NL10 AA Ranges villian

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik heb geen idee of het een maar een beetje goed is wat ik hier gedaan heb, maar wil de ranges onder de knie krijgen, dus beetje oefenen kan geen kwaad.

Graag reacties van mensen die er zelf natuurlijk wel wat van weten, wel zo handig :P

Ik zit in de CO, MP2 raise to 0,30, ik 3bet hem naar 0,90 cent, BB calls en MP2 calls.

Range waarmee MP2 open-raised is ongeveer 15,9 % =
      77+, KTo +, A7s+, K9s+, QTs +, JTs, ATo +, QJo, JT.

Vervolgens called de BB en MP2 besluit ook te callen.

Ik heb equilab erbij gepakt en heb kaarten uit zijn range gehaald, waarvan ik denk die hij niet ze niet meer callen naar een raise van mij, wat er overblijft is het volgende:

Range BB = 77-QQ, aangezien hij met KK,AA zou raisen, neem ik aan.
      Range MP2 6,03 %= 77+,AQs+, AQo+

De flop: Jc, 7c, 2h.

BB bets $1, MP2 fold en ik raise naar $3.

Als ik terugkijk denk ik dat een raise niet het beste is hier, ik heb BB range gezet op 77-QQ dus hij zal hij geen draw hebben. Of ik sta voor of ik sta achter tegen een set.
      4 kaarten waarop ik voor sta en die laat ik denk ik folden als ik hier bet en de andere 2 hebben mij beat, 77,JJ met een set.
      Er is hier geen reden om te protecten en ik kan hier het meeste value krijgen door way ahead/way behind te spelen, right? :f_biggrin:

Uitgaande van mijn play:

Ik raise hier, omdat ik hier allemaal niet over na heb gedacht onder het spelen en word gecalled.

Nu kan ik villian zijn range aanpassen en zie ik dat ik tegen zijn range:

Range = 77,JJ,QQ

Ik sta achter, ik heb 49,07 equity.

BB checks en ik ga allin, ik was nog bezig met een flushdraw, haha :facepalm:
      Die zit hier helemaal niet meer in zijn range, dus.....foutje!

Wat had ik wel moeten doen, had ik wel geraised zoals nu en ik werd gecalled dan wist ik met wat ik nu wist achter stond, hier had ik behind moeten checken en op de fold op elke bet moeten folden.

Right?

Graag veel comment hierop, ben hier wel ff mee bezig geweest, haha.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $10,28
      MP2:
      $12,78
      Hero:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:spade: , A:diamond:
      3 folds, MP2 raises to $0,30, MP3 folds, Hero raises to $0,90, 2 folds, BB calls $0,80, MP2 calls $0,60.

Flop: ($2,75) J:club: , 7:club: , 2:heart: (3 players)
      BB bets $1, MP2 folds, Hero raises to $3,00, BB calls $2,00.

Turn: ($8,75) T:spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $6,1 (All-In), BB calls $6,10.

River: ($20,95) K:club: (2 players)

Final Pot: $20,95
  • 2 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik was hier bezig om foldequity te berekenen en dergelijke maar dat komt hier toch niet ter sprake wanneer er geen draws zijn etc... ?

ik wil helemaal niet dat een paar die ik beat gaat folden hier, dus.... alleen bij draws etc...foldequity?
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Ik was hier bezig om foldequity te berekenen en dergelijke maar dat komt hier toch niet ter sprake wanneer er geen draws zijn etc... ?

ik wil helemaal niet dat een paar die ik beat gaat folden hier, dus.... alleen bij draws etc...foldequity?
      Fold equity heb je in een situatie waar je handen die sterker zijn dan jouw hand kan doen folden. Dit heb je idd typisch nodig bij (semi-)blufs. Bij een overpair is het idd zelden relevant.

Range waarmee MP2 open-raised is ongeveer 15,9 % = 77+, KTo +, A7s+, K9s+, QTs +, JTs, ATo +, QJo, JT.

De meeste villains met 16% open raise pf zullen eerder kleine pocket pairs openen (dus 22+ ipv 77+). K9s, A7s, JT lijken mij allemaal wat te loose, is zijn open range 15,9 vanaf middle position of in totaal? Dat maakt echt wel een groot verschil, meeste spelers openen loose vanuit CO/BU wat het % omhoog trekt.

Range BB = 77-QQ, aangezien hij met KK,AA zou raisen, neem ik aan.

Dit laatste is villain afhankelijk, een vis durft wel eens KK of AA slowplayen, een degelijke speler gaat in deze situatie idd altijd 3betten. AJ zou zeker nog in zijn range kunnen zitten. Hij cold-called pf een 3bet vanuit de BB, dus we kunnen er wel van uitgaan dat het geen goede speler is. Enige waarmee je dit eventueel kan doen imo is AK of QQ, en zelfs AK is eerder een 4bet/fold vanwege positie en het feit dat je zelden hit op de flop. Als hij dan nog eens 1/3 pot bet op de flop is er al helemaal raar. Mijn punt is dus dat de BB wss geen superspeler is, dus zijn range (op de flop) is breder dan wat je aangeeft, zeker AJ zit er nog in, maar ook AQs, AKs en nog wat random stuff.

Algemene feedback: je kan ranges van villains nooit echt superprecies gaan vastleggen, achteraf denk je altijd "ik had moeten weten dat hij dat hand had". Als villain unknown is kan je weinig handen uitsluiten. Je moet er ook nog eens rekening mee houden dat villains ook random stupid stuff doen, wat niet altijd te vatten is in ranges.

Hier op de flop is het eigenlijk redelijk simpel: in een 3bet pot die op de flop al 2,75 dollar is mag je gewoon nooit opgeven met AA, en al zeker niet als villain fishy lijkt. Ik vind dat je de hand perfect speelt eigenlijk.