Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik overshove hier om villian te isoleren. 3betten heeft imo geen zin, gezien zijn stacksize. ik had hier wellicht naar 2,50 kunnen 3betten, maar als de bb vervolgens hier overshoved naar 10$, ga ik ak toch nooit folden. had ik deze hand anders moeten spelen, of is het fine zo?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,35
      BB:
      $10,1
      UTG2:
      $2,4

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:diamond: , K:heart:
      UTG2 raises to $0,30, 5 folds, Hero raises to $10,35 (All-In), BB calls $10,00 (All-In), UTG2 calls $2,10 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($22,60) 5:heart: , 3:club: , 2:club:
      Turn: ($22,60) 5:club:
      River: ($22,60) 5:diamond: (3 players)

Final Pot: $22,60
  • 4 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Als je hier gewoon raised naar 90c of 1.1 dollar, is het toch prima? Jij weet miss dat UTG2 comitted is bij een call, maar als hij een echte vis is, weet hij dit zelf toch niet noodzakelijk? Dan krijg je het er gewoon op de flop in als hij pf zou callen.

Door je all in maak je het bovendien meer wss dat iemand enkel called met beter. Zelfs als je nooit meer opgeeft is imo een normale 3bet beter: als je normaal 3bet en iemand schuift erover, kan dit nog een move zijn omdat hij denkt FE te hebben, dus hij zal dit met een bredere range doen dan jouw 100 bb all in te callen.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dank voor je reply! maar als ik hier normaal 3bet naar zeg 1$, en utg callt hier alleen, en de flop brengt mij niks, dus moet ik hier dus de hand weggooien, terwijl ik vaak preflop nog voorlig?

ik snap anderzijds de logica van de 3bet en het creeren van de mogelijkheid voor een 4bet van de bb ook wel. nu zal hij inderdaad vaak alleen met beter callen. maar wat doe ik hier vervolgens na een 4bet van de bb dan? zeg de bb raised naar 2,50$. ik wil hier toch niet 3handed naar een flop met al 25% van me stack erin, en het risico dat ik vervolgens niks flop? dan shove ik liever pf na zijn 4bet. folden na zijn 4bet is denk ik veel te nitty, omdat dit ook gewoon een move zou kunnen zijn van de bb.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      dank voor je reply! maar als ik hier normaal 3bet naar zeg 1$, en utg callt hier alleen, en de flop brengt mij niks, dus moet ik hier dus de hand weggooien, terwijl ik vaak preflop nog voorlig?
      Nee, ik zou dan nooit meer folden op de flop, zelfs als je niet hit (gaat niet door de pot odds die je dan krijgt).

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      ik snap anderzijds de logica van de 3bet en het creeren van de mogelijkheid voor een 4bet van de bb ook wel. nu zal hij inderdaad vaak alleen met beter callen. maar wat doe ik hier vervolgens na een 4bet van de bb dan? zeg de bb raised naar 2,50$. ik wil hier toch niet 3handed naar een flop met al 25% van me stack erin, en het risico dat ik vervolgens niks flop? dan shove ik liever pf na zijn 4bet. folden na zijn 4bet is denk ik veel te nitty, omdat dit ook gewoon een move zou kunnen zijn van de bb.
      Na zijn 4bet kan je idd nog altijd all in gaan als je denkt dat villain hier een play maakt. Natuurlijk is het in ieder geval een fold/all in situatie mocht de BB 4betten.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      gewoon 3betten , als ie 4bet kom je nogwel weg :)
      met QQ kom je dan niet meer weg (equilate eff vs zijn range om te 4betten en beschouw mogelijke blockereffecten) en je weet waarom ;)