[9/10 mans] AJo bubble 10bb

• iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      denk dat dit wel goede push is? Ik zou het alleen niet met mindere handen doen. Wat is hier de range waarmee ik kan pushen?

Die marieta had volgens mij vpip van 40 en die andere vpip tussen 10-15

OnGame - 100/200 NL (5 max) - Holdem - 4 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BTN: 6,110.00
      SB: 4,775.00
      BB: 2,040.00
      Hero (UTG): 2,075.00

SB posts SB 100.00, BB posts BB 200.00

Pre Flop: (300.00) Hero has J:diamond: A:club:

Hero raises to 2,075.00 and is all-in, fold, fold, BB calls 1,840.00 and is all-in
  • 13 antwoorden
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      bump! ben wel benieuwd wat ik hier nou kan pushen...
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Push. Ik push zelf denk ik 77+
    • tomovermeers
      tomovermeers
      Basic
      Je hebt nog 10 BBs dus je kan nog effe de kat uit de boom kijken.

Geen antes ook als ik goed gekeken heb. Ikzelf push hier genre 99+ AJs + AQo+ zoiets.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ik push hier toch echt wel 77+, suited face cards, KTs+ en A8o en A6s ongeveer. Vergeet niet dat je beter 1 keer eerste kunt worden dan twee keer derde, met alle respect voor tomovermeers maar zijn range is echt vragen om dood te blinden en je geeft alle kans op een eerste plek wel op op deze manier als je niet snel een hand vindt.
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      BTN is wel een erg loose speler he, maar ik zou hier dus wel meer moeten pushen dan ik nu doe...
    • tomovermeers
      tomovermeers
      Basic
      We zijn hier toch op de bubble, sorry ik speel alleen op pokerstars.fr.

Als button eeen beetje goed is pushed die hier heel loose, dus ik fold hopend op een confrontatie tussen button en BB.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Dat is echt een verkeerde manier van redeneren vind ik. Er zijn twee personen short, jij en een ander. 4handed is AJo echt een monsterhand FI, bij allemaal folds pak je direct een voorsprong van 2,5BB op de andere shortstack. Ook al zal BTN misschien licht callen, dan doe je het goed waarschijnlijk en maak je een goede kans op een betere eindklassering dan 3e of 4e plaats. Het alternatief is dat je in een foldingwar terecht komt met de andere shortie. Die heeft het voordeel dat hij in jouw big blind kan pushen als de andere twee een hand niet spelen, terwijl jij in de bigstack moet pushen. Folden is hier echt geen optie.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      open voor comments, want is al lang geleden deze games,maar deze ranges push ik daar

pushrange : A9s+ ATo+ , KTo+ K9s+ QJo+ QTs+ JTs+ 77+
      en met read dat spelers tight zijn A5s+ A7o+ K9o+ K8s+ Q8o+ J8o+ T9o+ 55+

je bent shortie, je bent op de bubble, hoge ICM voor de spelers na je, gewoon veel FI pushen en die bubble/ICM abusen. Als je in sng's geen gebruik maakt van deze keymomenten waar je meer mag dan anders, en niet je ranges gaat vergroten, zal je nooit echt meer dan een BE speler blijven.
      Heb indruk dat veel beginende sng spelers ICM enkel als iets negatiefs zien, terwijl je ICM evengoed in je voordeel kan abusen en het verschil tussen een winnende en een verliezende/be speler ICM abusen is.

Je moet echt gebruik maken van die keymomenten om chips te vergaren om de dure blinds van de late levels te compenseren. Doe je het niet, dan heeft endgame een edge op jou en maakt het bijna niet uit hoe goed je early speelt, gezien profit gemaakt word endgame. early en mid zijn gewoon voorgerechtjes voor het echt poker. GOT to crush endgame.

