Hoe ga je om met....

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Wat ik regelmatig mee maak met spelen is dat Nederlanders zorgen voor "problemen" Ik bedoel eigenlijk ongemakkelijke situaties. Persoonlijk wil ik niet roomser zijn dan de paus, maar ik probeer me aan de regels te houden.Simpel: Ik word ook boos als iemand anders dat niet doet.

Het minst erg vind ik dat Nederlanders elkaar soms het licht in de ogen niet gunnen. Raises callen met onmogelijke handen. Mijn gevoel is dat het snel persoonlijk wordt.

Wat lastiger is om mee om te gaan is als ze jou willen bevoordelen of doorlopend Nederlands praten, ook over het spel. Vervolgens worden ze kwaad als je zegt dat je geen speciale behandeling wil of geeft of moet je gewoon Nederlands praten.

Gelukkig zijn er ook veel leuke tegenstanders, maar het lijkt wel of ik dit bij Nederlanders vaker dan gemiddeld tegen kom. Ligt dit aan mij of wordt dit herkent?
  • 18 antwoorden
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Als men NL wil praten, laat ze dan lekker.. en bevoordelen.. man waar doe je toch moeilijk over :D
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Mja ik herken dit wel hoor.
      Al woon ik zelf in Belgie en ben zelfs geen Nederlander noch Belg.
      Toch willen ze steeds Nederlands praten.
      En als je er niet op inga komen de franke teuten boven.
      Alsof dat het mij een reet kan schelen wat mensen te zeggen hebben tegen mij aan tafel.
      Gisteren nog zat er een gast aan mijn tafel.
      Hij begon plots te zeveren dat Belgen niets van "Amnesia" kennen.
      Als ik echte goeie weed moest hebben moest ik naar Nederland.
      Al zou hij me nooit niet helpen want hij haat sukkels die denken dat ze weed kennen(zijn woorden dus)

Nu ja, weet hij veel dat men nickname niet voor weed staat maar voor "geheugenverlies".
      Ik steek het op de scholen hoor.
      Zij droppen kids op de straat die amper engels kunnen en het enige waar ze verstand van hebben drugs is.
      Lang leven de coffeeshops dan maar.
      Zo hebben ook die kids een thuis :D
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ben ik de enige die niet begrijpt wat OP bedoelt?
      Je bent boos omdat NLers NL willen praten aan tafel?
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Krulle37
      Ben ik de enige die niet begrijpt wat OP bedoelt?
      Je bent boos omdat NLers NL willen praten aan tafel?
      Niet omdat ze Nederlands willen praten.
      Omdat ze problemen beginnen te maken als jij het niet doet of commentaar erop hebt.
      Zo begreep ik het althans :D
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Oh vreemd ?(
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Snap jou reactie totaal niet. Word jij ook niet boos als 2 andere spelers samen spelen? Als dit zo is dan ondermijn je het totale spel feitelijk en is iedere vorm van fraude toegestaan. Wat ik juist waardeer in poker is dat sportiviteit en respect voor het spel van een ander vaak de norm zijn. Kan ook echt niet snappen dat je dit kennelijk normaal vindt.Tenzij je denkt dat je dit beter beheerst dan iedereen en jij daar dus het slachtoffer niet van wordt.

Volgens mij onderstreept jou reactie wel mijn stelling trouwens
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ik begreep gewoon geen reet van wat je allemaal bedoelde in je eerste post man. :P
      Dunno of het aan mij ligt maar ik vind je zinsbouw nogal verwarrend en kon niet goed volgen.

Tuurlijk wil ik niet dat spelers samenspelen. ;)
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Misschien flauw om te doen, maar zeg gewoon niets en als je die 2 personen handen ziet bespreken of zeggen dat de ander zijn hand moet wegdoen (het woord folden zullen ze wel niet gebruiken omdat ze anders de andere spelers wakker maken) gewoon een moderator roepen en hun maar verlinken dat ze samenspelen. Gaat immers (als ik je goed begrijp) ook ten koste van jou.

Weet niet waar je speelt. op iPoker kan je je locatie uitzetten. En als er op stars iemand tegen je aan praat laat hem lekker gaan.

Als ik zelf 1 ding geleerd heb is om bv nooit met een voetbalclublogo te spelen. Dan gaan mensen standaard je club je afzeiken om jou een reactie te ontlokken.

Of je zet je chat gewoon uit. Misschien de beste optie.

