Nl 10 - Aa

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      moet ik hier pf al naar 2,00 raisen? gezien de stacksize van mp3 is het denk ik fold of allin, dus leek een raise naar 1,50 wel fine, om zo eventueel ook nog de CO mee te krijgen, welke een fish is (zie stats)

flop is hier denk ik altijd bet-broke?

Known players:
      Position:
      Stack
      MP3:
      $2,09
      CO:
      $18,2
      Hero:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , A:club:
      4 folds, MP3 raises to $0,50, CO calls $0,50, Hero raises to $1,50, 2 folds, MP3 raises to $2,09 (All-In), CO calls $1,59, Hero calls $0,59.

Flop: ($6,42) Q:heart: , 7:spade: , 5:heart: (2 players)
      CO checks, Hero bets $3,8, CO raises to $16,11 (All-In), Hero calls $4,11 (All-In), CO gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($22,24) J:spade:
      River: ($22,24) 8:club: (3 players)

Final Pot: $22,24
  • 6 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      moet ik hier pf al naar 2,00 raisen? gezien de stacksize van mp3 is het denk ik fold of allin, dus leek een raise naar 1,50 wel fine, om zo eventueel ook nog de CO mee te krijgen, welke een fish is (zie stats)

Ik begrijp de redenering van een raise nr 1.5d niet: ik zie niet goed het voordeel van de CO de odds te geven om voor 1 dollar jouw stack+dead money te winnen.

Hij is inderdaad een huge fish (op zeer beperkte sample), dus dan begrijp ik nog minder waarom je hem pf niet verder raised na zijn call van de MP3 all in (of gaat dit niet omdat de all in van MP3 geen "echte" raise is?). Nu loop je postflop de kans dat hij niets hit met pakweg KJ, en miss nog fold, terwijl hij pf wss alles called als je pakweg nog een minraise doet. Bij bv AQ of AK is de kans zelfs redelijk groot dat hij niets hit aangezien jij 2 A blockt...

Nu ja, misschien maakt het tegen deze vissen wel helemaal niet uit, maar denk toch dat je hier af en toe wat laat liggen.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dat is het juist. nu mp3 allin gaat, krijgt CO imo nooit de goede prijs om te callen, ongeacht zijn hand (zelfs 77 - jj kan hier imo nooit callen), zeker omdat er dan al 25% van mijn stack in zit pf door de allin van mp3 en CO kan dus nooit setminen?

ik wist natuurlijk dat mp3 hier of gaat folden, of allin gaat voor 2,50$ na mijn raise naar 1,50$. hij zal hier nooit callen met nog minder dan 1$ behind. nu mp3 ook de call maakt, kan ik niet meer over hem heen, maar slechts callen. hierdoor wordt de pot op de flop echter al dermate groot, dat het er hier nagenoeg altijd ingaat.

met handjes als AK, AQ e.d. ligt hij natuurlijk altijd achter, en ook voor handjes als 77 t/m JJ krijgt hij hier imo nooit de goede prijs, maar aangezien er al zoveel in de pot zit denk hij als fish zijnde dat hij misschien wel een floppie kan zien?
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Stel: MP3 fold en CO heeft 77. Dan moet hij 1 dollar callen om 1 dollar dead money + 10 dollar (jouw bet + remaining stack te winnen)
      ==> je geeft hem net wel (nipt) de odds om tegen jouw hand te callen.

Stel: je raised naar 2, en MP3 fold. Dan moet hij 1.5 dollar callen om 11 dollar te winnen, je geeft hem dus niet de odds om te callen.

Als hij een fish is, called hij hier 1 dollar of 1.5 dollar even gemakkelijk. Dus zie er het voordeel niet van in om naar 1.5 dollar te raisen.

Zie ook niet meteen het verschil tussen naar 1.5 dollar of naar 2 dollar raisen als MP3 wel all in gaat. Dus in het algemeen begrijp ik niet goed waarom je naar 1.5 dollar zou moeten raisen ipv 2 dollar. Snap ook je redenering over setminen niet. Uiteraard krijgt de CO hier niet de odds om te setminen, maar dat is omdat MP3 all in is getrokken, niet omdat je naar 1.5 dollar hebt geraised ipv 2 dollar.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop kan je wel kleiner raisen om ze zo allebei in de pot te trekken maar omdat MP3 hier 5bb opent met die stack geeft hij eigenlijk al aan dat hij broke wilt dus ik zou gewoon naar 2$ raisen ja.
      Nu hij allin pusht en de CO callt zou ik klein raisen om hem niet uit te pot te jagen maar erin te trekken.

As played ch/shovet CO maar je hebt wel een easy call :) .
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      @ Farma en Moneystef: bedankt voor jullie feedback! achteraf dacht ik dat 2$ inderdaad wel beter was, maar ik wilde hier CO nog meetrekken dus raisde iets kleiner.. achteraf gezien niet slim, omdat ik hem (als mp3 fold) hier wel de juiste prijs geef.

raisen na de allin van mp3 ging helaas niet meer, anders had ik dit wel gedaan. villian zat idd met 77!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Alles is al zowat gezegd he. Ik zou hier ook gewoon naar 2$ raisen, je wil graag een pot opbouwen en die 1.5 of 2 zal voor de CO niet zoveel uitmaken. Als hij daar wil callen, callt hij toch wel.

Verder nh :)