imo
      Je zit hier 4 handed.
      - op 50% van alle handen die je nu gaat spelen (2 op 4 sb+bb) verlies je chips omdat je blinds moet betalen ,er zal altijd wel iemand voor je pushen waar je extra tight moet callen door ICM = avg zal sb en bb je altijd chips kosten.
      - op 100% van alle handen zal je anté's moeten betalen = kost je chips
      - op 25% van de handen (bb ) zal je geen FI spot hebben
      Veel plaats blijft er dus niet over om chips te winnen.
      Je moet ECHT niet onderschatten wat shorthanded pokeren je kost !

reken eens uit hoeveel één orbit je kost als je niet pushed? en hoeveel chips je wint als je pushed? je moet hier minstens 1 x per orbit AI gaan en preflop de pot oppakken om BE te zijn kwa chips won/lost in 1 orbit, dan hebben we het nog niet over edge hebben endgame.
      als je 9 handed bent, hoef je maar 1 keer per orbit (of om de 9 handen) blinds om te pakken om te compenseren. als je 4 handed bent hoef je ook maar 1 keer per orbit blinds op te pakken (maar is dit wel om de 4 handen.)
      is een MASSIVE verschil in je ranges.

Als je dan nog een top 8% (?) hand als AJ gaat folden, dan push je wat? 1 hand op 15? terwijl je 1 op 4 moet pushen om alleen al je blinds/ante's te betalen. hoeveel orbits nog voor je in het geld zit als je hier foldingwar aangaat? stuk of 5-6 orbits? Reken eens uit hoeveel je dan verliest? dan blind je jezelf echt dood. dom om je zuur verdiende chips zo te gebruiken.

wie wil er nu een blindwar gaan spelen om misschien 3des te worden? whats fun about that. je gaat om te shippen, al de rest is troostprijs

ik zou hier 22 pushen zelf minder terrible vinden , dan AJ te folden.
      je kan beter te loose pushen, dan te tight pushen.

als je te loose pushed, verlies je maybe chips MAAR heb je nog kans om een 40-60 te winnen, te dubbelen en dit te shippen.
      als je te tight pushed en fold, verlies je chips MAAR heb je geen enkele kans om chips te winnen.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Lol Solar die preek afvuurt, maar zeker gelijk. AJo is hier no brainer, net als vele andere handen. Enige wat positieve is aan tighter pushen(waar deze hand zeker nog in zit), is dat het blijkbaar een crazy tafel is. Je zit zo snel al 4handed. De kans dat er nog geclashed wordt en je dus ITM geraakt of zelfs HU, zonder daar te veel moeten folden, is groot, maar dan nog kan je echt geen AJo folden
    • solartje
      solartje
      Bronze
      oei :) was niet bedoeling als preek over te komen. who am i to lecture anyone.
      ben zelf maar BE visje :tongue:

vond het belangrijk om de onderliggende reden waarom je hier loose FI spots moet pakken uit te leggen eerder dan te zeggen: ja AJ is een push.
      denk dat het concept om shortie + shorthanded te zijn en wat de gevolgen zijn, belangrijker is dan de handsterkte op zich.
      Anders kan je hier 30 handen posten met steeds dezelfde vraag of dit in je pushrange zit of niet.

als beginnende sng speler moet je vooral de gameflow begrijpen.
      wat betekend 4handed zijn? tight/avg/loose pushen?
      wat betekend shortie te zijn? tight/avg/loose pushen?

eens je snapt: waar, wanneer en waarom je tight/avg/loose moet pushen snapt, kan je de begrippen tight/avg/loose omzetten in specifieke ranges en kan je inderdaad randgevallen posten ter controle.

wat doe je hier vb als je Q6s hebt? gezien TO twijfelt over AJo hand, wat een snappush any day any time is, dachtk ik dat hij er meer aan zou hebben.
    • iceteapeche
      iceteapeche
      Bronze
      thanks voor uitgebreide reactie solar:)
      AJo was/is daar echt wel altijd een push voor mij, ik zit zeker niet ver van die pushrange die je daar geeft. Had deze thread gemaakt omdat ik niet goed wist wat ik hier nou eigenlijk zou moeten pushen. Als ik in die positie een hand als QJo had gekregen was ik echt gaan twijfelen, maar dat is dus een hand die ik daar gewoon kan pushen. Ik snap je verhaal en je hebt me overtuigd dat een hand als QJo daar er gewoon in kan, omdat ik immers nog maar 10bb's heb en dat snel naar beneden gaat als ik die handen ga folden, waardoor het moeilijk gaat worden om nog 1e te eindigen.
      nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie:)
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      open voor comments, want is al lang geleden deze games,maar deze ranges push ik daar

