[27 mans] 99 in SB in blindbattle

• KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.11+$0.39

Stacks:
      UTG (1,480)
      UTG+1 (1,050)
      MP (1,230)
      CO (4,684)
      BTN (1,485)
      Hero (SB) (1,215)
      BB (3,816)

Blinds: 25/50

Pre-Flop: (75, 7 players) Hero is SB 9:club: 9:diamond:
      5 folds, Hero?

amper gegevens over villain... Maar wat doe je in zulke situaties?
      Ik vind dit ellendig te spelen, r/f zou misschien gaan, maar wanneer je raist en een call krijgt, speelt deze hand echt kut. en 99 wegleggen is denk ik al helemaal niet aan de orde...

tips please?
  • 3 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      raise, krijg je een 3bet shove ik daar gwn over tenzij bb echt een extreme nit is:) .

99 raise fold spelen in een blindbattel, nit:p.

Je kan echt niet 99 in een blindbattle gaan folden omdat je bang hebt om postflop te spelen. Dan is het dringend tijd om iets aan je postflop game te doen:) .

Als er enkel overcards komen kan je je 99 wel opgeven.
    • KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      ja eigenlijk is dat net mijn vraag... Ik zou uiteraard ook nooit raise folden, tenzij tegen een extreme nit. En uiteraard fold ik 99 niet in een blind battle...

Maar die 99 uit positie spelen met deze stack is best moeilijk, vandaar de vraag. Je zegt zelf dat je meteen moet opgeven als er overcards komen. Met andere woorden, je plaats in dat geval geen cbet? Omdat er t.o.v. 9's vrijwel altijd overcards zullen zijn, kan je de hand dus moeilijk verderspelen postflop, is het dan een optie om preflop meteen all in te gaan, of is dat volledig uit den boze?
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      hey koningalbert,

Uiteraard, maar daar ben je het zelf ook mee eens, ga je hier raisen. Wat er daarna gebeurt is niet vooraf te analyseren, omdat dat te maken heeft met:
      - de floptextuur
      - de speler in de bb
      - jouw image
      - de verdere (pre)flopactie

dus focus je hier niet op de te nemen lijn omdat alle opties nog zo breed zijn. Een ding is duidelijk, je raist preflop je 99 hier voor value. Post anders eens een handje waarin je in een moeilijke postflopspot komt in een vergelijkbare situatie, met al die andere gegevens erbij. Dan kunnen we het hebben over de te nemen lijn!