een monitor. De pixels in een monitor zijn zo gemaakt om vanaf die afstand te bekijken zodat alles lekker werkt op die afstand in combinatie met windows. Als je een tv van 40 inch probeert die bedoeld is vanaf grotere afstand, zal niet alles even lekker werken, het is er niet voor gemaakt maar kan eventueel wel. Je kunt wel een 40 inch monitor kopen (monitoren zijn dus bedoeld voor pc gebruik) maar die zijn reteduur.

Als je het mij vraagt zou ik gewoon een leuk setje van 3 monitoren kopen en dan 2 naast elkaar, 1 erboven of wat dan ook... dat is ook dezelfde prijs van een 40 inch tv vandaag de dag en je hebt veel meer voordelen.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ik heb zelf pas een nieuwe pc gekocht, ben van 16 inch naar 22 gegaan:D maar op mijn 22 inch scherm passen ook gewoon 12 tafels hoor, ze zijn dan wel klein obv maar spelen werkt gewoon normaal

Als ik jou was zou ik gewoon 2 schermen van rond de 22-25 inch kopen, dan ben je een stuk voordeliger uit denk ik namelijk.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Voor zover ik weet kan je niet ergens een 40" computer monitor kopen nog.
      Maar kan 30" wel aanraden, en dan een schermpje ernaast :p
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robinripper
      Voor zover ik weet kan je niet ergens een 40" computer monitor kopen nog.
      Maar kan 30" wel aanraden, en dan een schermpje ernaast :p
      Jawel, die zijn €10k, kijk maar op tweakers :P
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      40 inch is not worth it omdat de resoluties atm niet hoger gaan dan 1900*1200 denk ik.

Kan je idd beter gewoon 2 of 3 schermpjes hebben.

Dat werkt ook veel comfortabeler je kan dan immers random stuff op 1 scherm en pokertafels op de 2 andere.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      thanks voor de reactie,

had idd niet stil gestaan bij de resolutie. Ik wil een scherm hebben wat iets hoger is dan 19 inch dus ga eerdaags maar eens bij de pc boer kijken.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      hmm dit ziet er wel mooi uit

Horizontale 597.6 mm
      Verticale 336.2 mm

kan dus als hij goed is 3 tafels breed en 2 tafels hoog spelen dus 6 tafels op 1 scherm
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      hmmmm ook mooi

Afmetingen:
      643 x 445 x 220 (B x H x D)
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      27" imo. 30" is te duur
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-eyefinity-technology/Pages/eyefinity.aspx

Koop zo'n setje. Heb je toch drie beeldschermen, maar lijkt net 1 groot beeldscherm.

Wel een flinke investering, want je moet er waarschijnlijk ook een nieuwe GPU voor aanschaffen...
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik weet niet waar je monitor staat en/of je last hebt van lichtinval, maar ik zou geen monitor met glossy rand kopen. Ik heb er hier thuis één met en één zonder glossy rand naast elkaar staan en ga nooit meer een glossy kopen. Vind die reflectie echt rete irritant. Zeker als je twee monitoren naast elkaar hebt staan en dus regelmatig over deze rand kijkt.

Hoewel ik geen fan van Dell ben, ben ik wel erg enthousiast over hun Ultrasharp monitoren. Niet geschikt voor de fanatieke gamer, maar wel een goed, functioneel scherm (in veel resoluties verkrijgbaar) met een lekker basic uiterlijk. Overigens zou ik de monitor niet bij Dell zelf kopen. Daar is 'ie vaak een stuk duurder dan bij andere retailers (waar je gewoon dezelfde service en pixelgarantie krijgt.)
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Ik weet niet waar je monitor staat en/of je last hebt van lichtinval, maar ik zou geen monitor met glossy rand kopen. Ik heb er hier thuis één met en één zonder glossy rand naast elkaar staan en ga nooit meer een glossy kopen. Vind die reflectie echt rete irritant. Zeker als je twee monitoren naast elkaar hebt staan en dus regelmatig over deze rand kijkt.

