NL10 TT op drawy flop

• dsk2k
      dsk2k
      Bronze
      MP1 ($3.68)
      MP2 ($10.48)
      MP3 ($4.10)
      CO ($2.95)
      Button ($8.29)
      SB ($4.47)
      Hero (BB) ($11.70)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($10.83)
      UTG+2 ($19.92)

Preflop: Hero is BB with 10, 10
      4 folds, MP2 bets $0.30, MP3 raises $0.90, 1 fold, Button calls $0.90, 1 fold, Hero calls $0.80, MP2 calls $0.60

Flop: ($3.65) 2, 5, 6 (4 players)
      Hero checks, MP2 checks, MP3 checks, Button bets $2.73, Hero ???

geen idee wat hier de juiste beslissing is, iemand? Heb persoonlijk wel het idee dat ik pf misschien niet had moeten callen maar reraisen.
  • 3 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      misschien ben ik wat te nitty, maar ik speel hier TT puur voor setmining. doordat de bu called krijg je prima odds voor de call, dus pf is fine.

flop fold ik hier al. ik weet niet of je stats heb van mp3, maar als je er vanuit zou gaan dat dit een regular is, dan is zijn 3bet range denk ik aq+ jj+. dat de button hier called is natuurlijk al vrij 'verdacht' gezien de actie voor hem. ik zet hem hier op 77+ (geen QQ, KK en AA, die 4bet hij wel). mp2 zit hier ongetwijfeld ook met een Ax hand of pocket, dus ik geloof nooit dat je 4 way met TT nog goed zit..
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      misschien ben ik wat te nitty, maar ik speel hier TT puur voor setmining. doordat de bu called krijg je prima odds voor de call, dus pf is fine.

flop fold ik hier al. ik weet niet of je stats heb van mp3, maar als je er vanuit zou gaan dat dit een regular is, dan is zijn 3bet range denk ik aq+ jj+. dat de button hier called is natuurlijk al vrij 'verdacht' gezien de actie voor hem. ik zet hem hier op 77+ (geen QQ, KK en AA, die 4bet hij wel). mp2 zit hier ongetwijfeld ook met een Ax hand of pocket, dus ik geloof nooit dat je 4 way met TT nog goed zit..
      +1 Gewoon setminen en flop = fold

zitten zoveel pocket pairs hier, overpairs die jouw beaten, zou geen geld meer investeren in deze pot!

maar waarom wil je preflop reraisen? er is al zoveel actie voor jouw.

1 - iedereen fold en je pakt lucky de pot op.
      2- Je krijgt een raise je moet folden.
      3 - je word gecalled en als er geen 10 op de flop verschijnt weet je nog niet waar je staat, je zit ook niet in positie, dus niet echt fijn reraisen hier lijkt me, geen optie!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat zijn altijd lastige spots...

Preflop is een call de beste optie inderdaad. We hebben geen info over villains, maar ik ga er in deze situatie van uit dat de BU geen supersterke speler is (hij zit niet met een full stack aan tafel). Mp3 heeft ook geen fullstack, maar dat kan nog een goede midstacker zijn.

Op de flop kan je eigenlijk niet zoveel. Als je gaat donken en MP3 raist, dan heb je een probleem. Ik zou persoonlijk wel de BU callen. Hij kan hier echt heel goed 77+ hebben. Hij kan ook JJ of QQ hebben, maar AA of KK zal hij wellicht vierbetten. Daarnaast is die BU natuurlijk ook last to act, wat het ook iets waarschijnlijker maakt dat hij een stab waagt om de pot op te pikken.

Ik zou hier dus callen en de turn opnieuw evalueren.