Nl10 Aa (Co)

• GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Prima, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

MP: $14.48 (144.8 bb)
      Hero (CO): $32.81 (328.1 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $10.27 (102.7 bb)
      BB: $10.14 (101.4 bb)
      UTG: $12.38 (123.8 bb)

Preflop: Hero is CO with A A
      2 folds, Hero raises to $0.40, BTN calls $0.40, SB folds, BB calls $0.30

Flop: ($1.25) 5 7 8 (3 players)
      BB checks, Hero bets $1, BTN folds, BB raises to $2.60, Hero raises to $32.41 and is all-in, BB calls $7.14 and is all-in

Villain is 32/17/3.2

Wat zou de correcte play hier zijn van mij? Met een set of eventuele straight van de villain vind ik het raar dat hij me op de flop al zou reraisen en eventuele value verliezen. Daarom zette ik hem op een OESD en schoof ik ... Thoughts?
  • 8 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Heb je reads/stats van je tegenstander? Dit maakt namelijk een groot verschil.
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Overige stats:

27.4% Postflop Agg, 40% WTSD en 12% flop cbet raise.

Reads had ik niet echt op hem, buiten het feit dat ik hem in de vorige 5 handen 2 keer geminraised had op zijn flop cbet dus kon hij deze move wel eens proberen met een draw of eventueel nog TT/JJ.

Voor deze move met een monster te doen en value te krijgen moet je al echt hopen dat je tegen QQ/KK/AA of 2 paar zit , meende ik. En daarom ook mijn push: bij TT/JJ is er nog een redelijke kans dat er gecalled wordt en tegen een draw is er ook genoeg FE.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Tsja, tegen echte fishes zou ik deze move maken. Als ik reads hebt dat dit een gozer is die dit ook doet met TT/JJ of met een straightdraw of zelfs A8 dan zou ik dit doen. Maar tegen een normale speler sta je weinig vaak voor met zo'n move. Het argument van ' Met een set of eventuele straight van de villain vind ik het raar dat hij me op de flop al zou reraisen en eventuele value verliezen' moet je niet zoeken. Jij en ik zouden het heel normaal vinden. Maar onthou dat het merendeel van je tegenstanders weinig pokerkennis hebben en gewoon lekker voor de lol spelen. Ik ben benieuwd wat de Judge zegt!
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Dat is soms nogal eens het probleem op deze limiet, ja. Overthinking hands en ranges van de villain inschatten (want dat kan werkelijk alles zijn).

Laatst ook nog een top pair met KQ waar ik niet de agressor was en OOP zat. Ik check dus en de andere 3 checken ook. Op turn bet ik uit en word ik ge3bet die ik flat. River check ik en hij maakt een overbet (niet all-in) na 40 seconden nadenken.

Na ook wat nadenken was voor mij de enige logische hand die hij kon hebben in die line pocket 4's en had ie zijn geturnde straightdraw gemissed. Ik call dus, laat ie KT zien...

Moeilijk om dan dingen in te schatten. :)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik denk dat een SD gewoon flat, SD+pair is ander verhaal. In ieder geval denk ik dat als hij hier bluffed, dat je hem dan ruimte geeft om nog verder te bluffen dus ik denk dat ik zelf flat of hem minraise om zo een spazz raise te inducen

ik denk namelijk dat schuiven alleen resulteert dat hij alleen met beters called

Mvg,
      Gerv
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Op deze limieten is een overpair de nuts, dus met een TT/JJ zou ik hem ook nog zien callen. QQ had ie waarschijnlijk wel ge3bet pre.

Als jij flat of minraised op deze flop, flat je dan ook deze turn? En wat na een shove van hem na een minraise op de flop?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door GroteSmurf
      Op deze limieten is een overpair de nuts, dus met een TT/JJ zou ik hem ook nog zien callen. QQ had ie waarschijnlijk wel ge3bet pre.
      Als je redeneert dat elke 10NL speler zowat een overpair hier gaat raisen dan by all means do it and stick it in. Ik vind dit een onlogische axioma omdat elke speler nowadays anders speelt, anders reageert.

Als jij flat of minraised op deze flop, flat je dan ook deze turn? En wat na een shove van hem na een minraise op de flop?
      Als ik een minraise op de flop doe om hem te laten spazzen (= dat hij het met slechters erin gaat gooien) dan gooi ik het erin natuurlijk. Enig verschil tussen dit en het zelf erinschuiven is dat je hem touw geeft om zichzelf op te hangen als het ware

Als ik de Flop flat, flat ik de Turn ook by default. Heeft geen zin om Call Flop, Fold Turn te spelen. Je gaat all the way of je fold gewoon meteen op de Flop
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Dus als ik het goed begrijp ga je op dit board ook broke met AA, alleen op een andere manier?

Dus ofwel zijn bets op turn en river flatten ofwel hem laten spazzen op de flop en het er dan ook ingooien.