ICM-vraag

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      hey ik was onlangs bezig met de ICM-trainer en kwam een leuke situatie tegen.

Hero is BU met nog maar 10 BB en SB en BB iets van boven de 20 BB ofzo. Hero heeft A6o, in mijn ogen easy push. Dit was dus fout volgens de trainer. Hij zegt dat je hier pas kan pushen vanaf A9o wat ik toch wel zeer tight vind. Elke suited ace moet je pushen, dit volg ik volledig maar ik zou toch zeker pushen vanaf A5o ofzo.

Wat is jullie mening hierover?
  • 7 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Is dit 3handed ITM of full ring ver van bubble? Denk dat dit wel invloed kan hebben.

Maar vaak zal Ax wel goed zijn in die situatie denk ik..
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Is dit 3handed ITM of full ring ver van bubble? Denk dat dit wel invloed kan hebben.
      +1
      En vooral: hoe zien de andere stacksizes eruit. Als er daar enkele bij zijn die bijna dood zijn in de buurt van de bubble, dan gaat je push range ook verkleinen.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Als dit 6max is en op de bubble dus, dan zou A6o nog net wat te loose zijn. ATo+ IMO, vooral op de lagere limieten. Tenzij je tegen tighte spelers speelt.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      het was met zeven spelers en de 4 voor mij hadden reeds gefold (weet jammer genoeg niet meer wat hun stacksize was).
      Maar ik wist niet dat de ICM trainer ook rekening hield met bubble's, waar staat dit dan ergens?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Een ICM trainer dient per definitie rekening te houden met stacksizes, positie en de bubble-factor, anders is het weinig meer dan een (veredelde) equity calculator. Dit is ook precies waar de ICM-trainer voor bedoelt is. Een slechte speler kijkt alleen naar zijn kaarten. Een gemiddelde speler kijkt naar zijn kaarten, positie en de stacksizes. Een goede speler daarentegen kijkt naar zijn kaarten, positie, stacksizes, bubble-factor en de tegenstanders (ranges).

De ICM-trainer houdt met alle hierboven genoemde factoren rekening m.u.v. de ranges van de tegenstanders. Hier wordt altijd de wiskundig correcte range als uitgangspunt genomen, maar de tegenstander kan tighter/looser callen, wat dan weer van invloed is op jouw push range. De ranges van je tegenstanders zijn in de ICM trainer niet aan te passen. Dit kan bijvoorbeeld wel in SNG Wizard ($99). Houdt er overigens rekening mee dat ICM een wiskundig model is en dat met name op de micro limieten mensen niet 'wiskundig correct' spelen.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Houdt er overigens rekening mee dat ICM een wiskundig model is en dat met name op de micro limieten mensen niet 'wiskundig correct' spelen.

So true maar zie op het eerste zicht nergens hoeveel er in de ITM zijn enzo.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Dat is afhankelijk van het type tafel dat je kiest. Rechtsboven in het ICM-trainer venster kun je een type tafel instellen. Bijvoorbeeld Pokerstars 9-Handed. Bij dit type SNG is de uitbetalingsstructuur 50%/30%/20%. Alleen de laatste drie eindigen dus in the money.