ak tege co 3bet

• Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      deze hand vond ik nogal twijfelachtig. hij had 3bet% vanuit de co van 3.7% maar vs hero 3bet hij mij 9%. vs hero houd alleen geen rekening met de posities waaruit hij 3bet.

aangezien ik uit positie zit moet ik hier 4betten.

twijfelde echt tussen 4bet/fold of 4bet call. heb uiteindelijk gecallt omdat ik hoopte dat die vs hero stats de doorslag zouden geven.

PokerStars No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from nl.FlopTurnRiver.com

UTG ($90)
      Hero (MP) ($207.80)
      CO ($203)
      Button ($111.15)
      SB ($210)
      BB ($250.15)

Preflop: Hero is MP with K, A
      1 fold, Hero bets $6, CO raises to $18, 3 folds, Hero raises to $42, CO raises to $203 (All-In), Hero calls $161

Flop: ($409) 9, 5, 10 (2 players, 1 all-in)

Turn: ($409) 5 (2 players, 1 all-in)

River: ($409) 9 (2 players, 1 all-in)

Total pot: $409 | Rake: $3

Results below:
      Hero had K, A (two pair, nines and fives).
      CO had K, K (two pair, Kings and nines).
      Outcome: CO won $406
  • 6 antwoorden
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Ik zou nooit 4bet/folden met deze hand, dan zou ik nog liever de 3bet callen.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      maar dat speelt toch super lastig uit positie...

alhoewel het zal wel beter zijn dan 4bet/ folden.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      4bet folden is indd een no-no met AK. Als je 4bet/fold is namelijk je 4bet gewoon verkeerd. Ook weet ik dus niet of je sample wel relevant is. Je hebt een vs hero 9% 3bet, maar voor die vs hero stats heb je wel een heel dik sample nodig. Zijn absolute 3bet% (wat hier 3% is) is veel relevanter omdat die stat simpelweg minder sample nodig heeft.

Hij kan dan wel veel 3betten tegen jou, maar ik denk dat hij dus gewoon elke keer een goede hand heeft gehad want zoveel adjusten mensen niet (tenzij jij echt 80% fold op 3bets ofzo).

That said zou ik dus hier flatten met AK. Er van uitgaande dat je op elke K of A gaat afstacken is dat nog niet zo slecht hoor. Een potsized 3bet namelijk heb je 33% equity nodig om te callen (1:2). Je hit verder ongeveer 1 op de 3x een flop waar je wilt afstacken met AK dus dat kan precies. Verder als er een A/K flopt, moet je je implied odds uiteraard ook niet weg denken in het geval dat hij AQ/KQ heeft.

Maar zodra je 4bet, ga je niet meer folden nee. Als je 4bet en je zit te twijfelen tussen folden/callen op een 5bet AI, was je 4bet dus verkeerd en dat had je dus al moeten weten.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Is 4-bet folden ook zo slecht als je weet dat iemand wijd 3-bet maar super tight 5-bet? Kan t me eigelijk niet voorstellen......

Met AKo vs AK/QQ+ zit je kwa equity in deze spot net in een fold, 38,7% krijg je 39,36% nodig..

Sure als er ooit een AQ tussenzit is t wel goed maar je hebt van die gaste waarvan je weet dat dat nooooit t geval is..
      Verder weet ik ook niet of iedereen standaard AK 5-bet shipt na zn 3-bet over een 4-bet?

Zijn maar wat gedachtes he :)
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      In dat geval kun je dit soort handen beter callen en crap gaat 4betten, als hij 4bets niet called iig.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ahja zat al te denken van hoe moet ik die zien (opmerking van erwin), maar is best obvious idd dat als ie al t mindere fold dat je moet flatten, mits ie idd niet net als al dei HU bananen gewoon lekker 4-bets callt met crack :D