[180-mans] 3 maal AA 3 maal anders gespeeld..wat is goed?

• valuebet45
      valuebet45
      Bronze
      Hallo,

ik kreeg gister (4,50 dollar mtt waarin ik als 2e eindigde)3 maal AA in de hand

Situatie 1 Aan een zeer tighte tafel besloot ik AA te slowplayen.ik raisde niet.
      Flop was zeer risky dus folde ik mijn AA.

Situatie 2.Speler die raisde was zeer loose.Ik besloot na zijn raise hem dus all in te zetten.Hij folde...goed gespeeld?

Situatie 3.Geen slowplay ik raise flink en flop een set,probeer het tot aan de river erin te krijgen wat lukte !

Hoe vinden jullie hoe ik handen gespeeld heb...
      Graag reacties..

Situatie 1

PokerStars No-Limit Hold'em, 4.5 Tournament, 100/200 Blinds (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t10667)
      CO (t3077)
      Button (t4138)
      SB (t4147)
      BB (t7089)
      Hero (UTG) (t6093)
      UTG+1 (t4195)
      MP1 (t4702)

Hero's M: 20.31

Preflop: Hero is UTG with A, A
      Hero calls t200, 5 folds, SB calls t100, BB checks

Flop: (t600) 4, 10, 10 (3 players)
      SB checks, BB bets t200, Hero raises to t600, SB raises to t3947 (All-In), 1 fold, Hero folds

Total pot: t2000

Situatie 2

PokerStars No-Limit Hold'em, 4.5 Tournament, 200/400 Blinds 50 Ante (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t5683)
      BB (t11686)
      UTG (t34158)
      MP1 (t3998)
      MP2 (t9189)
      Hero (CO) (t15969)
      Button (t3745)

Hero's M: 16.81

Preflop: Hero is CO with A, A
      UTG bets t950, 2 folds, Hero raises to t15919 (All-In), 4 folds

Total pot: t2850

Situatie 3

PokerStars No-Limit Hold'em, 4.5 Tournament, 200/400 Blinds 50 Ante (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO (t5383)
      Button (t10986)
      SB (t31908)
      BB (t3898)
      UTG (t9089)
      Hero (MP1) (t17769)
      MP2 (t5395)

Hero's M: 18.70

Preflop: Hero is MP1 with A, A
      UTG calls t400, Hero bets t2800, 5 folds, UTG calls t2400

Flop: (t6550) 10, 9, A (2 players)
      UTG checks, Hero checks

Turn: (t6550) 3 (2 players)
      UTG checks, Hero bets t2000, UTG calls t2000

River: (t10550) 5 (2 players)
      UTG checks, Hero bets t7384, UTG calls t4239 (All-In)

Total pot: t19028
  • 8 antwoorden
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Alle 3 slecht, de laatste komt het meest in de buurt van een goede play met AA.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Hoi snaddar,

Als eerst zou ik je willen aanraden de basis artikelen nog eens te lezen of een keer naar een mtt/sng coaching te gaan. Ik vind de handen namelijk niet geweldig gespeeld. Dat je 2e bent geworden, is heel netjes, maar dat zou zomaar meer geluk dan wijsheid kunnen zijn.

Bij de eerste hand zeg je het zelf al. Je raist pre-flop niet, dit had je wel moeten doen. Op de microlimieten is het niet nodig om allerlei fancy plays (zoals slowplays) uit te halen om maximaal value uit je handen te halen.

De tweede hand is zeer jammer. Je krijgt actie van UTG en mijn insziens verpest je dat vervolgens door gelijk allin te gaan. Ik zou daar raisen naar ~2,5k.

De laatste hand lijkt er al meer op, dit keer raise je inderdaad netjes in plaats van direct allin te gaan. Dat je een caller krijgt op je raise naar 2,8k is mooi, maar ik denk dat over het algemeen deze sizing iets te groot is. Zelf zou ik naar ~1,4k raisen. As played vind ik je check op de flop zo slecht nog niet. Het board is vrij droog, dus je hoeft niet echt te protecten en in 2 straten kan je het er altijd nog in krijgen. Als villain op de turn wederom checkt, moet je wel zelf betten en dat doe je ook. Op de river kan je het er netjes inschuiven, dus dat is ook prima.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat andere het eens zijn met mijn tips. :)
    • valuebet45
      valuebet45
      Bronze
      ik heb ook uitgelegd waarom ik ze zo speelde.
      Ik snap heus wel dat je AA altijd moet raisen.
      In sit 1 was de tafle dermate tight dat ik hoopte op een call/raise die ik kon re raisen.ik zat utg dus dat er actie na mij kwam na mijn utg raise leek me aan deze tafel niet zo groot vandaar mijn call.