pushrange : A9s+ ATo+ , KTo+ K9s+ QJo+ QTs+ JTs+ 77+
      en met read dat spelers tight zijn A5s+ A7o+ K9o+ K8s+ Q8o+ J8o+ T9o+ 55+

je bent shortie, je bent op de bubble, hoge ICM voor de spelers na je, gewoon veel FI pushen en die bubble/ICM abusen. Als je in sng's geen gebruik maakt van deze keymomenten waar je meer mag dan anders, en niet je ranges gaat vergroten, zal je nooit echt meer dan een BE speler blijven.
      Heb indruk dat veel beginende sng spelers ICM enkel als iets negatiefs zien, terwijl je ICM evengoed in je voordeel kan abusen en het verschil tussen een winnende en een verliezende/be speler ICM abusen is.

Je moet echt gebruik maken van die keymomenten om chips te vergaren om de dure blinds van de late levels te compenseren. Doe je het niet, dan heeft endgame een edge op jou en maakt het bijna niet uit hoe goed je early speelt, gezien profit gemaakt word endgame. early en mid zijn gewoon voorgerechtjes voor het echt poker. GOT to crush endgame.

imo
      Je zit hier 4 handed.
      - op 50% van alle handen die je nu gaat spelen (2 op 4 sb+bb) verlies je chips omdat je blinds moet betalen ,er zal altijd wel iemand voor je pushen waar je extra tight moet callen door ICM = avg zal sb en bb je altijd chips kosten.
      - op 100% van alle handen zal je anté's moeten betalen = kost je chips
      - op 25% van de handen (bb ) zal je geen FI spot hebben
      Veel plaats blijft er dus niet over om chips te winnen.
      Je moet ECHT niet onderschatten wat shorthanded pokeren je kost !

reken eens uit hoeveel één orbit je kost als je niet pushed? en hoeveel chips je wint als je pushed? je moet hier minstens 1 x per orbit AI gaan en preflop de pot oppakken om BE te zijn kwa chips won/lost in 1 orbit, dan hebben we het nog niet over edge hebben endgame.
      als je 9 handed bent, hoef je maar 1 keer per orbit (of om de 9 handen) blinds om te pakken om te compenseren. als je 4 handed bent hoef je ook maar 1 keer per orbit blinds op te pakken (maar is dit wel om de 4 handen.)
      is een MASSIVE verschil in je ranges.

Als je dan nog een top 8% (?) hand als AJ gaat folden, dan push je wat? 1 hand op 15? terwijl je 1 op 4 moet pushen om alleen al je blinds/ante's te betalen. hoeveel orbits nog voor je in het geld zit als je hier foldingwar aangaat? stuk of 5-6 orbits? Reken eens uit hoeveel je dan verliest? dan blind je jezelf echt dood. dom om je zuur verdiende chips zo te gebruiken.

wie wil er nu een blindwar gaan spelen om misschien 3des te worden? whats fun about that. je gaat om te shippen, al de rest is troostprijs

ik zou hier 22 pushen zelf minder terrible vinden , dan AJ te folden.
      je kan beter te loose pushen, dan te tight pushen.

als je te loose pushed, verlies je maybe chips MAAR heb je nog kans om een 40-60 te winnen, te dubbelen en dit te shippen.
      als je te tight pushed en fold, verlies je chips MAAR heb je geen enkele kans om chips te winnen.
      Judged by solar.

Op 2 kleine dingen na dat ik alle suited azen push als ze tight zijn en k9o b.v. niet maar dat zijn details.
      + Je speelt niet om te shippen maar om max $ev moves.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Sorry voor de late judging met zulke mooie posts itt. NH!