Aantal handen per spel

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ik speel vaak hetzelfde soort SnG's en ik merk dat het aantal handen per spel nogal kan variëren. Ik merk dat meestal al vrij snel omdat ik dit volg omdat het volgens mij een goede indicatie is van het spelverloop.

Op sommige tijden gaat er per hand een speler uit en blijft het vrij loose tot het einde van een finaletafel, of sommige keren is het zo en de finale lang en taai.

Mijn idee, aan de hand van wat ik opmerk dat dat afhankelijk is van de tijden dat je speelt. Heeft natuurlijk te maken met welke landen vooral actief zijn, maar is het echt zo dat ze op andere plaatsen anders spelen?Dat Russen anders spelen dan Zuid-Amerikanen? Wat mij betreft lijkt dit het geval.

Als laatste, is niveau hoger als er meer handen gespeeld worden in een spel?
  • 4 antwoorden
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Minder handen per uur betekent meer postflopactie. Meer postflop actie komt voort uit hoge VPIP dus dat zijn vaak de tafels met visjes. Bovendien kun je dan eventuele postflop edge uitbuiten, in cashgames toch

grtz
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Dat is over cashgames natuurlijk.

In SNG wil minder handen in een SNG meestal zeggen dat de blinds ook sneller stijgen per hand. Zo zul je sneller minder bb's hebben en zal je volgens mij dus meer van p/f spel afhangen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Minder handen kan ook duiden op meer multitafelende regs aan de tafels.

Ik zou er niet al teveel conclusies aan verbinden, maar gewoon goed opletten wat voor spelers je treft en evt. notes maken.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Dat is over cashgames natuurlijk.

In SNG wil minder handen in een SNG meestal zeggen dat de blinds ook sneller stijgen per hand. Zo zul je sneller minder bb's hebben en zal je volgens mij dus meer van p/f spel afhangen.
      Bedoel eigenlijk het volgende: soms ben je in hetzelfde spel met 80 handen aan de finaletafel, soms met 120.Op sommige momenten kunnen finaletafels erg lang duren, soms heel kort. Ligt volgens mij aan het tijdstip. Het is me trouwens ook opgevallen dat er best veel regs zijn ook op lagere niveaus.

Grote verschil is vaak het tijdstip waarop je speelt volgens mij, maar als dit zo is, hoe komt dat dan? En is het aantal handen een indicatie voor het spelniveau? Volgens mij wel, maar graag wat meningen van anderen.