sit 2 zette ik all in omdat ik deze speler vaak allins zag callen en hij veel risico nam.

sit 3 pakte voor mij gewoon goed uit.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Ik weet dat je inderdaad uitgelegd hebt waarom je de handen zo hebt gespeeld en dat je er ovenadenkt is al heel goed. Maar je vroeg ook wat anderen er van vinden en daarom vertel ik jou mijn gedachten over de handen. Het argument bij hand 2 vind ik trouwens des te meer reden om te raisen i.p.v. te shoven.
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Hand 1: Is al gezegd, maar in deze toernooien je azen vanuit UTG altijd gewoon openen. In dit level had ik geminraisd naar 400, ondanks een tighte tafel.

Hand 2: UTG maakt hier een vrij standaard open. Vervolgens schijf jij ff 40BB naar het midden: nergens voor nodig. Ik raise hier wel, maar gewoon naar 2k-2,3k oid.

Hand 3: beetje hetzelfde verhaal als hand 2. Normaal minraise ik hier naar 800, maar omdat er al een limper voor je zit kun je ook 3x betten (naar 1200 dus). 2800 betten is gewoon teveel en meestal zal je je tegenstanders hier dan gewoon wegjagen. Je postflopspel is hier wel prima imo.

Samenvattend: AA preflop nooit slowplayen in deze visvijvers en aan je sizing werken, want op dit moment bet je gewoon veel te groot uit.
    • valuebet45
      valuebet45
      Bronze
      okay thanx voor de coments !

ik zal er zeker aan denken wanneer ik weer AA krijg! ;)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Hoi snaddar,

Als eerst zou ik je willen aanraden de basis artikelen nog eens te lezen of een keer naar een mtt/sng coaching te gaan. Ik vind de handen namelijk niet geweldig gespeeld. Dat je 2e bent geworden, is heel netjes, maar dat zou zomaar meer geluk dan wijsheid kunnen zijn.

Bij de eerste hand zeg je het zelf al. Je raist pre-flop niet, dit had je wel moeten doen. Op de microlimieten is het niet nodig om allerlei fancy plays (zoals slowplays) uit te halen om maximaal value uit je handen te halen.

De tweede hand is zeer jammer. Je krijgt actie van UTG en mijn insziens verpest je dat vervolgens door gelijk allin te gaan. Ik zou daar raisen naar ~2,5k.

De laatste hand lijkt er al meer op, dit keer raise je inderdaad netjes in plaats van direct allin te gaan. Dat je een caller krijgt op je raise naar 2,8k is mooi, maar ik denk dat over het algemeen deze sizing iets te groot is. Zelf zou ik naar ~1,4k raisen. As played vind ik je check op de flop zo slecht nog niet. Het board is vrij droog, dus je hoeft niet echt te protecten en in 2 straten kan je het er altijd nog in krijgen. Als villain op de turn wederom checkt, moet je wel zelf betten en dat doe je ook. Op de river kan je het er netjes inschuiven, dus dat is ook prima.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat andere het eens zijn met mijn tips. :)
      Oorspronkelijk gepost door MintberryC
      Hand 1: Is al gezegd, maar in deze toernooien je azen vanuit UTG altijd gewoon openen. In dit level had ik geminraisd naar 400, ondanks een tighte tafel.

Hand 2: UTG maakt hier een vrij standaard open. Vervolgens schijf jij ff 40BB naar het midden: nergens voor nodig. Ik raise hier wel, maar gewoon naar 2k-2,3k oid.

Hand 3: beetje hetzelfde verhaal als hand 2. Normaal minraise ik hier naar 800, maar omdat er al een limper voor je zit kun je ook 3x betten (naar 1200 dus). 2800 betten is gewoon teveel en meestal zal je je tegenstanders hier dan gewoon wegjagen. Je postflopspel is hier wel prima imo.

Samenvattend: AA preflop nooit slowplayen in deze visvijvers en aan je sizing werken, want op dit moment bet je gewoon veel te groot uit.

Beter advies kan ik niet geven.
      Good job guys! :s_thumbsup:
    • valuebet45
      valuebet45
      Bronze
      thx voor de tips,
      we zijn hier tenslotte om te leren de handen goed te spelen niet?

Soms wil je nog wel eens gekke dingen doen met handen als AA.