polariseren en mergen

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Misschien een stomme vraag ( die bestaan niet, alleen domme antwoorden) maar wat wordt bedoelt met polariseren en mergen. Ik denk dat polariseren is dat je je tegenstander alleen in de hand laat blijven indien er een reden toe is, op scherp stellen als het ware. Mergen is volgens mij min of meer meelopen in de hand, genoeg kans om te winnen, niet om te betten.

Dit komt allemaal uit mijn eigen vrije interpretatie van de woorden omdat ik ook na veel zoeken het niet heb gevonden.

Wie kan dit uitleggen?
  • 8 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      http://nl.pokerstrategy.com/glossary/

Polarising

A range is polarised if it is skewed either towards very strong hands or very weak hands. The expression "nuts or nothing" describes the polarisation of a range: If a player is trying to represent a full house by making an over-bet on the river for example, the player either has that full house or he doesn't have any showdown equity and is trying to take the pot with a bluff. Since he wouldn't make this move with a medium-strength hand, his range is referred to as polarised.

By polarising it, the range only contains two opposing types of hands (value hands and air), which makes it prone to exploitation. A player should therefore keep his range as wide as possible, allowing him to represent different hand strengths. This process is called merging your range (merged range).

Merging (merged range)

The term merging refers to the process of adjusting your range in a way that prevents it from appearing polarised. This means that the range of the player has to contain more than only two opposing hand strengths. By merging your range, you make it impossible for your opponents to put you on an accurate range in the long term. This in turn will inevitably force them into mistakes.

Example: K :diamond: 8 :heart: 2 :club:

If a player only re-raises sets on this dry flop, his range is polarised and unbalanced. If he occasionally also re-raises air in addition to sets, his range remains polarised, but is balanced between very strong hands (sets) and air. If the player takes it one step further and also re-raises sets as well as air and top pair hands, his range is unpolarised and balanced (= merged range).
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      First of all, thanks for the clear explenation on this. Why is this hard to find on internet or is it just my searching. Can you give some items to learn more about this.

Also another issue I posted a hand here KK confrontated with a check raise. Is this a matter as discussed? It ended up running in to a set.

And maybe the most important thing, is it something tomention for me since I am playing mostly the micro's of the micro's. People play there mostly quite straightforward. I believe that I should fold the kings when faced a check/ raise because that means a strong hand, also including a set.

You can find the hand posted here and also on 2+2, Kings badly played.

Like 2 hear your opinion on this.
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ssacr
      First of all, thanks for the clear explenation on this. Why is this hard to find on internet or is it just my searching. Can you give some items to learn more about this.

Also another issue I posted a hand here KK confrontated with a check raise. Is this a matter as discussed? It ended up running in to a set.

And maybe the most important thing, is it something tomention for me since I am playing mostly the micro's of the micro's. People play there mostly quite straightforward. I believe that I should fold the kings when faced a check/ raise because that means a strong hand, also including a set.

You can find the hand posted here and also on 2+2, Kings badly played.

Like 2 hear your opinion on this.
      Denk dat als je de micro's speelt dit soort technieken veel te geavanceerd zijn. Je tegenstanders zijn, zoals je terecht opmerkt, helemaal niet op dit niveau bezig en het enige wat er gebeurt als jij het wel doet is jezelf levelen.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Waardevolle reactie, heb zelf ook wel een tijd het gevoel gehad dat ik het moeilijker maak dan nodig. Merk dat ook vaak als ik met mensen praat over poker, die spelen al jaren, maar zijn niet in staat om de quiz hier te halen
      Wat ik wel graag wil weten is die hand die ik aanhaal hier een voorbeeld van.

Alleen wist ik zeker dat er geen sprake was van air, maar eerder for of behind.Voornaamste indicatie is volgens mij de check/ raise. Domweg pech is in mijn ogen niet het goede antwoord, maar ook dat weet ik niet zeker.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Niet lullig bedoeld maar Noise is Nederlands. Hij quote alleen uit een Engels artikel. Dus mocht je straks nog wat aan hem willen vragen dan kan dat in het Nederlands.

fyi
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      ok, haha, niet op gelet maar ervaar het zeker niet als lullig. Als een ander je op een fout wijst kun je daar van leren of over praten. Nu is leren snel gedaan.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ssacr
      .....kun je daar van leren of over praten. Nu is leren snel gedaan.
      Het praten probeer ik op te sparen tot morgen als ik mijn vriendin weer zie.

Edit; de grap was vrouwen en praten :f_grin:
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Heb je ff een link naar die hand? en stats van villain?

Als je meer info wil, er zullen wel genoeg coaches zijn die het hebben in vids over het balancen van ranges, wanneer je een polarised range kan hebben of wanneer je beter een merged range hebt.

Basicly op NL2 zit er veel vis, veel spelers. Je gaat niet dikwijls met dezelfde speler langer aan tafel zitten dan 500 hands dus dan is een polarised range gewoon ok. Tegen vis moet je niet balancen. Het is pas op de hogere stakes waar je vaker dezelfde regs (al dan niet goeie) tegenkomt waartegen je moet balancen.