NL10 77 in de BB

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Call preflop is gewoon juist om te setminen, right?

De flop is best gunstig voor mij, aangezien ik nog een overpair heb en een gutshot besluit ik om hier te donkbetten, omdat ik anders tegen een c-bet niet goed weet wat ik moet doen, haha, geen goeie motivatie zie ik al, maargoed waarom zou ik hier moeten donkbetten of waarom niet iemand ideeen over?

Ik word geminraised en besluit te callen. Ik heb overigens nog een gutshot en een overpair dus folden hier lijkt me wat te nitty.

Op de turn nog een 4, ik check en button checkt behind.

Op de river eveneens een 4 en ik besluit hier om te betten voor value, te klein misschien...half pot beter? Maar de value bet is wel goed lijkt me, hij kan hier best een 66,22,A5, K5, straight hebben, met 67s. Een overpair leek mij niet echt logisch aangezien hij de turn behind checkte.

Benieuwd wat jullie van dit handje vinden?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $20,03
      CO:
      $24,48
      BU:
      $11,38

0,05/0,1 No-Limit Hold'em - Ante: $0,02 (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 7:spade: , 7:diamond: . CO posts a blind of $0,10.
      3 folds, CO checks, BU raises to $0,40, SB folds, Hero calls $0,30, CO folds.

Flop: ($1,09) 5:club: , 4:diamond: , 3:heart: (2 players)
      Hero bets $1,09, BU raises to $2,18, Hero calls $1,09.

Turn: ($5,45) 4:spade: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($5,45) 4:club: (2 players)
      Hero bets $2, BU calls $2,00.

Final Pot: $9,45
  • 8 antwoorden
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Ik zou niet weten waarom een overpair hier niet logisch is. Alles wijst hier in mijn mening naar een overpair, de turn behind checken kan makkelijk zijn om de pot klein te houden. Zou me niks verbazen als hij hier 99-TT laat zien.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Shark774
      Ik zou niet weten waarom een overpair hier niet logisch is. Alles wijst hier in mijn mening naar een overpair, de turn behind checken kan makkelijk zijn om de pot klein te houden. Zou me niks verbazen als hij hier 99-TT laat zien.
      Ja idd, dat zou kunnen om de pot klein te houden, ik zou natuurlijk al een straight of set kunnen hebben in zijn ogen. dan speelt hij hier way ahead/way behind.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Zijn range is te wijd om enkel te callen om te setminen. Maar de call PF is wel goed.

Heb ook vaak moeite of je op deze flops moet donken omdat je vaak niet weet waar je staat als je een bet krijgt. Er wordt ook soms 2nd barreld op dit soort boards... Hij kan de turn hitten met overcards etc en soms neemt hij een freecard...

Weet het niet precies maar ik denk dat een donkbet het beste is... Wel ietsje kleiner. Dit is voor niks nodig ;) . Als hij minraist heeft hij in 95% vd gevallen een overpair en heb je een easy fold

As played vind ik die blockbet wel nice om Ax te doen callen
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Zijn range is te wijd om enkel te callen om te setminen. Maar de call PF is wel goed.

Heb ook vaak moeite of je op deze flops moet donken omdat je vaak niet weet waar je staat als je een bet krijgt. Er wordt ook soms 2nd barreld op dit soort boards... Hij kan de turn hitten met overcards etc en soms neemt hij een freecard...

Weet het niet precies maar ik denk dat een donkbet het beste is... Wel ietsje kleiner. Dit is voor niks nodig ;) . Als hij minraist heeft hij in 95% vd gevallen een overpair en heb je een easy fold

As played vind ik die blockbet wel nice om Ax te doen callen
      net behandeld in yoshiwa's coaching, volgens yoshiwa

flop: check/raise
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      He rik, kun je vertellen wat Yoshiwa hier precies over te zeggen had? ik heb de laatste minuten namelijk gemist :facepalm:
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Je gaat value missen van bepaalde handen, die folden als je donkt terwijl hij vaak zal c-betten hier en je komt super sterk over natuurlijk!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ok... Kan idd wel ja. Dat is dan wel puur als bluff... Tegen iemand die wat TAG speelt zou ik bij een call dan nog een barrelen om een set te reppen.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dus deze is al besproken in de coaching? Dan mag deze afgevinkt worden als beoordeeld he.

Persoonlijk vind ik dat de call pf wel kán, maar ik verkies eerder een 3bet. De Bu zal wijder openen omdat er dead money in de pot zit en postflop is het altijd lastig verderspelen als je gewoon flat.

Ik kan me wel vinden in een c/r, alhoewel ik flatten ook wel een optie vind. Als je c/r krijg niet zoveel value meer van slechter...maar, het is zeker fijn als je hier op de flop het potje kan oppikken.