NL5 JJ bet size flop?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik krijg hier een JJ in BB, MP1 limpt en ik raise naar 0,40, had wel 0,50 mogen zijn hier denk ik.

De flop is behoorlijke drawy, aangezien hij veel handen lijkt te spelen, moet ik hier gewoon betten, maar dit doe ik misschien iets te klein, beter rond de 0,65 denk ik?

Ik krijg een call en vervolgens op de turn een Q, ik wil de pot hier niet te groot maken, omdat ik niet zeker weet of ik wel voor sta, hij heeft hier veel pockets in zijn range die een set hier hebben gehit denk ik, dus ik besluit te checken, er word 1 dollar gebet, iets meer als halve pot en ik besluit te callen tegen een eventuele bluff.
      Op de river een blank en ik check nogmaals, had ik hier moeten betten voor value?

Hij checkt vervolgens behind, ik had hier op een bet gefold overigens.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      MP1:
      $9,82

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:spade: , J:club:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,10, 5 folds, Hero raises to $0,40, MP1 calls $0,30.

Flop: ($0,85) 7:diamond: , 6:club: , 4:heart: (2 players)
      Hero bets $0,5, MP1 calls $0,50.

Turn: ($1,85) Q:spade: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $1, Hero calls $1,00.

River: ($3,85) Q:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP1 checks.

Final Pot: $3,85
  • 3 antwoorden
    • Gildo0
      Gildo0
      Bronze
      Flop idd .65

En river zou ik b/f gedaan hebbe
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je hebt al een limper en je zit OOP, dus ik maak het hier pf 0.50 - 0.60. flopbet moet wel echt groter, gezien het drawy board. 0.70$ is fine.

check-call op de turn is fine, omdat je villian hier nog de kans geeft om te bluffen. river is een beetje tegenstander afhankelijk, maar ik denk dat ik hier nog wel een klein betje maak (1/2 pot ofzo), gezien ik niet verwacht dat villian hier met een Q zit.. welke combi van Qx callt hij zowel pf als flop mee?

check op de river is in dit geval meer safe, maar ik denk dat je tegen visjes hier wel wat value laat liggen (die zullen hier handjes als 78 oid nog wel afcallen).. tegen wat meer tight tegenstanders kan je hier ook gewoon checken..
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Rik,

preflop mag het inderdaad wat groter, zeker tegen zo iemand die graag flopjes kijkt.

As played bet ik de flop ook groter aangezien hij vaak met draws zal callen en je value krijgt van al zijn medium pockets.

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de turn opnieuw te betten. Welke Qx hand heeft hij hier in zijn range waarmee hij jouw flopbet callde? Je hebt hier heel waarschijnlijk nog de beste hand. Als je hier 1/2 pot bet dan kan je hem zeker nog laten callen met zijn medium pocket pairs of zijn draws.
      De river maakt het nog minder waarschijnlijk dat hij een Q heeft, dus ik speel daar dan ook bet/fold (kleine valuebet weliswaar). Hij is nogal passief, dus als hij je op de flop, turn of river raist, dan ben je beat.