Nl 10 - Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      is dit een easy fold op de turn? ik fold hier nu wel, maar vraag me af welke hand hier de pf raise called, vervolgens de flop called (zal vaak iets van Jx of een PP zijn), en op een A op de turn gaat donken. AJ gaat hij imo niet-limp callen pf, handjes als A5 of A6 gaat hij de flop niet callen..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,14
      UTG1:
      $14,92
      UTG2:
      $7,1
      MP1:
      $10,24

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:spade: , K:club:
      UTG1 calls $0,10, UTG2 calls $0,10, MP1 calls $0,10, 4 folds, Hero raises to $0,70, 3 folds, MP1 calls $0,60.

Flop: ($1,70) J:spade: , 6:heart: , 5:club: (2 players)
      Hero bets $1,3, MP1 calls $1,30.

Turn: ($4,30) A:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $3, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $4,30
  • 8 antwoorden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bet turn door :)
      hij heeft bijna geen Ax , eens je ch moet je wel folden ja:)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      Waarom moet je folden als hij bijna geen Ax heeft?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Omdat je zwakte hebt getoond i think, dit kan hij op de river tegen je gebruiken, ook al heeft die geen aas, als je donkt dan raised hij je misshien wel door dat je checkt op de turn, wat moet je dan?

Als je checkt en hij bet groot wat doe je dan?

Je hebt jezelf denk ik inderdaad in een lastige situatie gebracht zo!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      En hij gaat Jx en medium hands vaak behind checken voor sdvalue en hij geen value krijgt uit slechter...
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Omdat je zwakte hebt getoond i think, dit kan hij op de river tegen je gebruiken, ook al heeft die geen aas, als je donkt dan raised hij je misshien wel door dat je checkt op de turn, wat moet je dan?

Waarom bet je op de turn? Voor value? Tegen welke hand? J-x is heel onwaarschijnlijk tenzij hij QJ of zo limp-called (AJ heeft je beat, en KJ block je zo goed als volledig). Gaan pocket pairs onder J hier dikwijls 2 barrels callen? Imo bet je dus niet voor value. Dus je wil betten als bluf? Welke betere handen gaan folden?

Je brengt jezelf in een moeilijk situatie, maar dat doe je evengoed als hij jouw bet called. Betten om te zorgen dat villain niet kan bluffen lijkt mij het tegenovergesteld van +EV poker: als je denkt dat je tegenstander je dikwijls gaat proberen te outplayen door te bluffen op turn en river, kan je beter 2x check-call spelen.

Ik reageer er op omdat je dit argument echt veel tegenkomt in dit soort situaties, maar het houdt weinig steek. Daarom wil ik de gedachtengang erachter beter begrijpen: waarom is het beter om te betten als bluf (of "om te zorgen dat villain niet bluft") als je hand SD value heeft?
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis

Waarom bet je op de turn? Voor value? Tegen welke hand? J-x is heel onwaarschijnlijk tenzij hij QJ of zo limp-called (AJ heeft je beat, en KJ block je zo goed als volledig). Gaan pocket pairs onder J hier dikwijls 2 barrels callen? Imo bet je dus niet voor value. Dus je wil betten als bluf? Welke betere handen gaan folden?

Je brengt jezelf in een moeilijk situatie, maar dat doe je evengoed als hij jouw bet called. Betten om te zorgen dat villain niet kan bluffen lijkt mij het tegenovergesteld van +EV poker.
      [quote]

+1

Ik zie hier eigenlijk ook niet in wat ik hier nog beat op de turn, waarop ik besluit te checken. wat gaat hier nog callen als ik op de turn 3$ bet? ik denk ook niet dat hij hier vaak met Ax handjes zit, maar Jx gaat hier toch nooit callen als ik door barrel op de A? (tenzij hij AJ heeft, wat mij beat). als ik hier bet verander ik mijn hand in een bluf en zie ik niet waartegen ik nog value haal..
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Jx gaat hier zeker wel nog callen
      cfr limp-call preflop?
      ook een random pairtje kan nog eens callen.
      Verder voorkom je dat hij deze kaart als blufkaart neemt , waarna je altijd moet folden als ie turn bet en river bet.
      Als je turn bet kan je river easy checkfolden op river gezien ie dan alles dat minder is zal behind checken en heb je toch max value uit zijn range gehaald
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Jx gaat hier zeker wel nog callen
      cfr limp-call preflop?
      ook een random pairtje kan nog eens callen.
      Met een WTSD (van kleine sample weliswaar) lijkt mij dit onwaarschijnlijk, en ik zie hem ook niet veel J-x limp callen met zijn VPIP van 24, maar goed we kunnen hierover blijven discusiëren natuurlijk.

Verder voorkom je dat hij deze kaart als blufkaart neemt , waarna je altijd moet folden als ie turn bet en river bet.
      Ik kan alleen maar herhalen wat ik eerder zei: Betten om te zorgen dat villain niet kan bluffen lijkt mij het tegenovergesteld van +EV poker: als je denkt dat je tegenstander je dikwijls gaat proberen te outplayen door te bluffen op turn en river, kan je beter 2x check-call spelen.

Als je denkt dat hij niet dikwijls 2x zal barellen, kan je ook met een check-call op de turn easy checkfolden op de river... Zie hier dus het verschil niet met een bet turn, check river.

+ Als het toch altijd gaat over die J-x handen en pocket pairs die hij altijd behind checkt op de turn, kan je beter check -turn spelen, en bet river als hij behind checkt op de turn. Hij zal toch echt no way 3 bets callen met een pocket pair onder J en ook niet met J-x (als je een site weet waar ze dit standaard doen op 10NL, laat het mij weten please ;) ).

Sorry dat ik zo traag ben, maar begrijp het dus nog altijd niet :) .