Plom op 770 [updated 5/2/12]

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Even een korte introductie:

Misschien kennen sommige van jullie mij al een beetje (of niet, good start :facepalm: .) Ik ben Patrick, ik ben 18 jaar en woon in Zwijndrecht, op ongeveer 20 minuten afstand van Rotterdam. Ik volg een opleiding financiële administratie, ben nu op de helft. Ik zit 2 dagen in de week op school en de rest werk ik, daardoor kan ik dus niet 24/7 grinden :D

Vorige maand ben ik gestart met spelen op unibet. Ik was daar vrij snel weer weg, was niet echt tevreden over hun. Daarna heb ik mn geld op pokerstars gezet en daar werd het alleen maar erger. Ik ergerde me er nogal aan dat het gewoon onmogelijk is voor een speler als mij om uberhaupt wat van je rake terug te krijgen.

Vandaag heb ik mijn geld op poker770 gezet. Ik heb 100 euro gestort en ben niet van plan om weer van room te switchen. Ik heb een dag of 4 zitten twijfelen wat ik nou precies wilde gaan spelen, en waar. Uiteindelijk heb ik gekozen voor FR BSS. Ik schat mijn SnG game net iets hoger in dan cash games, maar aan alles is te werken uiteraard. Ik ga beginnen op NL4, ookal heb ik al bijna een roll om NL10 te spelen (met dank aan de free 50 op poker770 ;) ) Ook hoop ik toch wel een stuk van de $250 bonus vrij te spelen die ik boven op mijn storting heb gekregen.

Heb vandaag 500 handjes gespeeld, met als resultaat een winst van $3 (9bb/100) daar ben ik dus uiteraard zeer te vreden mee, zeker als ik meetel dat ik drie keer verloor met AA tegen een shortstacker :rage:

Ik zal mijn blog vooral gebruiken als leermiddel, ik zal regelmatig handjes waar ik over twijfel posten in mijn blog en verder hoop ik dat deze een beetje aanslaat bij de rest van de community =)

Morgen ga ik weer verder met spelen, dus dan zal ik ook mijn blog weer updaten :) Bedankt voor het lezen! :P
  • 15 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Wegens de vele intresse ( :f_biggrin: ) in mijn blog zal ik maar eens een update schrijven!

Zojuist een sessie van 2 uur afegrond met hetzelfde resultaat als gisteren: 3$ up. Eerste uur was behoorlijk saai, stond gelijk al een paar dollar down door een wat ongelukkige hand. Het laatste half uurtje een hele hoop goed kunnen maken, met name door de volgende hand:

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $6,99
      MP3:
      $4

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with Q:spade: , Q:diamond:
      Hero raises to $0,12, 3 folds, MP3 calls $0,12, 4 folds.

Flop: ($0,30) 9:diamond: , 7:spade: , 3:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,2, MP3 raises to $0,68, Hero calls $0,48.

Turn: ($1,66) K:heart: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $1,08, Hero calls $1,08.

River: ($3,82) 5:club: (2 players)
      Hero checks, MP3 raises $2,12 (All-In), Hero calls $2,12.

Final Pot: $8,06

Results follow (highlight to see):
      Hero shows one pair vrouwen (Qs Qd)
      MP3 shows (8s 8d)

Hero wins with one pair vrouwen (Qs Qd)

Best wel een moelijke hand! Ik zal dan ook mijn gedachtegang er maar even bijzetten.

Preflop is natuurlijk niet zoveel te melden, 3x + 1 per limper is mijn standaard raise.

Op de flop c-bet ik natuurlijk. Mijn c-bet wordt geraised. Ik wil op de flop natuurlijk niet voor stacks spelen, dus besluit ik zijn raise te callen, en te herevalueren op de turn. Dit doe ik omdat ik tegen een groot deel van zijn range nog een behoorlijke Equity heb ( FD's, Lagere overpairs en middle pocket pairs.) Als ik hier over hem heen schuif word ik denk ik alleen maar door handen gecalled die mij crushen (AA,KK, Sets, Ax :diamond:)

De turn kaart beschouw ik persoonlijk als een blank. de enige hand die ik nog in zijn range heb en die met deze K connect is AK. Denk dat hij deze behalve A :diamond: K :diamond: flat op de flop of misschien zelfs wel weg gooit.

