Nl10 77

• Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Hello,
      Mss pretty basic maar ik was/ben niet zeker.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (BB) ($10.73)
      UTG ($3.95)
      UTG+1 ($23.12)
      MP1 ($13.75)
      MP2 ($4)
      MP3 ($10)
      CO ($3.56)
      Button ($7.04)
      SB ($10.05)

Preflop: Hero is BB with 7, 7
      1 fold, UTG+1 bets $0.25, 6 folds, Hero calls $0.15

Flop: ($0.55) 10, 5, 7 (2 players)
      Hero checks, UTG+1 checks

Turn: ($0.55) 6 (2 players)
      Hero bets $0.30, UTG+1 raises to $0.60, Hero raises to $1.50, UTG+1 calls $0.90
      //pretty normal denk ik?

River: ($3.55) 4 (2 players)
      Hero checks, UTG+1 checks
      // De reden dat ik deze hand post. Ik checkte hier omdat ik enigzins angst kreeg voor de straight, en de pot dus niet te groot wou laten worden. Ook dacht ik niet veel value te halen uit een bet, omdat ik denk dat een Tx wel bet op de flop en veel ander handen folden. Het plan was dus om een bet te callen. Any comments?

Total pot: $3.55 | Rake: $0.17
  • 5 antwoorden
    • crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Hoi, neem mijn advies niet te diep op aangezien ik zelf ook nog vrij een beginneling ben.. haha.

Maar..

Bang zijn op de straight op de flop lijkt me beetje ongegrond. Enige hand wat die kan hebben is 89, terwijl hij in redelijk vroege positie raisete. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk dus.

Vrij veilige flop mijn inziens, je kan prima checken aangezien meeste spelers wel c-betten en je meer value kan halen. Afhankelijk van zijn stats (agressief of niet) kan je dan gewoon callen en hem eventueel laten second-barrelen (ook kan hij eventueel de T hebben?).

De turn-card wordt echter wel gevaarlijker ja, er komen nu draws aan, dus ik zou inderdaad toch gewoon betten. Misschien nog ietsje hoger zelfs om te protecten.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Heb je geen stats van villian? Wel handig!

maargoed een UTG +1 die hier raised heeft hier echt geen straat of straight draws, wel handen zou hij moeten raisen hier dan?

misschien dat je achterligt tegen een pocket 10, dit is de enige hand die in zijn range zit waartegen je achterligt lijkt mij, aangezien je geen stats hebt, zie ik hem maar als een unknown.

Als je trouwens bang bent voor een straight draw moet je hier natuurlijk betten en hem geen odds geven. maar dit kun je beter vergeten want hier moet je niet bang zijn voor een straight.

Ik zou hier de flop checken, omdat hij initiatief heeft, vervolgens zal ik op een c-bet denk ik callen. Als je check-raised dan druk je alle handen uit de pot waar je nog value kan krijgen op latere straten denk ik.

De turn zou ik gezien het hem misschien een flushdraw geeft gewoon betten en naar een raise zoals je doet reraisen, ik denk dat de size wel netjes is, je geeft een draw geen odds dus netjes.

De river veranderd denk ik weinig, zal hij hier vaak een 3 of een 8 vasthouden hier?

Lijkt mij dat hij meer AK, AQ suited kaarten in zijn range heeft hier waarmee hij op de turn een flushdraw oppikte en daarmee semi-bluffte , komt er vervolgens geen klaveren meer, moet je hier gewoon betten voor value hoor, anders laat je value liggen. Word je dan geraised dan zou ik folden.
    • Akkorokamui
      Akkorokamui
      Bronze
      Hey, bedankt voor de replies.
      Ik zie nu inderdaad dat er niet veel straights in zijn range liggen, dus dat is vooruitgang :)
      Waar ik dan echter nog mee zit is het verhaal van het meeste value halen. Rik jij zegt dat er volgens jou vooral AKs/AQs handen in zijn range liggen en dat ik daarom zou moeten betten voor value. Maar ik ga er toch vanuit dat die handen geen bet gaan callen na de getoonde kracht op de turn. Is het dan niet beter te checken in de hoop dat hun gaan bluffen?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Akkorokamui
      Hey, bedankt voor de replies.
      Ik zie nu inderdaad dat er niet veel straights in zijn range liggen, dus dat is vooruitgang :)
      Waar ik dan echter nog mee zit is het verhaal van het meeste value halen. Rik jij zegt dat er volgens jou vooral AKs/AQs handen in zijn range liggen en dat ik daarom zou moeten betten voor value. Maar ik ga er toch vanuit dat die handen geen bet gaan callen na de getoonde kracht op de turn. Is het dan niet beter te checken in de hoop dat hun gaan bluffen?
      Denk dat je inderdaad geen value krijgt van een draw die niet hit op de river nee, dat is logisch, maar bedoelde meer dat dat handen zijn waarmee hij kan hebben gespeeld, niet om tegen deze handen value te halen natuurlijk, misschien niet helemaal goed opgeschreven, value ga je denk ik nog halen tegen alle overpairs die natuurlijk ook in zijn range zitten!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hi Akkorokamui (wat een makkelijke naam trouwens ;) )

zoals al aangegeven moet je hier inderdaad niet echt bang zijn voor een straight. Ik ga er dan wel even vanuit dat villain een standaard speler is.

De flopcheck is prima, aangezien hij vaak gaat c-betten. Na zijn check-behind bestaat zijn range vooral uit 88/99 en Ak/AQ/AJ...dat soort handen.

Je turnbet is prima. Je maakt het niet te groot, wat ook niet moet, want villain zal hier niet vaak iets hebben. Ik zou dan ook gewoon de minraise callen omdat dit vaak een bluf is. Jouw slaat eigenlijk in zijn ogen nergens op, dus hij wil kijken of je echt wel wat hebt (niet goed, maar zo is het vaak wel).

Als je opnieuw raist dan zal hij vaak zijn blufs folden. Dus ik call en c/r de river. Het is imo zowat de enige line om nog wat uit zijn AQ/AK handen te halen.