NL2 KK op paired flop

• Anomic
      Anomic
      Bronze
      Op de flop bet ik klein om value te halen uit slechtere pocket pairs en te protecten tegen een aas. Hij reraised, wat moet ik hier nu van denken? Ik call.
      Op de turn doe ik hetzelde als op de flop en hij fold.

Heb ik dit juist gespeeld?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP2:
      $0.43
      MP3:
      $2.45
      CO:
      $3.02
      BU:
      $2.13
      SB:
      $2.01
      BB (Hero):
      $2.00
      MP1:
      $4.56

Preflop: Hero is BB with K, K.
      4 folds, BU raises to $0.06, SB folds, Hero raises to $0.20, BU calls $0.14.

Flop: ($0.41) 6, 6, T (2 players)
      Hero bets $0.20, BU raises to $0.58, Hero calls $0.38.

Turn: ($1.57) 7 (2 players)
      Hero bets $0.70, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.57.
  • 2 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      pf is standaard. je wilt de pot groter maken, dus 3bet pf. ik weet niet of er op NL2 echt sprake is van stealing, maar ik zie hier de BU dit met een zeer wijde range van handen doen (suited connectors, one gappers, jx, qx, kx, ax.

flop lead is hier prima. halve pot is denk ik wel fine, omdat de flop vrij droog is. na zijn reraise op de flop gooi ik het er denk ik zelf al in, omdat het er anders op de turn sowieso wel in moet (gezien jullie stacks).

als hij hier met een PP als 77, 88 of 99 zit, gaat hij denk ik sowieso nooit meer folden, zeker omdat hij er ook al behoorlijk diep in zit na zijn raise op de flop. daarnaast vind ik het er wel heel sterk uitzien als je hier de flop called en vervolgens op de turn zelf shoved.

door de flop te shoven druk je wel alle blufs uit zijn hand weg, maar op de turn zouden deze bluffs sowieso een shove van jou niet meer callen. daarnaast zullen eventuele pockets die nog in zijn range zitten wellicht folden als de turn een scarecard brengt (A,K oid) dus shove ik de flop..
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Pf is inderdaad standaard, dus prima!

Je sizing op de flop is minder dan half pot, ik zou dat wel iets groter maken (0.25c), maar je logica achter je bet is ook ok.

De reraise zou ik vaak gewoon callen om de turn te c/r. Dit soort boards worden vaak gebruikt om te bluffen, dus ik zou zeggen "laat'm lekker bluffen".

Als je hier op de flop of turn shoved gaat hij een groot deel van zijn range folden (vaak blufs) en dat is zonde.