NL4 AK TPTK op de turn

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $3,67
      MP3:
      $3,94

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:spade: , K:diamond:
      MP1 folds, Hero raises to $0,12, MP3 raises to $0,28, 4 folds, Hero calls $0,16.

Flop: ($0,62) A:diamond: , Q:spade: , 2:club: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0,31, Hero calls $0,31.

Turn: ($1,24) J:heart: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0,93, [I]

Hero folds[/I].

Final Pot: $2,17

Wat doe ik hier op de turn na zijn bet?
  • 11 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Plompoker,

goed dat je handen post als je eraan twijfelt.

Eerst en vooral zie ik dat je niet met een volledige stack aan de hand begint, dus dat is wel iets om op te letten.

Preflop zou ik eigenlijk eerder folden of 4betten. Je kan callen, maar je zal vaak missen en vervolgens c/f moeten spelen.

As played is de flopcall prima, maar de turn fold ik. Als je callt, dan call je enkel voor een split tegen AK, maar QQ en JJ hebben je ook beat.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey darko bedankt voor de uitleg! Echter zit ik toch nog met meer dan 90 big blinds aan tafel, ik gebruik geen auto rebuy dus ik beschouw dit wel als een bijna volle stack. Ik zelf ben geen fan van AK 4 betten op de micro stakes,en ik vind AK ook te sterk om hem pf in een bluf te veranderen(wat je basicly doet want ik zou een shove nooit callen) dacht je misschien dat dit nl 5 of 10 was? Heb deze reactie op mn telefoon getypt met auto correcties dus sorry voor eventuele taalfouten :p
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik vind de call goed omdat het zo een kleine 3bet is (tegen een unknown dan).

Als je tegen iemand tight zit die 3bet naar 3xopen dan heb je vaak een fold. Als hij aggro is en vaker 3bet ga je idd beter voor de 4bet omdat je oop zit.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Vroeger dacht ik ook dat een call goed was, maar Darko heeft mij dat destijds een uitgelegd en ben er volledig mee akkoord:

Stel je zit tegen AK of AQ, dan ga je zelden hitten. AA heeft je dominated.
      Tegen JJ-QQ kan je hitten, maar een overcard is dikwijls een action killer, idem als je een A hit tegen KK.

De enige "goede" situatie is een A hitten als je tegen AQ zit, maar dat is een hand die meestal niet ge3bet wordt en de kans dat je een A hit is kleiner doordat hij een A blockt.

Het is daarom gewoonweg heel moeilijk om OOP value te halen met AK tegen een 3bet range van villain, daarom dus 4bet/fold...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Inderdaad. Helemaal mee eens. Maar ik vind de call wel kunnen omwille van de prijs die je krijgt.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      dus 4bet/fold is de beste keuze hier? welke sizing kies je dan?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ligt vooral aan stats en tja wat je hem zoal hebt zien doen aan je tafel. Als hij je nog niet is opgevallen en dus tight is is de fold goed. en omgekeerd
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Je kan wel de prijs krijgen, maar je hebt ook reverse implieds he. Als je hit en de pot wordt groot zal je veel vaker verliezen.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ongeveer 65c,je moet het niet té groot maken.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik had wel gezien dat het NL4 was :) . Maar dan nog, OOP callen is gewoon niet vaak goed (kán goed zijn, maar dan moeten je postflop skills ook wel goed zijn).

Ik heb ook nog NL4 gespeeld...en je ziet sommigen daar broke gaan met de grootste crap. Deze speler lijkt dan nog wel tight, maar hij zal hier bv. ook vaak TT/JJ/QQ/AK/AQ 3betten. Enkel tegen KK en AA doe je het slecht (tegen KK heb je volgens mij nog steeds 33%)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Overtuigd ^^. Maar als je niks weet over de speler vind ik een fold wel goed omdat er niet zo erg wijd ge3bet wordt over het algemeen. niet? De 4bet is als bluff eigenlijk tenzij je weet dat het fish is maar dat weten we niet... En ik denk dat je niet zo erg veel uit een average 4% 3bet range laat folden.

Edit: ik zie nu dat er ook stats bij staan. Wat is zijn 3bet stat?