bestaat er ook een WTF periode??

• 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Hi,

Als ik de laatste 3 weken uit een tournoi of sng tafel wordt gegooid is het iedere keer met een tripple J of hoger , full house, flush wat weer net niet genoeg is om te winnen.

Is dit ook een gewone tendens in poker goede kaarten en goed hitten en vervolgens toch verliezen. WTF moet toch ook eens meezitten. Ik ben ervan overtuigd dat ik ook preflop goed wegzet. This gewoon dat ze blijven callen en net het geluk meer aan hun zijde hebben.

Wie heeft dit ook meegemaakt. Speel hoofdzakelijk 3$ sng wat ik goed aan kan en winstgevend speel.

Niet getreurd ik hou gewoon vol en straks schiet mijn bankroll wel weer omhoog.
  • 15 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      de vraag is eerder: wie heeft dit nog niet meegemaakt?

Hoort erbij, kop op, en doorgaan!
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 100Alexandra
      Hi,

Als ik de laatste 3 weken uit een tournoi of sng tafel wordt gegooid is het iedere keer met een tripple J of hoger , full house, flush wat weer net niet genoeg is om te winnen.

Is dit ook een gewone tendens in poker goede kaarten en goed hitten en vervolgens toch verliezen. WTF moet toch ook eens meezitten. Ik ben ervan overtuigd dat ik ook preflop goed wegzet. This gewoon dat ze blijven callen en net het geluk meer aan hun zijde hebben.

Wie heeft dit ook meegemaakt. Speel hoofdzakelijk 3$ sng wat ik goed aan kan en winstgevend speel.

Niet getreurd ik hou gewoon vol en straks schiet mijn bankroll wel weer omhoog.
      Watch a vid if this is the case
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Ik had een week geleden echt een awesome play, ik besloot eens de (volgens mij heet dat zo) de 'stop and go' te doen.

Een raise callen, om vervolgens met 10bb rechtstreeks in de pot te shoven op de flop. tegen een bigstack.

Ik shove het erin... hij callt mij. Met Jack high! Wtf? Ik heb eigenlijk gewoon zelfs de beste hand hand hier met ace high. Max value dacht ik zo :coolface:

J op de turn :facepalm:

Gelijk genote natuurlijk, maar echt, dat is tot nu toe het meeste wtf moment van deze week. Assuming dat het geen misclick was, hij dacht er serieus over na :rolleyes:

In SNGs krijg je sowieso heel veel WTF momenten te verwerken, maar dat maakt het juist achteraf gezien wel leuker :pokerface:
      Als je elke hand standard play wilt zonder al te veel van die momenten, moet je cashgamen.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Nuja, in cashgame kun je fishes wel meer abusen waardoor je misschien minder last hebt van regs en meer kunt profiteren van fish?

In SNG is dit wat minder het geval imo! ^^
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      WTF periode nog nooit van gehoord, maar een OMG periode daarentegen......

Nee ff serieus, zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zolang jij maar kunt zeggen dat je zelf niks fout doet is daar niks aan te doen. That's poker zeggen ze ook wel eens.
    • Generacion
      Generacion
      Bronze
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Ik heb meer last van WTF threads dan van WTF periods :D
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Ik heb al een tijdje een WTF periode..

... sinds overal van dit soort topics opduiken :f_love:
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Tuurlijk wie heeft die niet..

Als je nog de artikelen van Psychologie & Didactiek niet gelezen heb,
      zeker eens doen! de eerste artikel "Professionele Instelling" zet je
      al aan het denken tenminste mij wel na me "zogenaamde downswing"
      ben ik gaan lezen nu sta ik psychisch/mentaal sterker in me schoenen.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Als je op de flop zwaar voorloopt dan komt het vaak door de speelstijl van de donk (en van jezelf) dat je er uit wordt gewipt en niet zozeer door de kaarten die vallen of nog moeten vallen.
      Een aggro donk die geen ruk geeft om pot odds (en die vaker op je limiet te vinden zijn) zal je gewoon eens in de zoveel tijd er uit donken.
      En aangezien er geen 1 donk maar duizenden rondlopen op die limieten kom je die suckouts gewoon veel vaker tegen dan je leuk vind.
      Je kan daar niks aan veranderen eigenlijk behalve meer werken aan betsizing, pot controll en/of je mindset.
    • Erdnase26
      Erdnase26
      Bronze
      Er is geen pech , alleen slechtgespeelde handen.
      Ik raad zelf in zulk een situatie aan om meer artikeltjes te studeren. Poker is namelijk een denksport.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Erdnase26
      Ik raad zelf in zulk een situatie aan om meer artikeltjes te studeren. Poker is namelijk een denksport.
      Er is wel pech... (bekijk maar een paar video's van bad beats) het is echter geen doorslaggevende factor in poker op de LANGE termijn. Anders zou niemand hier winst kunnen maken
    • Erdnase26
      Erdnase26
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Oorspronkelijk gepost door Erdnase26
      Er is wel pech... (bekijk maar een paar video's van bad beats) het is echter geen doorslaggevende factor in poker op de LANGE termijn. Anders zou niemand hier winst kunnen maken
      Beschrijf lange termijn :)
      Bad runs over honderden games (met af en toe een paar wins) komen gewoon voor hoor. Er is geen einddatum aan lange termijn en een mensenleven duurt enkel "zoveel" jaar. Ow en het is waarschijnlijk geen verrassing dat ongeveer 95% van internetspelers gewoon verlies maken hoor.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Bad runs over honderden games (met af en toe een paar wins) komen gewoon voor hoor.
      En dat noem jij geen pech?
    • Erdnase26
      Erdnase26
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BadassBart
      Bad runs over honderden games (met af en toe een paar wins) komen gewoon voor hoor.
      En dat noem jij geen pech?
      eehr, het is een kansspel en dus ja, ik zou het toch pech willen noemen