Hoewel ik geen fan van Dell ben, ben ik wel erg enthousiast over hun Ultrasharp monitoren. Niet geschikt voor de fanatieke gamer, maar wel een goed, functioneel scherm (in veel resoluties verkrijgbaar) met een lekker basic uiterlijk. Overigens zou ik de monitor niet bij Dell zelf kopen. Daar is 'ie vaak een stuk duurder dan bij andere retailers (waar je gewoon dezelfde service en pixelgarantie krijgt.)
      3 x portrait display group ziet er er wel vet uit moet ik zeggen!!!! Volgens mij zijn lang niet alle schermen hier geschikt voor, die 2 extra 19 inch schermen die ik nu heb staan kan je ook maar aan 1 kant de voetsteun plaatsen.

Omdat ik voorlopig nog moet sparen voor zo'n setup wil ik toch mijn derde scherm aan de praat krijgen. Heb alleen nog hdmi aansluiting vrij op mijn grafische kaart en die 19 inch tft van marktplaats heeft een vga kabel. Wil dus een tweede grafische kaart plaatsen.

Dit is mijn moederboard, op pci twee zit op dit moment mijn videokaart (merk weet ik niet zet ik later nog wel even neer ik). Op die pci aansluiting zit een nu een kaart waarmee ik tv kan kijken via de pc, deze kan er evt uit maar bestaan er videokaarten die op dit soort slots passen?)

Uploaded with ImageShack.us

uit handleiding pc (dik gedrukte is volgens mij aansluiting het om gaat)

Sl ot s
      † One PCI Express x16 slot.
      † One PCI Express x1 slots.
      † Two 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
      † The second PCI slot (PCI 2.2, in green color) supports 3 devices
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Hebben de andere monitoren geen DVI? Er bestaan wel HDMI -> DVI kabels. Als je één van de andere monitoren dan middels deze weg op de HDMI aansluiting zet, dan kun je met een DVI -> VGA adapter de marktplaats monitor aansluiten. Is goedkoper en minder gedoe dan een tweede PCI grafische kaart aanschaffen (paar tientjes), deze plaatsen en hopen dat het allemaal gaat werken.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Hebben de andere monitoren geen DVI? Er bestaan wel HDMI -> DVI kabels. Als je één van de andere monitoren dan middels deze weg op de HDMI aansluiting zet, dan kun je met een DVI -> VGA adapter de marktplaats monitor aansluiten. Is goedkoper en minder gedoe dan een tweede PCI grafische kaart aanschaffen (paar tientjes), deze plaatsen en hopen dat het allemaal gaat werken.
      helaas alleen vga, zijn schermen van 2 tientjes van 5 jaar oud ofzo :facepalm: :facepalm:
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      kheb n tv van 1meter 20, maar ik kan er niet meer tafels op spelen dan 1 pc scherm.
      Heb 3x 24'' full hd. Die 27 is ook mooi, als ik t opnieuw zou doen zou ik die maybe 3x pakken maar opzich is dit wel genoeg en past net op mn tafel:)
    • superjunk
      superjunk
      Bronze
      Ik heb van de week net een nieuwe monitor gekocht, een HP LA2405WEG

Resolutie van 1900x1200, kan er 16 tafels tiled op spelen zonder echte overlap. Heerlijk :)
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door superjunk
      Ik heb van de week net een nieuwe monitor gekocht, een HP LA2405WEG

Resolutie van 1900x1200, kan er 16 tafels tiled op spelen zonder echte overlap. Heerlijk :)
      hoe groot is een pokertafel dan standaard bij jouw room? Gebruik je ook nog hud? is dat beetje leesbaar. Is idd knap scherm is misschien ook nog een optie voor mij :D :D

Ik wil gewoon idd ook tiled zonder overlap spelen op zeg maar minimaal 12 tafels, een tafel op 888poker is 21cm breed en 15 cm hoog dus reken maar uit. Dit is wel op 1280 dus weet niet of je met een 1900 kleiner kan dan 15 bij 21cm
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze

misschien ook makkelijk voor andere? :D :D

1900 delen door 400 = 4,75
      1200 delen door 250= 4,8

dus 4 bij 4 tafels is idd 16. ben wel erg benieuwd naar de leesbaarheid van alles of blijft dat nu even groot doordat aantal pixel per losse tafel zeg maar hetzelfde blijft (namelijk die 400 bij 250 pixels)

Misschien kan je een print screen maken van je desktop, ownee dat werkt weer niet als ik niet dezelfde schermresolutie heb.
    • 1
    • 2