Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL25 - Broke vs midstacker?

• 8 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Als hij 9% driebet zal hij vaak folden op je 4bet, wanneer hij shovet zul je wel vaak achter staan, maar je bent op dat moment committed. Ik denk dus dat je profitable kunt 4betten.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey Farma,

Vond dit een uitstekende kans om equitylab op uit te testen:
      Stel dat hij alleen all in gaat op jouw 4bet met JJ+ of AK. Dit zijn 24 combinaties (want jij blockt er heel wat), dus 1,8% van de mogelijke starthanden. Als hij 9% 3bet, zal je dus 7,2% niet tegen zijn all in range zitten, waarop ik veronderstelde dat hij foldde, en 1,8% trekt hij wel all in, waarop je comitted moet callen (9=7,2+1,8 voor alle duidelijkheid). Dus in deze situatie trekt hij ongeveer 20% all in, en fold hij 80% van de keren.

Dan kan je de volgende tabel opstellen (kans op play/equity%/winst/EV)

fold 80% 100% 3,2 2,56
      all in, you loose 20% 75% -12 -1,8
      all in, you win 20% 25% 13 0,65

In totaal heb je dan + 1,4 dollar EV.

Je kan dan nog wat spelen met villains handrange waarmee hij all in trekt, maar dit zal kwalitatief niet veel verschil maken omdat je tegen de andere pocket pairs ongeveer 50% hebt. Als je A10-AJ erin zet zal het wel een positiever beeld geven want die domineer je.

==> conclusie: +EV move als je de 9% als betrouwbaar ziet.

Probleem is wel dat als hij toevallig veel ge 3bet heeft in je sample, en zijn "echte range" bv 6% is, doe je het al heel wat minder...

Maar bon als je dus denkt dat ik wat onrealistische assumpties heb genomen kan je zelf wat met de berekeningen spelen...
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Waar ik wel aan dacht: is een call hier heel fout? Zo hou je zijn slechtere handen in zijn range, al besef ik wel dat je door een 4bet veel pocket pairs kan doen folden...
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Waar ik wel aan dacht: is een call hier heel fout? Zo hou je zijn slechtere handen in zijn range, al besef ik wel dat je door een 4bet veel pocket pairs kan doen folden...
      dat zou de optie zijn waar ik in dit geval voor ga.

redenen:

1) ik heb positie
      2) ik heb een hand die mogelijk zijn 3bets domineert (denk aan handen als A5s, AJo, of KQ enzo)

flop je dan toppair ga je je stack er supergoed inkrijgen :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ok ty. Is 4bet slecht?
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      dat zou de optie zijn waar ik in dit geval voor ga.

redenen:

1) ik heb positie
      2) ik heb een hand die mogelijk zijn 3bets domineert (denk aan handen als A5s, AJo, of KQ enzo)

flop je dan toppair ga je je stack er supergoed inkrijgen :)
      Mja wel een vraagje hierbij, je kunt 9/10 keer wel een cbet verwachten, maar je hit gewoon niet vaak genoeg. denk toch dat je misschien beter tegen zijn stacksize moet kiezen voor preflop erin of folden. Floaten o.i.d. gaat ook niet obv.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hier staan nog vragen open ^^
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Hier staan nog vragen open ^^
      een 4bet is niet per se slecht, maar als ik 4bet is t een 4bet/call (t is gewoon een te mooie hand) en dan moet ik dr al vanuitgaan dat ie kan bluff5betten af en toe.

door de 3bet te callen gaan we natuurlijk 2/3e van de flops missen (dus wss hand verliezen) maar als we mensen domineren op de flop gaan we ook altijd onze stack er extreem goed inkrijgen (as a 80%+ favorite)

dusja ;)