2.5 180mans laatste 3

• BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $2.28+$0.22

Stacks:
      BTN booninc345 (216k)
      SB Badassbart (26k)
      BB raulsas (28k)

Blinds: 3k/6k Ante 600

Pre-Flop: (11k, 3 players) Badassbart is SB 3:diamond: A:diamond:
      booninc345 goes all-in 216k, Badassbart folds, raulsas folds

Final Pot: 226k

booninc345 wins 226k (net +10k)

Was een situatie met zieke bf omdat er 1 superstack en 2 megashorties zijn, bigstack pushte vrijwel any 2 maar liet wel eens een spot gaan dus ik zet hem op een 85% range. Puur op $ev kunnen we hier niet callen volgens SNG Wizard. Callrange van mij bij een edge van 0 is 99+ AQs+

Maar als ik mezelf een edge van -1 geef dan is het net een call, Callrange dan is 55+A7+A3s+KT+K9s+QTs+

Nou vraag ik me af wat voor negatieve edge je jezelf moet geven, je hebt natuurlijk helemaal geen ruimte om iets te ondernemen, moet vrijwel alles folden tegen de bigstack en kan ook niets tegen hem pushen. Maar ben niet zo heel bekend met -ev spots en hoe negatief mijn edge op dit moment is. Tegen de bigstack heb ik een zeer negatieve edge lijkt me, tegen de andere shorty heb ik ofwel een neutrale ofwel positieve edge, want misschien is hij wel in staat fouten te maken.
  • 29 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Edit: de hand staat wel in het verkeerde forum gedeelte :f_grin:

call en verlies: 48,83

call en win:
      190k: 109,66
      58,6k: 82,73
      21,4k: 61.71

fold:
      226,2k: 116,05
      22,4k: 69,48
      21,4k: 68,57

p = kans dat je wint van villain
      69,48 = p*82,73 + (1-p)*48,83
      20,65 = 33,90*p
      p = 60,91%

Tegen een atc push is het alsnog een fold, aangezien je dan 58,22% hebt, dus je fold lijkt mij sowieso goed. Ik kom wel op een iets andere call range uit: 77+, ATo+, A9s+, KJs. De handen 66, A8s en KTs vallen er net buiten.

Dit is al een iets bredere range, maar komt nog lang niet in de buurt van de range die jij uit SNG Wizard haalt als je je zelf een edge geeft van -1.

Maar zou je die edge niet ten opzichte van de andere shortie moeten zien? Ik weet niet of je stats van/reads op villain had? Zo niet dan zou ik er niet vanuit gaan dat je een negatieve edge hebt en gewoon bovenstaande range aanhouden, met eventueel nog die paar extra handen erbij.

Ben wel benieuwd wat andere in deze extreme situatie doen.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ben wel benieuwd hoe jij op een andere range uitkomt, heb je wel de uitbetalingsstructuur van 180mans gepakt?

En dno of dit het verkeerde forumgedeelte is, dacht dat die andere vooral voor scheduled mtt's was en verder omdat dit vooral een icm vraag is, denk ik dat de handjudges hier me prima kunnen helpen
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ik bedenk me nu dat ik bij een call en dubbel up helemaal niets aan edge erbij krijg, ik moet nog steeds alles folden tegen bigstack en moet wachten tot shortstack gebust is. En het lijkt me dat een -ev spot genomen wordt om van een situatie met negatieve edge naar situatie met positieve edge te komen. Dus dit zou betekenen dat ik hier geen -ev spot moet pakken? Of misschien een lichte of zo? Omdat als ik alles blijf folden ik uiteindelijk waarschijnlijk toch maar een flip krijg tegen de andere shorty om de 2e plaats..
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door BadassBart
      Ben wel benieuwd hoe jij op een andere range uitkomt, heb je wel de uitbetalingsstructuur van 180mans gepakt?

En dno of dit het verkeerde forumgedeelte is, dacht dat die andere vooral voor scheduled mtt's was en verder omdat dit vooral een icm vraag is, denk ik dat de handjudges hier me prima kunnen helpen
      Ik heb het met de hand uitgerekend en voor het ICM gedeelte deze link gebruikt. Dit forumgedleete is voor SnG tot en met 45 personen, die andere voor 45+ en MTT's. :P

Als jij dubbelt, ligt het initiatief wel bij de andere shortie, deze zal dan misschien eerder fouten maken? Maar je maakt inderdaad nog steeds zeer weinig kans op de eerste plek. Lastige spot, ben benieuwd naar de mening van DB, Nick of een andere handbeoordelaar.
    • tomovermeers
      tomovermeers
      Basic
      ik snap hier! 4 blinds en een aas suited, daar stel ik me geen vragen bij!
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door tomovermeers
      ik snap hier! 4 blinds en een aas suited, daar stel ik me geen vragen bij!
      En dat uit ICM berekeningen volgt dat dat fout is, doet je niet zoveel?
    • tomovermeers
      tomovermeers
      Basic
      Niet veel verschil met de derde en dus wil ik verdubbelen met deze hand!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Denk dat je in soort van folding war zit met de bb.
      Als 2 shorties op een pay-out jump zitten, dan winnen ze het meeste $EV door tegen elkaar te pushen.
      Tegen de biggie dubbelen is handig, maar het zal je $EV-wise verre van het dubbele opleveren. Je zal hier echt een sick hoge Equity moeten hebben..

Denk dat je best foldt en probeert te shoven tegen de bb wanneer je FI bent (als BU dus foldt). Indien het telkens zoals hier gaat (wat goed zou zijn door BU) dan denk ik dat je toch sneller een FI push zal moeten zoeken.