De river is dan ook een brick en hij schuift. Ik moet $2 bijleggen om een pot van 8 te winnen. Ik besluit hier te callen omdat ik er persoonlijk vrijwel zeker van ben dat mijn hand hier 1 uit 5 keer goed is.

Zal deze hand dan ook op het hand beoordelingsforum posten. Ik ga nu de rest van mijn sessie reviewen en dan kap ik er weer mee. Morgen een drukke dag voor de boeg, en waarschijnlijk ook nog zonder poker:)

Over 'n out!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Veel succes!!
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Succes man!!!

Lekker dat die vrouwen bleven staan :)
    • Linkspoten
      Linkspoten
      Bronze
      Ik had die vrouwen op de flop wel weer geraised. Zo is die koning een behoorlijke scarecard. Maar misschien had je een read op hem en wist je dat ie vaker doorbarrelt.

Anyway.. Nice start

Succes met je doelen !
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Bedankt allemaal :)

@ Linkspoten
      Ik denk niet dat je hier kan re-raisen op de flop. Als je dat namelijk doet dan en hij shoved kun je niet meer folden, en zijn shove range chrusht natuurlijk mijn QQ nogal hard. QQ is natuurlijk ook te sterk om te folden op die flop, dus daarom callde ik. Had inderaad wel een beetje een read, want zou dit niet zomaar bij iedereen afcallen :)

Kan helaas niet echt veel spelen vandaag, moet tot 9 uur naar school :facepalm: Misschien dat ik daarna nog wat handjes kan spelen, we zullen zien:)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Tijd om weer een update te schrijven.

Gisteren heb ik voor het eerst met stats gespeeld. had 6 tafels (ipv 9) en resultaat was echt ronduit triest. -10$ in zon 350 handen. Aantal setupjes gezien (KK vs AA, e.d) maar goed daar ga ik niet over klagen. Verder had ik ook wel het gevoel dat ik zelf ook niet echt goed speelde dus heb ik de rest van de dag maar niet meer gespeeld.

Vandaag zelfde verhaal, en ook een resultaat van -5$. Heb nog steeds het gevoel dat ik niet echt goed speel, dus ga sowieso minimaal een uur studeren vandaag (reviewen, video's kijken , etc) en eventueel nog wat aan school doen. Verder hoop ik natuurlijk ook dat feyenoord gewoon wint. =)

Dat was het wel zo'n beetje, ben er niet echt mad om ofzo dat ik $15 in de min sta want ik speel echt heel ruim rolled (heb $160 en speel NL4) Komt allemaal vanzelf goed! :f_biggrin:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Kan deze week denk ik aardig wat spelen. Heb maandag en dinsdag toetsen op school, dus hoef dan maar een uurtje aanwezig te zijn. De rest van de dag kan ik dan afwisselen tussen pokeren en leren. Woensdag ga ik waarschijnlijk weer een live toernooitje spelen, ben 2 weken geleden ook geweest en vond dat echt wel leuk om te doen. Donderdag avond kan ik dan ook nog wat spelen en dan vrijdagmiddag nog wat.

Doelen voor deze week
      - Iets verdiepen in HUDs
      - Minimaal 1 video kijken
      - Minimaal 3 artikelen bestuderen
      - 4000 handen spelen, en deze ook reviewen
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ben eigenlijk vrij slecht bezig tot nu toe.

