NL2 QQ overpair vreemde situatie op flop

• Anomic
      Anomic
      Bronze
      Ik wist niet echt waar ik stond op de flop dus speelde ik maar safe, achteraf gezien was dit de foute beslissing en had ik moeten raisen...

Had ik dit anders moeten spelen of heeft de re-raiser hier meestal een set?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      CO:
      $0.47
      BU:
      $2.36
      SB:
      $1.96
      BB:
      $2.00
      MP1:
      $2.11
      MP2 (Hero):
      $2.51
      MP3:
      $4.39

Preflop: Hero is MP2 with Q, Q.
      MP1 folds, Hero raises to $0.08, MP3 calls $0.08, 2 folds, SB calls $0.07, BB calls $0.06.

Flop: ($0.32) 6, 4, 2 (4 players)
      SB bets $0.10, BB raises to $0.20, Hero calls $0.20, MP3 folds, SB calls $0.10.

Turn: ($0.92) 8 (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero checks.

River: ($0.92) K (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero checks.

Final Pot: $0.92.
      Results follow:

Hero shows a pair of queens(Q Q).SB shows a pair of sixes(6 9).BB shows a flush, king high(8 9).BB wins with a flush, king high(8 9).
  • 2 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Vreemde situatie, ik denk dat ik de flop ook gewoon call en op de turn herevalueer. Als beide villains checken op de turn, vind ik wel dat je moet betten.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ja, inderdaad een vreemde situatie.

We hebben ook geen info over villains he, dat maakt het ook wat moeilijker.

Ik denk dat ik de flop hier reraise met de intentie broke te gaan. Ja, je kan hier tegen sets aanzitten, maar je zal hier nog veel vaker actie krijgen van alle overpairs. En jouw overpair zal hier heel vaak de beste hand zijn (KK en AA hebben ze hier niet).

Als je hier callt en de turn brengt bv. een J, dan krijg je geen actie meer van 77+...daarom vind ik een reraise op de flop beter. Daarnaast lijken de SB en de BB ook geen superspelers, dus ik vermoed dat ze ook wel loose afstacken.