Nl 10 - Qq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      3bet lijkt me hier met QQ vrij standaard. villian besluit hier echter te 4betten (vaak enkel KK en AA), maar doordat villian hier maar zo klein 4bet besluit ik te callen in de hoop dat ik wellicht toch nog mijn setje hit.. moet ik hier al folden, omdat je nagenoeg toch altijd tegen KK of AA zit?

dat villian op de flop maar 1/5 pot bet vind ik vreemd, en ik krijg het idee dat hij wellicht toch met een hand als AK zit. ik besluit dan ook te raisen, met de intentie om het tot folden te dwingen. villian besluit echter te reraisen en in de heat of de moment maak ik de call..

als ik de hand achteraf terug kijk, denk ik beter dat ik gewoon de flop had kunnen callen en de turn had moeten herevalueren. ik gooi nu eigenlijk gewoon geld weg, omdat je hier nagenoeg altijd tegen KK en AA aanloopt.

hoe denken jullie over deze hand? wat is de ideale line?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,41
      UTG1:
      $10,54
      BU:
      $12,65

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:spade: , Q:club:
      UTG1 calls $0,10, 5 folds, BU raises to $0,40, Hero raises to $1,20, 2 folds, BU raises to $2,20, Hero calls $1,00.

Flop: ($4,60) J:diamond: , 9:spade: , 2:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $1, Hero raises to $3,00, BU raises to $10,45 (All-In), Hero calls $5,21 (All-In), BU gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($21,02) A:spade:
      River: ($21,02) J:spade: (2 players)
  • 6 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Denk dat je kan folden op de min4bet. Het is zoooo supersterk en je krijgt de odds niet om te setminen. Tis idd kut.

As played call ik zijn bet gewoon want met een raise ben je echt niet zoveel. Als hij dan shovet heb je zelfs nog een easy fold
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Je kan wel nipt setminen, denk ik. Maar dan moet je wel zeker zijn dat hij dit nooit doet met QQ/AK en altijd c/f tenzij je Q hit of bv JT9 of 3suited board. Dan kan je wel naar odds spelen enzo of eventueel proberen hem uit de hand te semibluffen op die scary boards.

Je krijgt hier pre 1 op 12.5 ongeveer.

Echter op dit soort boards moet je dan wel gewoon c/f spelen en ook niet bijvoorbeeld 1keertje callen en broke gaan is natuurlijk al helemaal je hand overplayen
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dank voor jullie reply's! hand is obvious gewoon slecht gespeeld, en had hier op zijn 4bet al kunnen folden. als ik dan de flop al call had ik gewoon flop moeten callen en sowieso niet raisen. call is denk ik nog wel fine, maar raise bereik je niks mee omdat handjes als AA en KK hier toch nooit folden en je zelden tegen AK aanloopt..

goed leermomentje, dank!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik gooi het er pre in , tis blindbattle , en tis een lag , die shoved het er in met AK / JJ + ofzo , en daartegen doe je het goed genoeg :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kmoet echt beter leren kijken wie welke positie zit als ik beoordeel :P . Helemaal mee eens dan yoshiwa.

Wat doe je als jij bijvboorbeelt MP2 bent en hij MP1? Dan call je neem ik aan?

En wat doe je als jij hier nog steeds in de blinds zit maar hij MP1?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ja , zit je ook IP he:)