NL10 KQs na een raise vanuit UTG

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Opzich niet een hand om een raise mee te callen omdat je vaak gedomineerd word ik weet het, maar omdat er een huge fish in de SB zit die ook bijna zeker wel mee gaat naar de flop en ik positie heb op de fish en op de raiser leek me dit wel een goeie call, eens?

De flop ziet er netjes uit, al had ik liever 2 vrouwen gezien daar :f_biggrin:

UTG checks en ik bet een halve pot voor value, UTG called.

Hier ging bij mij gelijk een lichtje branden :f_biggrin: check call op zo'n board doe je denk ik alleen als je of een pair hebt of AK aan het slowplayen bent, op de turn check en ik check behind, het zit me niet lekker en ik kan altijd nog voor valeu betten op de river als hij naar me toe checkt, of gewoon callen als hij bet, wat ik dus gedaan heb.

Iemand hier van mening dat ik had moeten raisen op de river, ook al wist ik hoe het zat? (dacht te weten hoe het zat)

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $17,75
      UTG1:
      $24,84
      Hero:
      $12,42
      CO:
      $65,06

0,05/0,1 No-Limit Hold'em - Ante: $0,02 (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with K:spade: , Q:spade:
      UTG1 raises to $0,35, 2 folds, Hero calls $0,35, MP3 folds, CO calls $0,35, BU folds, SB calls $0,30, BB folds.

Flop: ($1,68) K:diamond: , K:club: , 4:heart: (4 players)
      SB checks, UTG1 checks, Hero bets $0,8, 2 folds, UTG1 calls $0,80.

Turn: ($3,28) 5:diamond: (2 players)
      UTG1 checks, Hero checks.

River: ($3,28) 6:spade: (2 players)
      UTG1 bets $2,15, Hero calls $2,15.

Final Pot: $7,58
  • 7 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Opzich niet een hand om een raise mee te callen omdat je vaak gedomineerd word ik weet het, maar omdat er een huge fish in de SB zit die ook bijna zeker wel mee gaat naar de flop en ik positie heb op de fish en op de raiser leek me dit wel een goeie call, eens?

Neen, niet mee eens :) . UTG raised 3% van zijn handen pf (als hij positie afhankelijk raised sta je er zelfs nog slechter voor, maar dat kan ik mij niet voorstellen, want iemand die maar 3% raised pf kent gewoon niet genoeg van poker om concepten als positie echt te begrijpen). Tegen zijn range sta je dus ofwel heel erg achter (bij QQ+), ofwel wordt je sterk gedomineerd (door AK, AQ). Ik zie dus echt geen enkele reden om dit te callen. Eigenlijk is het nog minder het geval als je denkt dat er nog mensen in de pot gaan stappen. KQ wil je echt niet multiway spelen, ook al heb je positie.

As played, moeilijk te zeggen. Hij kan de flop nog wel callen met QQ of JJ omdat de anderen al gefold hebben, maar de kans is ook groot dat je tegen AK zit. Daarna speel je terecht potcontrol denk ik, want niets dat minder is zal hier 3 bets gaan callen. Daarna moet je de bet wel callen vind ik, aangezien je wel wat zwakte hebt getoond op de turn. Ik zie weinig value in een raise op de river.

Toch vind ik dat deze hand perfect aantoont waarom je moet folden :) . Zelfs als je zwaar hit, ben je toch bang om gedomineerd te worden.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis

Neen, niet mee eens :) . UTG raised 3% van zijn handen pf (als hij positie afhankelijk raised sta je er zelfs nog slechter voor, maar dat kan ik mij niet voorstellen, want iemand die maar 3% raised pf kent gewoon niet genoeg van poker om concepten als positie echt te begrijpen). Tegen zijn range sta je dus ofwel heel erg achter (bij QQ+), ofwel wordt je sterk gedomineerd (door AK, AQ). Ik zie dus echt geen enkele reden om dit te callen. Eigenlijk is het nog minder het geval als je denkt dat er nog mensen in de pot gaan stappen. KQ wil je echt niet multiway spelen, ook al heb je positie.

As played, moeilijk te zeggen. Hij kan de flop nog wel callen met QQ of JJ omdat de anderen al gefold hebben, maar de kans is ook groot dat je tegen AK zit. Daarna speel je terecht potcontrol denk ik, want niets dat minder is zal hier 3 bets gaan callen. Daarna moet je de bet wel callen vind ik, aangezien je wel wat zwakte hebt getoond op de turn. Ik zie weinig value in een raise op de river.

Toch vind ik dat deze hand perfect aantoont waarom je moet folden :) . Zelfs als je zwaar hit, ben je toch bang om gedomineerd te worden.
      Ja ik vond het ook een mooi handje, had hem 3 weken terug nog zo allin gegooid op de river, toch iets geleerd :f_biggrin: maar ik ben het wel met je eens dat ik het tegen deze speler altijd slecht doe en het gewoon een easy fold is! Een call was meer op zijn plaats als er nog 1 a 2 limpers voor mij waren, maar nu niet je hebt gelijk!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Easy² fold preflop. Je ligt dik achter op zijn openingsrange en als er een K of Q komt kan je easy geld verliezen tegen AK/AQ/KK+.

Verder vind ik een kleine bet van 1$ goed op de flop zodat er nog dingen als TT callen. Vind de turncheck goed omdat nu TT-QQ vaak zal folden. Dan kan je nog value halen op de river hiervan. Nu bet UTG opeens uit en je kan niet anders dan callen. Als je raist callt hij je niet met minder. Nu hopen dat hij hier AA/QQ/JJ heeft :)
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Easy² fold preflop. Je ligt dik achter op zijn openingsrange en als er een K of Q komt kan je easy geld verliezen tegen AK/AQ/KK+.

Verder vind ik een kleine bet van 1$ goed op de flop zodat er nog dingen als TT callen. Vind de turncheck goed omdat nu TT-QQ vaak zal folden. Dan kan je nog value halen op de river hiervan. Nu bet UTG opeens uit en je kan niet anders dan callen. Als je raist callt hij je niet met minder. Nu hopen dat hij hier AA/QQ/JJ heeft :)
      Wat had hij ;)

Ben wel benieuwd!
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

Wat had hij ;)

Ben wel benieuwd!
      AK
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      aaaaah OK...

hard
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      pre fold , bet flop , bet turn , je mist gewoon value nu