AK (suited) spelen in DON's.

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Iemand hier tips voor... ik win vaak handen pre-flop all-in tegen AJ/AQ (off-suited). Maar ook loop ik wel eens tegen <QQ pairs aan. Tja en dan heb je maar 50% en dat risico wil ik eigenlijk niet lopen in een Double Or Nothing.

Iemand tips / ervaringen. Ik zou graag verhalen horen van ervaren DON spelers!

Voor nu... ik had mezelf voorgenomen om in early-stage niet broke te willen gaan met AKS maar als ik zie wat sommige vissen doen dan kan ik het maar niet laten...

In late stage sowieso preflop all in... maar hoe in early stage te spelen.
  • 17 antwoorden
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Ik zou het spel van de vissen niet overnemen, want anders ben jij op de hogere niveau's de vis.
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Early stages fold ik AK gewoon. Durf in late positie/SB al eens meelimpen, maar denk dat een fold wel beter is.

In early stages speel ik eigenlijk alleen QQ, KK en AA.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Zeker preflop niet 3-betten met AKs in early stage. Als je zelf ge 3bet wordt, is het anders. Dan is het beetje villian afhankelijk, maar tegen tightere spelers zou ik gewoon folden, tenzij je nog deep genoeg zit en je in positie zit tegen de 3better(uit sb/bb)

Als villian echt compleet gestoord is(hierbij moet hij echt al handen als A8s, KJs, ATo gaan 3betten, kan je het er wel in krijgen, maar dan nog is het zeer marginaal. Ook fe is hierbij zeer leuk
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door edwardwelsh
      Early stages fold ik AK gewoon. Durf in late positie/SB al eens meelimpen, maar denk dat een fold wel beter is.

In early stages speel ik eigenlijk alleen QQ, KK en AA.
      Dit kan ook zeker, maar denk dat je hier toch niet optimaal speelt. Dan idd misschien beter gewoon limpen en pot klein houden, dacht ik ook aan
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      AK mag je toch wel openen LP?
      Zo nitty kan DoN toch neit zijn? ^^
    • ricos222
      ricos222
      Bronze
      Ik zou zeker niet limpen. Ik raise gewoon vanaf elke positie. Of ik call een raise. Ik zou er niet mee 3betten of een 3bet callen tenzij je een goede read op de villain hebt.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      AK mag je toch wel openen LP?
      Zo nitty kan DoN toch neit zijn? ^^
      Ja ik bedoel eerder early position limpen en late position raisen. Je zult vaak geïsolate worden, maar dat is imo niet erg, want ze zullen dit vaak met weaker aces doen
    • alcoatjez
      alcoatjez
      Silver
      Ik raise ongeopend, call een raise en fold bij een reraise. Uiteraard in de vroege fase.
    • Samwise90
      Samwise90
      Bronze
      AK limpen is wel echt terrible imo
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Ik moest lachen
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Ik moest lachen
      Leuk als je nou nog eens vertelt waarom dan hebben we er nog iets aan.

Zelf hele tijd geen DON's maar gedaan maar als ik in geheugen graaf: zeker in ieder spot openen. Bij teveel agressie van de beter spelers zou je aan fold kunnen denken. Maar als je gewoon weet dat het een fish is foldde ik AKs niet snel iig.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Denk dat je alle antwoorden wel hebt gehad. Kijk maar eens naar de kansen van AK tegen een paar. Agressief spelen, op tijd wegleggen.Met een hoop limpers op de BB push ik hem wel eens, ervan uit gaande dat kleine paren en lage Ax folden. Als je dit doet moet je wel een redelijk beeld hebben van de spelers en het blijft een risico.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door alcoatjez
      Ik raise ongeopend, call een raise en fold bij een reraise. Uiteraard in de vroege fase.
      Goede strategie... maar dat folden bij een re-raise vind ik wel uitermate lastig met AK suited .. maar zal het een tijdje proberen.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Goede strategie... maar dat folden bij een re-raise vind ik wel uitermate lastig met AK suited .. maar zal het een tijdje proberen.

Hoe doet AKss het tegen een normale 3bet range en wat doe je als je OOP zit/ in position zit?

Wat is het doel van een double or nothing sit and go?
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rrrood

Hoe doet AKss het tegen een normale 3bet range en wat doe je als je OOP zit/ in position zit?

Verdubbelen :s_biggrin: Ik snap wel dat het risky is AK te spelen, ik ga er aan werken om deze handen makkelijker te folden. Ik moet meer discipline kweken. Ik merk na een paar duizend games dat tegenstanders op de 50 cent DON heel los (drie)-betten, vaak met KQS t/m 77 ).. zitten ook erg veel AJ en AQS tussen. Daar doet mijn AK het heel goed tegen. AJ wat minder okay.. maar nog genoeg.

Ik speel SH, specifiek AKS met 1 limper raise altijd 2,5BB + 1 per limper. Geen read = fold op re-raise. Bij fish ga ik mss wel te snel AI.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rrrood

Verdubbelen :s_biggrin: Ik snap wel dat het risky is AK te spelen, ik ga er aan werken om deze handen makkelijker te folden. Ik moet meer discipline kweken. Ik merk na een paar duizend games dat tegenstanders op de 50 cent DON heel los (drie)-betten, vaak met KQS t/m 77 ).. zitten ook erg veel AJ en AQS tussen. Daar doet mijn AK het heel goed tegen. AJ wat minder okay.. maar nog genoeg.

Ik speel SH, specifiek AKS met 1 limper raise altijd 2,5BB + 1 per limper. Geen read = fold op re-raise. Bij fish ga ik mss wel te snel AI.
      6max dus? Want das al anders dan een 9 of 10 mans DON.. Dat is wel relevante info.
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Hmmm word langzamerhand er echt niet meer goed van :)
      Is het verschil in turbo SH en FR normale structuur groot. Misschien ff overstappen naar de $1...?