NL 4 QQ overpair word geraiset op de flop

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $6,99
      MP3:
      $4

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with Q:spade: , Q:diamond:
      Hero raises to $0,12, 3 folds, MP3 calls $0,12, 4 folds.

Flop: ($0,30) 9:diamond: , 7:spade: , 3:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,2, MP3 raises to $0,68, Hero calls $0,48.

Turn: ($1,66) K:heart: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $1,08, Hero calls $1,08.

River: ($3,82) 5:club: (2 players)
      Hero checks, MP3 raises $2,12 (All-In), Hero calls $2,12.

Final Pot: $8,06

Results follow (highlight to see):
      Hero shows one pair vrouwen (Qs Qd)
      MP3 shows (8s 8d)

Hero wins with one pair vrouwen (Qs Qd)

Best wel een moelijke hand! Ik zal dan ook mijn gedachtegang er maar even bijzetten.

Preflop is natuurlijk niet zoveel te melden, 3x + 1 per limper is mijn standaard raise.

Op de flop c-bet ik natuurlijk. Mijn c-bet wordt geraised. Ik wil op de flop natuurlijk niet voor stacks spelen, dus besluit ik zijn raise te callen, en te herevalueren op de turn. Dit doe ik omdat ik tegen een groot deel van zijn range nog een behoorlijke Equity heb ( FD's, Lagere overpairs en middle pocket pairs.) Als ik hier over hem heen schuif word ik denk ik alleen maar door handen gecalled die mij crushen (AA,KK, Sets, Ax )

De turn kaart beschouw ik persoonlijk als een blank. de enige hand die ik nog in zijn range heb en die met deze K connect is AK. Denk dat hij deze behalve A K flat op de flop of misschien zelfs wel weg gooit.

De river is dan ook een brick en hij schuift. Ik moet $2 bijleggen om een pot van 8 te winnen. Ik besluit hier te callen omdat ik er persoonlijk vrijwel zeker van ben dat mijn hand hier 1 uit 4 keer goed is.

Zijn jullie het hier mee eens? :D
  • 15 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Je hebt nog niet heel veel handen, maar villain lijkt degelijke, redelijk nitty stats te hebben. Hij is 11/8 en callt je raise vanuit utg. Dit zijn voornamelijk pocketpairs en eventueel AQ en AK die hij niet wil 3betten. Ik zie hem niet met veel andere handen callen.

Op de flop zal hij je enkel driebetten met sets, AdKs, (AdQd kan niet want die heb je). Hij zal heel zelden een hand als T8 of 86 hebben want daar lijken zijn stats te tight voor en die zal hij niet spelen tenzij in multiway pots.

Dit ziet er dus al zeer slecht uit voor je op de flop. Op de turn beat AdKd je ook je ook en moet je zeker folden.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Idd ik zag in je blog dat je toevallig won maar volgens mij gebeurt dit zelden hoor.

Call flop/fold turn is het juiste
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Idd ik zag in je blog dat je toevallig won maar volgens mij gebeurt dit zelden hoor.

Call flop/fold turn is het juiste
      Heb inderdaad een andere hand gezien hier op het forum die zo is beoordeeld, denk eigenlijk ook dat dat de juiste line is. Dan houden we het maar op sick lucky fish call deze keer :D

As played call je trouwens toch wel op de river?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Eigelijk niet nee ^^
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Eigelijk niet nee ^^
      whai? ?(
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Als je de turn callt, veronderstel je dat je voor ligt en dat hij bluft, dus dan moet je ook de river callen.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      dat dacht ik dus ook @ninja
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik sluit me aan bij Ninja en Farma. De call op de flop vind ik al op het randje, maar ik maak 'm ook nog wel aangezien hij hier ook TT/JJ kan hebben. Maar de turn is een 100% fold.

Als je de turn callt moet je eigenlijk de river ook callen...dus je moet eigenlijk bij je turncall al weten dat je voor stacks gaat spelen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oké toch hier maar even een vraag want alleen zo kan ik beter worden he :tongue: .

Ik heb het eigenlijk wel moeilijk met het accepteren van de uitspraak 'als je de turn callt moet je ook de river callen'... Naar mijn mening is zijn range na een riverpush veeeel sterker dan een turnbet... En turnbet kan altijd een bluff zijn op die K en ik verwacht dat bluffs vaak de river checken omdat je zowat commited bent. Niet?

Kan goed zijn dat ik fout ben :)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey farma, waarom Call turn = Call river.

Dit komt doordat je als je op de turn called je er van uit gaat dat je je tegenstander beat. Deze riverkaart veranderd river is natuurlijk eigenlijk een pure brick, dus dat betekent dat je hem op de river callt omdat je er van uit gaat dat je hem nog steeds beat.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      omg i double posted :facepalm:
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nja je kan er toch onmogelijk vanuit gaan dat je altijd voorligt op die turn?? Je kan zeggen dat je in 55% vd gevallen voorligt en dus callt maar als hij op de river shovet zijn range verkleint en je bv nogmaar 20% tegen die range hebt.Neen?
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Denk niet dat dat een goede redenering is, omdat de river brickt. als de river nou een scare card is is het misschien een ander verhaal, maar in deze situatie moet je als je turn callt toch ook zeker de river callen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Wat is er fout in de redenering? Als hij de river minder bluft dan hij de turn bluft. Dus niet meer doorbarrelt met air op de river verandert de equity tegen zijn range gewoon wel hoor
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Nja je kan er toch onmogelijk vanuit gaan dat je altijd voorligt op die turn?? Je kan zeggen dat je in 55% vd gevallen voorligt en dus callt maar als hij op de river shovet zijn range verkleint en je bv nogmaar 20% tegen die range hebt.Neen?
      Deze redenering klopt perfect hoor.

Overigens ben het er ook mee eens dat villain de river veel minder zal bluffen dan de turn.