Het leren heeft iets meer tijd in beslag genomen dan verwacht. Ook heb ik gister de coaching van Yoshiwa gevolgd, dus zelf heb ik eigenlijk helemaal geen tijd gehad om te spelen. Ben wel van plan om vanavond een sessie te houden. Live toernooi heb ik verplaatst naar volgende week woensdag, ik had blijkbaar al een afspraak deze woensdagavond :facepalm:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Gisteren helemaal geen tijd gedad om te updaten.

Heb 's avonds zon 750 handen gespeeld. Een verliesje geboekt van 2$. een paar handen ontiegelijk stom gespeeld dus heb t aan mezelf te wijten. Wel een hele mooie hand met KK gespeeld, zal die later nog posten. Vanavond komt er niet veel van spelen want ik moet naar de kapper :coolface: dus zal de rest van mn avond vooral besteden aan reviewen en studeren

Wel heb ik gister nog de coaching van Rogier meegepakt, Heb daar zeker wel wat van opgestoken wat ik toe kan passen :f_cool:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Gisteren heb ik niet kunnen spelen. Vanavond wel! Heb 2 uur gespeeld, maar resultaat is vrij dramatisch. Had graag nog wat langer willen spelen, maar heb er maar vroegtijdig een einde aan gemaakt.. Ik ga niet lopen janken dat ik een paar suckouts te verduren krijg, en zal vast sommige handen niet echt lekker hebben gespeeld, maar had gewoon het gevoel dat het geen zin had om verder te spelen, misschien was ik wel een klein beetje op tilt maar vond het persoonlijk wel meevallen.

Wat handjes van vanavond:

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $6,44
      Hero:
      $5,36
      MP3:
      $3,37
      CO:
      $5,85

Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:club: , 3:club:
      4 folds, MP3 calls $0,04, CO calls $0,04, BU folds, SB calls $0,02, Hero checks.

Flop: ($0,16) Q:club: , T:club: , 2:club: (4 players)
      SB bets $0,16, Hero calls $0,16, 2 folds.

Turn: ($0,48) 7:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,24, SB raises to $0,64, Hero calls $0,40.

River: ($1,76) J:spade: (2 players)
      SB bets $1,6, Hero calls $1,60.

Final Pot: $4,96

SB shows een flush, aas high (Ac 5c)
      Hero shows (Kc 3c)

SB wins with een flush, aas high (Ac 5c)

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $1,48
      Hero:
      $5

Preflop: Hero is MP3 with Q:heart: , Q:spade: . Hero posts a blind of $0,04.
      4 folds, Hero raises to $0,20, 2 folds, SB raises to $0,40, BB folds, Hero raises to $5,00 (All-In), SB raises to $1,48 (All-In).

Flop: ($6,52) 9:heart: , 8:club: , 2:spade:
      Turn: ($6,52) 7:heart:
      River: ($6,52) J:club: (2 players)

Final Pot: $6,52

(ik ben te lui om alle color codes te cleanen :D )

[COLOR=#EAEAA]Hero shows one pair vrouwen (Qh Qs)[/CLOR]
      [COLOR=#EAAEA]SB shows one pair koningen (Kd Kc)[/COLR]

[COLOR=#AEAEA]Hero wins with one pair vrouwen (Qh Qs)[/CLOR]
      [COLR=#EAEAEA]SB wins with one pair koningen (Kd Kc)[/COOR]

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG1:
      $5,65
      UTG2:
      $6,32
      MP1:
      $1,15
      Hero:
      $5,85

Preflop: Hero is BU with K:heart: , K:diamond:
      UTG1 calls $0,04, UTG2 raises to $0,18, MP1 raises to $1,15 (All-In), 3 folds, Hero raises to $2,64, 4 folds.

Flop: ($4,07) Q:spade: , J:heart: , 4:diamond:
      Turn: ($4,07) 7:club:
      River: ($4,07) T:club: (2 players)

Final Pot: $4,07

[COLOR=#EAEEA]MP1 shows three of a kind, boeren (Js Jc)[/COOR]
      [COLOR=#EAEEA]Hero shows one pair koningen (Kh Kd)[/COLR]

[COLOR=#EAEEA]MP1 wins with three of a kind, boeren (Js Jc)[/COOR]

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $1
      Hero:
      $7,95

Preflop: Hero is MP3 with 8:diamond: , 8:club:
      4 folds, Hero raises to $0,12, 3 folds, BB calls $0,08.

