SSS, MSS of BSS

• kvandencamp
      kvandencamp
      Bronze
      Hallo,

Ik ben vorige week weer begonnen met pokeren. Ik speel op PokerStars. In het verleden heb ik wel vaker gepokerd op PS en speelde vooral cash games en sit en go's. Ik heb eerst een up-swing gehad en vervolgens een flinke down-swing en dus broke gegaan. Na een lange tijd niet meer online gespeeld te hebben wil ik de draad weer oppakken en serieuzer gaan spelen. Ik heb nu meer tijd om te pokeren en om artikelen te lezen/ instructievideo's te bekijken.

Wat is meer winst gevend sit en go of cash game?

Cash game bevalt me wel en vooral meerdere tafels tegenlijk. Mijn vraag is voor welke strategie kan ik het beste gaan SSS, MSS of BSS?

Ik heb nu een bankrol van ~$65,- op PokerStars. Dankzij een vriend ben ik ook in het bezit van Holdem Manager 1. Ik wil het nu serieuzer aanpakken zodat het winstgevender wordt.

Alvast bedankt! ;)
  • 6 antwoorden
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Deze vraag is moeilijk te beantwoorden. Puntje bij paaltje: BSS is meer winstgevend dan MSS of SSS... waarom? Omdat je meer op spel zet met 100BB dan met 20 of 40BB... MAAAAARRRRR...... dat zorgt er dan tegelijk ook weer voor dat je ook grotere swings naar beneden kan hebben.

Als je echt een beginner bent die het serieus wil nemen, raad ik je aan om MSS te beginnen. Daar leer je een eerste grote stap: handselectie. Speel er een tijdje en als je vindt dat je toch wat te weinig actie krijgt, probeer dan eens BSS...

Natuurlijk is dit mijn mening. Probeer gewoon wat uit, lees wat artikels en speel enkele tienduizende handen voor je een beslissing maakt :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      SSS is het makkelijkste en BSS het moeilijke maar het leukste. :D
    • kvandencamp
      kvandencamp
      Bronze
      Bedankt voor de reacties,

Ik heb eerder altijd BSS gespeeld. Ik ging broke door af en toe een tiltsessie en door een slecht bankrollmanagement. Nu wil ik het serieuzer aanpakken en mijn doel is om toernooien te gaan spelen. Voor dat te willen doen wil ik toch een grotere bankroll hebben om niet weer broke te gaan ;)
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kennethjeu
      BSS is meer winstgevend dan MSS of SSS
      nope
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Ik heb lange tijd SSS gespeeld, en ik vond dat wel leuk. Sommigen zeggen dat SSS geen 'echt poker' is, maar dat is onzin. Natuurlijk snap ik ook wel dat het bij SSS vooral om preflop en flop-spel draait en minder turn/river, omdat je tegen die tijd al all-in bent. Desondanks is het nog een hele kunst om het goed onder de knie te krijgen. Probleem is echter dat SSS steeds lastiger te spelen is, vanwege het beperkte aanbod aan tafels waar je je nog voor 20BB kunt inkopen, en als het al kan, is het vaak een 'speciale' shortstack tafel met alleen maar shortstacks... dat wil je nou ook weer niet! :P

BSS vergt inderdaad wat meer postflop spel, maar of het leuker is blijft een persoonlijke kwestie.

'Voordeel' is wel dat je met dezelfde bankroll met SSS altijd een hogere limiet mag spelen volgens BRM dan met BSS. Dit maakt de opmerking 'dat zorgt er dan tegelijk ook weer voor dat je ook grotere swings naar beneden kan hebben' ook maar deels waar :P En zeker omdat je nogal eens preflop all-in gaat met SSS en veel flips aangaat kan het zomaar eens een grotere swing worden. :P

En MSS of SSS kan net zo winstgevend zijn als BSS, dat heeft geen invloed op je keuze. :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik speel tegenwoordig BSS, redelijk profitable, maar ben aan het denken om terug naar MSS te switchen. Voordeel van MSS en SSS is dat de pokerstrategen je meteen als "fish" catalogeren als ze weinig stats op je hebben ==> je krijgt meer actie. Een "unknown" met een big stack wordt meestal als "degelijk" gezien, dus daar wordt meestal tighter tegen gespeeld.

Kan zijn dat het maar een indruk is van mij. Ben wel zeker akkoord dat BSS niet noodzakelijk rendabeler is dan MSS (of SSS, maar daar heb ik geen ervaring mee)...