Nu heb je: 16.853
      Als je dubbelt krijg je: 20.075%
      Bij verlies: 0%
      Als je beide foldt: 16.953
      En dan heb je kans dat shortie win en dat hij verliest, maar zal niet vaak gebeuren?

Maar als je kijkt wat je kan winnen; 3.224% en je kan 16.853 verliezen. Dan is je bubble factor echt HUGE!
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Mijn vraag is vooral hoezeer ik mezelf hier een negatieve edge moet geven en of ik dat moet doen. A3s lijkt me hier clear fold maar zou ik bijvoorbeeld ATs wel moeten callen? Bij een edge van 0 zou ik zelfs dat hier nog moeten folden (uitgerekend met SNGwiz)

Denk dat je best foldt en probeert te shoven tegen de bb wanneer je FI bent (als BU dus foldt). Indien het telkens zoals hier gaat (wat goed zou zijn door BU) dan denk ik dat je toch sneller een FI push zal moeten zoeken.

Hier ben ik het mee eens, het vervelende was alleen dat de enige first in spots die ik kreeg op de button waren, waarbij ik alsnog redelijk tight moest pushen omdat de bigstack me dan nog redelijk makkelijk kan afcallen wat weer zwaar nadelig is ICMwise
    • solartje
      solartje
      Bronze
      push liever FI die loose word afgecalled, dan hier A2o te callen. Ax handen fold ik hier happy, omdat hij hier HEEL weid pushed (meer dan aces en pp's) en je niet vaak zijn aces domineerd met AT. Denk dat ik enkel PP's call, omdat die niet moeten hitten om de hand te winnen. JJ+ call ik hier, al de rest fold ik.
      folding wars FTW.

Door ICM kan je hier zo goed als bijna niets callen, dus blijft er enkel nog FI pushes over om +ev spots te vinden. is kut, maar je hebt gewoon geen keuze. :)

imo kan je beter 87o FI pushen, dan hier A2o callen.
      maybe beiden handen eens uitrekenen in wiz hoeveel eq ze hebben, maar kzou er niet van verschieten als 87o FI hoger eqP waarde heeft dan A2o call eqP waarde.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Sowieso heeft niemand het over a2o :p in de openingspost staat a3s wat me al een clear fold lijkt maar de vraag was vooral of ik handen als Ats hier zou moeten callen vanwege mogelijke negatieve edge ;)

Denk dat ik enkel PP's call, omdat die niet moeten hitten om de hand te winnen. JJ+ call ik hier, al de rest fold ik.
      Waarom call je 99, TT en AQs + dan niet, terwijl ik heb aangegeven dat het +$EV is volgens SNGwiz?
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      push liever FI die loose word afgecalled,

De enige first in spots die ik kreeg waren op de button he ;) Dus dan push ik in beide mensen, als de bigstack me dan loose afcallt heb je toch een zelfde situatie als nu? Een zeer nadelige situatie dus. Dus je kunt first in mss wel een beetje losser pushen dan hier afcallen omdat je obv wel iets van fold equity hebt, maar ook weer niet te los, omdat bigstack al snel goede odds krijgt omdat je zo short bent.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BadassBart
      Sowieso heeft niemand het over a2o :p in de openingspost staat a3s wat me al een clear fold lijkt maar de vraag was vooral of ik handen als Ats hier zou moeten callen vanwege mogelijke negatieve edge ;)

Denk dat ik enkel PP's call, omdat die niet moeten hitten om de hand te winnen. JJ+ call ik hier, al de rest fold ik.
      Waarom call je 99, TT en AQs + dan niet, terwijl ik heb aangegeven dat het +$EV is volgens SNGwiz?
      1/ omdat ik vermoed dat de andere shortie geen idee heeft wat ICM met zijn callingranges doet, waardoor ik vermoed een edge te hebben in de foldingwar gezien shortie te loose gaat callen en voor ons zal busten.

2/ ICM geen rekening houd met blinds en jij na deze blindsronde 23k (26k-3k)zal hebben en vilain 19k (28k-6k-3k). hij zal dus sneller uitblinden, en hij zal de eerste move moeten doen.

Ik call dus tighter dan net +ev om die edge te compenseren.

over die A2o tja :p my bad. brain overload soms. vind beiden obv niet optimaal en zou het zelf niet doen, maar denk puur kwa hoe slecht het is (is 87o pushen minder slecht dan A2o callen). I

AT fold ik dus ook hier, omdat je met ATo tegen een ATC range het niet schitterend doet (zelden meer dan 60% equity) terwijl die het tegen een polarised range van Ax's en pp's (waar je maybe KK/AA nog kan uitfilteren) het al beter doet.
      Alsk dan toch call, liever een high PP (JJ+) omdat die het tegen een ATC range al beter doet.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Thanks voor die laatste post solartje ;) Heb ik veel meer aan ;)
    • solartje
      solartje
      Bronze
      np. of het nu ook juist is, das iets anders :f_cool:
      post ook maar random crap om slim over te komen :coolface:
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      ff bumpje voor deze aangezien hij nu verplaatst is naar het goede subforum ;)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Call imo
    • solartje
      solartje
      Bronze
      srsly A2 callen met huge ICM factor?

bay kan je even uitleggen met ranges, wiz, bubble hoe je hier te called
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Ja idd, en met een dubbel heb je toch ook niet gek veel utility erbij toch? Je kan nog steeds haast niks tot shorty bust.
    • 1
    • 2