Flop: ($0,26) T:heart: , 6:heart: , 3:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,19, BB calls $0,19.

Turn: ($0,64) 8:spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,52, BB calls $0,52.

River: ($1,68) 9:diamond: (2 players)
      BB raises $0,17 (All-In), Hero calls $0,17.

Final Pot: $2,02

[COLOR=#EAEAA]Hero shows (8d 8c)[/COOR]
      [COLOR=#EAEEA]BB shows een straight, tien high (7h 6d)[/COOR]

[COLOR=#EEAEA]BB wins with een straight, tien high (7h 6d)[/CLOR]

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $14,59
      UTG1:
      $0,88
      Hero:
      $5,3

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is MP3 with Q:heart: , Q:spade:
      UTG folds, UTG1 calls $0,04, 3 folds, Hero raises to $0,16, 3 folds, BB calls $0,12, UTG1 calls $0,12.

Flop: ($0,50) K:spade: , 9:spade: , 8:heart: (3 players)
      BB checks, UTG1 checks, Hero bets $0,37, BB folds, UTG1 calls $0,37.

Turn: ($1,24) 3:heart: (2 players)
      UTG1 checks, Hero bets $0,62, UTG1 raises to $0,35 (All-In).

River: ($2,21) T:heart: (2 players)

Final Pot: $2,21

[COLOR=#EAAEA]UTG1 shows three of a kind, achten (8s 8c)[/COOR]
      [COLOR=#EAEAA]Hero shows one pair vrouwen (Qh Qs)[/COOR]

[COLOR=#EAEEA]UTG1 wins with three of a kind, achten (8s 8c)[/COOR]

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,06
      CO:
      $0,84

Preflop: Hero is UTG2 with A:heart: , A:club:
      UTG1 folds, Hero raises to $0,12, 3 folds, CO calls $0,12, 3 folds.

Flop: ($0,30) K:heart: , Q:club: , 8:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,2, CO calls $0,20.

Turn: ($0,70) K:spade: (2 players)
      Hero bets $0,7, CO raises to $0,52 (All-In).

River: ($1,92) 3:diamond: (2 players)

Final Pot: $1,92

[COLOR=#EAEEA]Hero shows two pairs, azen and koningen (Ah Ac)[/CLOR]
      [COLOR=#EAEAA]CO shows three of a kind, koningen (As Kd)[/COLR]

[COLOR=#EAEEA]CO wins with three of a kind, koningen (As Kd)[/COOR]

Dat was wel zon beetje het lijstje. Het reviewen van mijn sessie komt morgen wel, heb daar nu niet echt veel zin in :f_biggrin: ik ga de rest van de avond ff lekker wat anders doen, en morgen weer verder met de life long grind :D
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Gisteren weer niet kunnen spelen, ben nu tafels aan het opstarten :) Zal na mijn sessie weer een update schrijven!
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Mmm, weer vrij kort gespeeld. Zelfde verhaal als donderdag, paar sick setups gehad waarvan de ergste toch wel AK vs TT op een AKT board was. In principe 6$ in de min, maar heb $5 van mn bonus ontvangen, qua resultaat dus maar 1$ verlies. Voel me wel redelijk goed over mijn spel, heb alleen wat meer mazzel nodig dan dat ik nu heb op dit moment :D Verder blijf ik natuurlijk lekker verder studeren!

Heb trouwens wel op een shot op $1k, want ik heb een full house hero kick gehaald in de sidekick, kom maar op met dat geld guys! :f_cool:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Tijd voor een wat positievere update deze keer!

