Master Thesis: op zoek naar poker gerelateerd onderwerp

• Frenk360
      Frenk360
      Bronze
      Edit: wall of text, ik probeer elk kopje samen te vatten met dikgedrukte letters.

Ik zoek een poker onderwerp dat te maken heeft met mijn studie zodat ik dit kan onderzoeken
      Zoals jullie misschien weten zit ik op de universiteit en studeer ik Information Management. Nu is het tijd om stilletjes te beginnen aan mijn Master Thesis (afstudeeropdracht). Omdat ik ook tijdens deze periode gewoon nieuwe vakken krijg (en nog wat oude moet herkansen) is er niet echt tijd om bij een bedrijf af te studeren. Dat is totaal geen probleem want je mag ook zelf een onderzoek houden. Nu de hamvraag, hoe ga ik zorgen dat ik een poker onderwerp combineer met mijn studie? Ik heb dit tijdens de bachelor fase ook gedaan en ik vond het echt heel leuk om eraan te werken, tevens wist ik meer over het onderwerp dna mijn professoren dus ik kon mijn verslag goed verdedigen.

Kleine uitleg over mijn studie:
      Information Management gaat over het managen van informatie (nee echt?!). Dit kan bijvoorbeeld door een ERP-pakket (zeg maar een geavanceerd Excel waar de hele organisatie mee kan werken en elkaars getalletjes kan zien). Hierdoor hebben de medewerkers meer informatie van elkaar en kunnen managers hiermee makkelijker beslissingen maken omdat ze meer overzicht hebben wat er de afgelopen tijd is gebeurd in het bedrijf. (is er net veel ingekocht, geproduceerd of verkocht, lopen de afgeprijsde artikelen als warme broodjes naar de klanten, zijn er veel producten kapot gegaan etc etc) Dit is een beetje de core van de opleiding. Nu heb ik 2 keuzevakken gedaan op het gebied van Business Intelligence. Hiermee haal je uit een database nuttige informatie waardoor je nieuwe inzichten krijgt om jezelf te verbeteren. Dit zie je heel duidelijk in de pokerwereld terug namelijk Holdem Manager! Je hebt hier een database met spelers+handen en je kan zo jezelf verbeteren of leaks bij je tegenstander ontdekken. Ook gaat Business Intelligence over relaties tussen 2 dingen die je niet wist (ik noem iets randoms, na elke grote pot die je wint speel je heel passief de volgende 3 handen)

Het onderwerp voor mn thesis:
      - Het moet nog een beetje onontdekt zijn (niet totaal nieuw maar ook niet dat iedereen alles al weet).
      - Het moet met een schoolvak te maken hebben (denk dat er veel terug gaat komen over Business Intelligence/Statistiek dus dat is prima). Wellicht iets over (electronische) veiligheid. Er moet een duidelijk stuk Information Technology (IT/ICT) in zitten.
      - Het moet een wetenschappelijk artikel worden

Wat ik zelf in mn hoofd had:
      Holdem Manager (of PT, of misschien PS) aanschrijven dat ik kennis heb over Business Intelligence en graag een opdracht zou uitvoeren voor ze waarbij deze kennis nodig is.
      Voor een speler/spelersgroep uitzoeken hoe je nu het beste leaks kunt vinden in HM en wat hun leaks zijn (nadeel is dat dit moeilijk wetenschappelijk te onderbouwen is).
      Iets met affiliate marketing (- Hoe trekken ze hun klanten aan (hoe doen andere bedrijfstakken dit)
      - Wat zijn goede klanten voor ze en hoe zorgen ze dat de klanten hun trouw blijven. Een goede case is natuurlijk te maken met pokerstrategy. Zo zijn er de coaches, video's, maandelijkse ranking die je moet zien te behouden etc)
      Iets met veiligheid en het tracken/opsporen van cheaters of bots ofzo?

Wat ik vorige keer onderzocht heb:
      Hoofdvraag:
      The current online poker generation has not optimal business intelligence systems, as the systems
      improve this would lead to higher poker profits compared to players who don’t use these systems at
      all.

This research question can be answered by the following sub questions:
      1 Which business intelligence systems are available on the market?
      2 Do the most players use these systems?
      3 What can be improved on these systems?
      4 How do these systems lead to higher profits?
      5 Poker is not a gambling game, it’s a game of skill

(met enige pokerkennis kan je al vrij snel zeggen dat tools het sowieso makkelijker maken als je wel of niet met extra software speelt, dit was ook een beetje het zwakke punt van die thesis)

Wat ik van jullie wil:
      Van jullie heb ik graag input wat er nu nog onderzocht kan worden in de pokerwereld (want er is heel weinig 'echte' literatuur over te vinden).
      Het moet dus te maken hebben met:
      - Het managen van informatie
      - Ik moet wat kunnen klooien met SPSS of Business-Intelligence achtig
      - Een groot gedeelte moet gaan over 'iets' met ICT

Dus niet:
      Wetgeving van poker, kansspelbelasting etc. Ik heb geen courses met rechten gestudeerd dus ik weet hier weinig/niks over.
  • 6 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Zou het over het gevaar van bots gaan doen, heb je alles van statistiek tot techniek.
    • Frenk360
      Frenk360
      Bronze
      Weet niet of het zo makkelijk is dat pokerclients kwijt geven hoe ze bots opsporen (buiten aanwijzingen van spelers).
    • Frenk360
      Frenk360
      Bronze
      Via verschillende sites wat input gekregen:
      affiliate marketing
      veiligheid en het tracken/opsporen van cheaters/bots
      RNG (random number generator) op pokersites wel ~random zijn.

Nog iemand een ideetje? :) Alle input is welkom
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Wat ik me overlaatst afvroeg:

Wat is het gemiddelde niveau in verschillende toernooien.

Je kan dan bijvoorbeeld alle 5$ toernooien van 1 week nemen en per toernooi haal je er alle spelers uit. Deze spelers ga je dan klasseren. Hoe je ze klasseert is wat moeilijk, maar bvb: winnende speler met laag volume, winnende/veel volume, verliezend/laag, verliezend/veel (of nog specifieker/uitgebreider)

Je verzamelt dan zeer veel data en haalt hier dus informatie uit.

Je kan dan zien of het tijdstip van het toernooie grote invloed heeft op het % goede spelers/slechte spelers w/e criteria je wil gebruiken. En of de dag een grote invloed heeft.

Zondags bvb meer fish, maar ook alle regs spelen dan door het grotere aantal fish etc.

Alleszins, weet niet of dit mogelijk is, maar vroeg het me overlaatst zelf af en kan misschien een idee zijn :P

Gl

edit: indien je dit doet wil ik de resultaten weten uiteraard :D
    • Frenk360
      Frenk360
      Bronze
      Ik vind het een leuk idee maar ik zie niet direct een voordeel voor iemand. De enige zijn de spelers zelf die een eerder/later tijdstip kiezen om te spelen omdat er meer vissen zijn. Tevens zie je al een beetje doorschemeren dat savonds en in het weekend meer slechte spelers zijn.

(alle 5$ bijhouden is natuurlijk ook een onmogelijke taak, hoe wil ik 20x op een dag 1k+ spelers gaan klassificeren ;) )
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Mja het voordeel: ge ziet wanneer er effectief het meeste vis is.

Enja, gij zijt degenen die informatie moet managen he :P
      Kan me moeilijk voorstellen dat het teveel info is. Het is natuurlijk wel zeer moeilijk om van elke naam dan nog eens te definieren hoeveel ze spelen en gwn de data te extracten van Pokerstars, lijkt me niet dat copy/paste zal werken ^^