Edit: Met een moderator erbij halen bedoelde ik...mij maakt het niet uit als mensen Nederlands tegen elkaar praten maar als ze elkaar helpen door ,verhuld voor buitenlanders, te zeggen wat ze hebben dan sta jij in het recht omdat ze Engels behoren te praten
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Krulle37
      Ik begreep gewoon geen reet van wat je allemaal bedoelde in je eerste post man. :P
      Dunno of het aan mij ligt maar ik vind je zinsbouw nogal verwarrend en kon niet goed volgen.

Tuurlijk wil ik niet dat spelers samenspelen. ;)

+1
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Als je hier al van op tilt gaat hoe doe je het dan bij een bad beat?

Ik zie de chat niet eens en het maakt me ook dus geen pepernoot uit of ze daar swahili, spaans of chinees praten :)
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Ik zie de chat niet eens en het maakt me ook dus geen pepernoot uit of ze daar swahili, spaans of chinees praten :)
      Eenmaal ze swahili beginnen praten word ik echt pisnijdig!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Als Belg kun je gewoon doen alsof je een Waals bent als ze Nederlands spreken. En omgekeerd. Eventueel zelfs Duits.. x)

Nuja, ik chat weinig/niet.
      Soms deed ik het wel vroeger als ik tafels opende en moest wachten tot ze vol waren. Dan begon ik de regs te stalken, maar ze antwoordden bijna nooit :( .

Nu enkel eens een gelukkig nieuwjaar ofzo, anders gewoon chat verbergen.. ^^
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Als je hier al van op tilt gaat hoe doe je het dan bij een bad beat?

Gaat niet om tilt, dat is namelijk een winstpunt als je het weet te controleren door het in de juiste context te plaatsen.

Vroeg me eerder of of meer mensen dit treffen en hoe daar mee om wordt gegaan. In mijn ogen is het vaak zo dat Nederlanders je of per se willen verslaan en de meest kansloze handen tegen je kunnen spelen of dat ze verwachten dat je aan hun kant staat, dan wel zij aan jou kant staan en je willen bevoordelen. Dat ze verwachten dat je Nederlands praat.

Ik snap het gebaar, maar poker is solo, je eigen resultaat is wat staat.Bovendien, ik heb er ook een hekel aan als mensen in hun eigen taal handen bespreken. Hoort niet bij het spel.

Vroeg me alleen af of ik spoken zie of dat dit herkenbaar is. Chat uitzetten is geen optie. In de eerste plaats: waarom zou ik me aanpassen. Heb ook regelmatig ook leuke mensen gesproken.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Ik heb mezelf vrijwillig een chatban opgelegd bij pokerstars hehe. Nooit gezeik meer focus op het spelletje
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Ik heb de chat nodig als creatieve uitlaatklep. :coolface:
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ssacr
      Chat uitzetten is geen optie. In de eerste plaats: waarom zou ik me aanpassen. Heb ook regelmatig ook leuke mensen gesproken.
      Als de chat helemaal uitzetten geen optie is dan zou ik ze gewoon negeren. Met de beste bedoelingen van de wereld kun je ze over het algemeen toch niet 'bekeren' tot ander gedrag. Heeft hun chat toch invloed op je spel dan kun je altijd de chat van de betreffende persoon uitschakelen. In mijn ogen is de keuze heel simpel. Of je praat tegen ze of niet. Aangezien het eerste zelden/nooit effect heeft blijft negeren over.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ik zie de chat niet eens en het maakt me ook dus geen pepernoot uit of ze daar swahili,....

Siwezi kusimama wakati watu kuanza kuzungumza Kiswahili

Ik kan er ook niet tegen als mensen Swahili gaan praten (google translate)

PS, op welke site speel je dan dat jij vaak al die Nederlanders hebt die jou willen pakken omdat jij ook Nederlander bent? Op PKR gaan handen zo langzaam dat je inderdaad leuke gesprekken tussendoor kunt houden.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      Ik zie de chat niet eens en het maakt me ook dus geen pepernoot uit of ze daar swahili,....

Siwezi kusimama wakati watu kuanza kuzungumza Kiswahili

Ik kan er ook niet tegen als mensen Swahili gaan praten (google translate)

PS, op welke site speel je dan dat jij vaak al die Nederlanders hebt die jou willen pakken omdat jij ook Nederlander bent? Op PKR gaan handen zo langzaam dat je inderdaad leuke gesprekken tussendoor kunt houden.
      Inderdaad.. PKR is zwaar ruk. Wel fishy, maar retetraag. Ze zouden het wat sneller moeten maken, dan kom ik weer terug.