Allereerst begon mijn dag natuurlijk geweldig, omdat de punten in de kuip bleven! Na het zien van deze wedstrijd werd het natuurlijk wel tijd om ff aan de slag te gaan. Heb 800 handen gespeeld, en daarop eindelijk weer eens wat winst kunnen maken:) Psychologisch natuurlijk wel lekker, heb 't aardig zwaar gehad de laatste dagen. Nog wel 1 behoorlijke suckout te verduren verkregen (96/4 op de flop ;) ) maar goed dat komt voor. Kan nu emotieloos mn laatste 3 sessies gaan reviewen, dus er zullen wel weer aardig wat handjes van me verschijnen op het handbeoordelingsforum:)

Helaas geen full houses gehaald deze sessie, hoop toch wel dat ik nog een paar tickets voor die raffle kan shippen :D
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ik schaam mezelf voor het feit dat ik al 2 dagen niet heb geupdate. Maandag nog wat gespeeld, was weer geen succes. -8$ of iets dergelijks. Gister heb ik gewoon ff lekker wat anders gedaan. Misschien wel goed om een dagje geen virtueel geld te schuiven. Voel me nu wel weer goed, maar ga vanavond niet spelen!

Vanavond ga ik mijn eerste live cash game spelen. Ik ga 1/1 MSSen, dus met €50 aan tafel. Ik zal wel proberen om af en toe ff te updaten. Zou wel leuk zijn als ik mijn tweede live game weer met winst af kan sluiten, maar ik ga nergens van uit. Vind het ook gewoon heel leuk om live spelen trouwens! :D
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Gaat nog niet echt lekker zo, heb deze week bijna niet gespeeld puur om het feit dat ik weer wat heb zitten brainstormen. Ik heb het gevoel dat IPoker FR cash games niet echt heel +EV zijn. Dat komt door het feit dat er super veel nits zitten, en er zijn ook nog eens heel veel mensen die minder dan een 100BB stack hebben.

Heb dus lang na zitten denken wat ik precies wil bereiken nu, en ik wil echt mijn focus op cash games houden. Dus heb ik gisteren de overstap maar gewaagd: NL4 SH.

Dat ging best wel lekker! Er zaten flink wat vissen aan mijn tafels en de meeste hadden ook nog eens een volle stack. Resultaat was dan ook lekker: +$12 in slechts 900 handen. Ook nog 5$ bonus weer vrijgespeeld. Ik speelde gewoon erg lekker gisteren, en voelde me eigenlijk ook wel wat beter dan aan de FR tafels.

Dan nog maar een stukje over mijn eerste live cashgame :D

Woensdagavond wezen spelen in de kroeg: €1/€1 NLHE cash game. Ik was samen met een maat gegaan, maar we waren alleen een uur te vroeg :D Het toernooi begint om half 8 maar iedereen die er om half 8 is gaat blijkbaar dat toernooi spelen, dus moesten we wachten tot de spew donks plaats wilden nemen aan de cash tafel.

Uiteindelijk waren we met 8 man, waarvan 3 dikke fishes. Er waren 2 kerels (wel wat ouder dan mij, schat ze rond de 30/35) die maar bleven pinnen. op een gegeven moment was de kassa van de kroeg leeg, dus moesten ze bij een andere kroeg gaan pinnen :f_biggrin:

Voor mijzelf was het niet zo bijzonder. Ik had met €50 ingekocht en ben met 95 weg gegaan. Dat kwam dan ook nog eens door een van de grofste suckouts ooit. Preflop all in met QQ tegen K7, 2 koningen op de flop. River was een Q. Dealer maar een tipje gegeven, wat ik sowieso wel had gedaan want er werd naar mijn weten echt heel weinig rake in gehouden(zag de dealer af en toe een €2 chip pakken als de pot +50 werd) Al met al een geslaagde avond!

Deze week ben ik van plan mijn blog weer wat beter bij te gaan houden, Ook ga ik weer wat harder studeren. Plom is weer uit de slaapstand! :D