[9/10 mans] A2s op SB

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Wat moet ik hier doen?
      Fold/Call/Shove
      Zelf gecalled maar leek me, nadat ik het deed de slechtste optie?
      (Kvind eigenlijk niks goed :( )

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $2.56+$0.64+$0.30

Stacks:
      UTG (1,610)
      UTG+1 (610)
      MP1 (1,055)
      MP2 (1,860)
      CO (1,215)
      BTN (1,510)
      wcgrutto (SB) (1,420)
      BB (4,220)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 8 players) wcgrutto is SB 2:diamond: A:diamond:
      1 fold, UTG+1 calls 150, 2 folds, CO calls 150, 1 fold, wcgrutto ???
  • 12 antwoorden
    • tomovermeers
      tomovermeers
      Basic
      Ik vind call ook de slechtste optie.

Met nog acht spelers en een stack van 9 blinds kan je nog een tourtje een monsterhand afwachten imo.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      call al zeker niet.

blijft er fold/shove over. denk dat ik hem fold.

Met anté's shove ik hem happy, omdat de CO coldcaller, zelden je shove gaat callen, en je tegen de 4bb limper met anté's + blinds + dead money wel mooie odds krijgt.

Zonder ante's zou ik hem folden, omdat je aces vaak dominated zijn, je geen FE hebt op de limper, en je hier maar 40% equity ofzo haalt. Denk dat je een beter spot kan vinden dan deze om je chips erin te krijgen. Die 600$ die je zou kunnen oppakken, zouden niet veel uitmaken, 1 orbit later en een blindlevel verder ben je nog steeds vrij short, maar als je verliest ben je je FE kwijt. Kan je beter wachten om een AI aan te gaan met betere odds tegen iemand die nog al zijn chips heeft dan deze marginale spot aan te pakken.

denk dat ik deze range hier zou repushen: 66+ ATs+ A9o+ KQs+
      met ante's zou men range er wel heel ander uitzien.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Waarom vinden we call de slechtste optie?
      En waarom lijkt het je achteraf niet goed om te callen wcgrutto?
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Waarom vinden we call de slechtste optie?
      En waarom lijkt het je achteraf niet goed om te callen wcgrutto?
      Heb gecalled omdat ik dacht: Bwa 75 in pot van 600, 10%, die 10% zal ik wel hebben met mijn A2s. +KO bountie. (Waarschijnlijk moet ik hier meer naar ICM kijken dan naar pot odds)
      En ook dacht ik:" die 75 callen, voor men stack maakt dit ook niet uit, kzit toch in P/F fase.

Waarom dan fout? Altijd gehoord dat je met 12bb of minder, beter niet complete op SB. Omdat je dan teveel van je stack investeert om gewoon naar flop te kijken in de hoop dat je hem hit.
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Call voor potodds. Je kan hier raisen als je tegenstanders vaak limpen als je dit niet zeker weet is de grens toch echt A8+ als we over Ax praten. Je krijgt te goede potodds om te folden.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Wil het er toch even bijzetten waarom ik persoonlijk niet zou callen

- omdat je op de SB zit en 3 straten oop gaat zitten en FD spelen niet echt lekker OOP
      - omdat je met A2x op Axx board 3way niet broke wilt gaan, waardoor je je hand bijna puur speelt voor de FD.
      - omdat je op de flop in het beste geval een FD/SD hebt (denk zelf niet dat die er 10% van keren valt, maar zou kunnen), waar je nog naartoe moet drawen, dus minstens 1-2 straten zal moeten callen om je draw te hitten. vind het gewoon te duur en teveel chips verspillen.

pre kan je obv callen met de odds, maar je moet ook rekening houden met future chips die je zal moeten investeren om de hand te winnen en alsk dat in rekening breng, dan fold ik hem gewoon pre omdat je niet diep genoeg zit, om echt happy 2 straten te callen om dan turn/river te folden. je hand/positie geeft gewoon te weinig opties om postflop te winnen. zelf al hit je je flush, moet je er nog value uit krijgen. je zoekt een 2 diamond flop (waar de A :diamond: al weg is), dus pbb geen aas op de flop en al pak minder handen die je fd zullen afstacken.. pff donno, kvind er maar weinig value in zitten.

feel free to comment. post hier ook maar om zelf te zien waar ik soms verkeerd redeneer, eerder dan echt om TO te helpen tbh :D
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Als je een A of een 2 hit betekent dat niet dat je al je chips erin moet pompen. Ik zou de hand verder tight spelen, check-fold als je niets tot 1pair hebt. 2pair + moet je alles erin knallen en flushdraw meteen allin pushen zodat je de kans hebt om de pot op te pakken en als je gecallt word nog genoeg kan hitten.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      zoals je zelf zegt speel je voor 2 dingen. 2P/FD

- call and hopen om 2 pair te floppen. :rolleyes: 2% odds to flop 2P, haal daar dan nog eens value uit tegen limpers.
      - hopen op FD flop (11% odds) , waar je pre shoved.
      optie A: niemand called en je wint 2BB, schiet niet echt op
      optie B: iemand called en je hebt 36% kans om de flush te completen
      - 87% van de overige keren check/fold je postflop

denk dat je dit wel kan uitrekenen en zien of er equity in het spelen van de hand zit (ben obv te lui om het uit te rekenen)

je zit nog eens 9.5bb diep... i mean, in een MTT waar je 200BI diep zit, sure !! happy complete omdat je leuke implied odds krijgt, in dit geval connect je met de flop slechts 13% (waarvan 11% een semibluf word).
      obv als je enkel pre kijkt, odds blalahahah, maar je moet je hand voor je preflop een beslissing maakt, toch bekijken in zijn geheel?

donno broodjechips, don't really agree on this one. not convinced (yet :D )

maybe dat chasser kan commenten?
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Het is 75 chips voor callen er ligt 525 in. Folde is zoiezo geen optie voor die odds. Pushen kan maar echt alleen als de 2 spelen voor je echt vaak limpen anders kan je niet anders spelen dan callen.
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Ik zie nu pas dat de limper wel heel short is, nu word het een push. Als die 1e limper rond de 1500 zit dan is het wel een call.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Broodjechips
      Het is 75 chips voor callen er ligt 525 in. Folde is zoiezo geen optie voor die odds. Pushen kan maar echt alleen als de 2 spelen voor je echt vaak limpen anders kan je niet anders spelen dan callen.
      Agree bij wijde stats van eerste limper push ik ook wel maar liever met een hand als KTs.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      ok , dan agree ik ook.
      50/40 limper , shove 15/10 limper fold