NL25 - bluff (2)

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hier een bluff met totale air ^^. Nja ik steal op dat moment any two omdat ik een redelijk sample heb op de spelers achter me. BU is tight en de blinds folden 90% fzo.

Als BU callt ga ik gewoon std cbetten op dit board. Maar dan wel in de gedachte om vaak te 2nd barrelen want hij callt nog wel met A high hier. Dus ik 2nd barrel op een overcard en hij instacallt zowat. Dit is volgens mij bijna altijd een of andere draw of 2nd pair ofzo. Daarom wil ik hem op de river dit doen folden. Kga er vanuit dat sterke handen al raisen op dit drawy board. Neen?

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 1608314
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+1: $34.69
      MP: $11.00
      Hero (CO): $25.68
      BTN: $25.51
      SB: $9.75
      BB: $25.00
      UTG: $25.35

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with 2 :diamond: 7 :heart:
      3 folds, Hero raises to $0.75, BTN calls $0.75, 2 folds

Flop: ($1.85) 8 :club: 4 :club: 5 :diamond: (2 players)
      Hero bets $1, BTN calls $1

Turn: ($3.85) J :diamond: (2 players)
      Hero bets $2.50, BTN calls $2.50

River: ($8.85) 9 :spade: (2 players)
      Hero bets $5
  • 7 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ziet er vrij spewy uit, zeker op t moment dat je image echt zo is dat je een ats hebt van >60% ga je hier te vaak opgezocht worden door any 8 ongeveer. bovendien ga je met de hand die je hebt teveel pure bluffs moeten maken omdat draws floppen/turnen gewoon lastig is.

als je hier toch gaat spewen zou ik hier de river overbetten eigenlijk. simpelweg omdat dr weinig 2pair handen in villains range zitten (verwacht dat die ergens wel raisen, tenzij bottom2/89 is oid) en jij kan prima QT/7T/J9/J8 hebben die je wss allemaal kan overbetten ter balancing. t is erg lastig om voor villain hier af te callen.

then again, I'd fold pre, ondanks dat een steal maybe lichtelijk +EV is pre, zal je postflop altijd geld verliezen. wss is in een vacuum t t beste om pre te stealen en dan postflop te checkfolden, maar dat is te terrible voor je image
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja oke begrijp ik wel dat prefflop gedeelte ... Je moet idd nog rekenen houden met postflop.

Dus een 3th barrel bluff kan eigenlijk wel nog als ik het zo zie? Maar dan niet naar $5 maar overbetten? KDacht dat het wel cheaper kon omdat gemiste draws toch folden?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      t enige is dat ik denk dat pairs niet per se folden omdat draws missen, en je zelf ook een draw kan hebben.

met een overbet zal je wss mensen ook wel van 2nd pair afknallen, dus lijkt me door een overbet dat je FE gewoon hoger is ofwel meer +EV.

maar rly, door te loose te zijn pre gaat je postflop credibility er best hard aan :P
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja oke :) Hij callde na ff te denken met AJ :/. Dus wel goede 2nd barrel tegen zijn range iig.

Vraag me alleen af of de average NL25 'reg' wel denkt: 'zijn bluffrange is wijder gezien hij al vaak gestealed heeft'...
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier

then again, I'd fold pre, ondanks dat een steal maybe lichtelijk +EV is pre, zal je postflop altijd geld verliezen.
      Waarschijnlijk is het zelfs niet echt +EV pf. Je steal moet ongeveer 68% van de keren lukken om profitable te zijn pf. Als alle 3 villains 90% folden, win je in 73% van de gevallen (dus +EV).

Maar als ze alle 3 minder beginnen folden, pakweg nu 85% folden ipv 90%, omdat ze weten dat je loose stealt dan lukt het je maar in 61% van de gevallen om de pot op te pikken (dus -EV als je enkel naar pf kijkt). Stel de blinds hebben niets door, en enkel de BU gaat minder folden (85% ipv 90%), dan lukt je steal maar 69% van de gevallen (dus nog altijd maar +- 0 EV).

Dus tenzij je tegen bots speelt is deze move niet echt goed ;) .

@Farma: Heeft villain trouwens gefold?
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Ik call hier met vrijwel alles down omdat je $1 bet in $1,85 bet en dit zeer weak overkomt op dit board. En die tripple barrel is bijna altijd een bluff als je zo klein cbet!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Villain ging in de tank en callde met AJ... Dus 2nd barrel was sowieso wel goed :/

En ben het wel met je eens moneystef, over dat PFgedeelte ;)